بازار به روند سبزش ادامه نداد/ میزان نقدینگی حقوقی‌ها در بازار امروز

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۳۸۳۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی رسید و شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۰.۱۰ درصدی، با افت ۴۴۷ واحدی در کانال ۴۳۱ هزار و ۵۲۱ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد سه هزار و ۸۳۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۰.۱۰ درصدی، با افت ۴۴۷ واحدی در کانال ۴۳۱ هزار و ۵۲۱ واحدی  به کار خود پایان داد. معاملات امروز بازار سهام به یک میلیون و ۶۱۳ هزار معامله به حجم ۱۳ میلیارد و ۲۰۷ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۱۴۲ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «شپنا»،‌ «وغدیر»‌، «تاپیکو» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «خساپا»، «شپنا» و «وتجارت» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز افتی ۱۳۹ واحدی بر مدار ۱۸ میلیون و ۰۴۳ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۵۷۸ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۲۴۱  میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۳۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال بود.
نمادهای «بپاس»،‌ «غصینو»، «آریا»، «صبا» و «مارون» از نمادهای تاثیرگذار و «چخزر»، «سپیدار»، «وسپهر» و «ذوب» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فرآورده نفتی، خودرو، چند رشته ای بودند که در این بین فراورده نفتی با ارزش ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز محصولات چوبی، ذغال سنگ و حمل و نقل بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «بشهاب»، «وسینا» و «کبافق»‌ داشتند و نمادهای «غگرجی»، «خپویش» و «کبافق» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «تاصیکو»، «کویر» و «کلوند» و برترین عرضه به «کدما»، «غدام» و «حتوکا» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۰ درصد یعنی هزار و ۳۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری‌ها»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» و «سیمان، آهک و گچ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شبندر، وسپهر و وپاسار لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به نمادهای شستا، شپنا و سفارس معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندر عباس معادل ۴۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با برتری ۱۰۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۷۰ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۳۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۴۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 427532

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =