ادامه روند فرسایشی بازار سرمایه/ توجه حقیقی‌ها به کدام نمادها بود؟

افت هشت هزار و ۱۱۳واحدی شاخص کل (۰.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس،افت هشت هزار و ۱۱۳واحدی شاخص کل (۰.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۰.۲۵ درصدی، با هزار و ۰۷۵ واحد کاهش، در کانال ۴۳۶ هزار و ۰۹۶ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه با ۲۸۸ هزار معامله به حجم ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۲۵ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فارس»‌، «فملی» و «کگل» از تاثیرگذاران شاخص امروز بودند و نمادهای «فملی»،‌ «فولاد»، «سیتا»، «امین» و «وصنعت» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز با افت ۱۴۷ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۱۴۲ هزار دفعه معاملاتی، به حجم معاملاتی ۷۸۸ میلیون و ۴۳۵ هزار برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۲۶ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال بود.
نمادهای «دی»،‌ «زاگرس»، «آریا»، «شگویا» و «کگهر» از نمادهای تاثیرگذار و «وسپهر»، «رافزا»، «آریا» و «بگیلان» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فلزات اساسی، شیمیایی و سیمان بودند که در این بین فلزات اساسی با ارزش ۷ هزار و ۲۴۰ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز کاشی و سرامیک، فراورده های نفتی و شیمیایی بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «شگل»، «غشاذر» و «سشمال»‌ داشتند و نمادهای «ثفارس»، «وسکاب» و «شپدیس» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سپاس» و «امید» و برترین عرضه به «شستا»، «شپنا» و «خساپا» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲درصد یعنی ۸۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۵۲۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا، فولاد و وسپهر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به پارسیان، شلعاب و اوان معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه پارسیان با برتری حدود ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 428965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =