شاخص کل و هم وزن مخالف هم/ حقیقی‌ها توجه‌شان به کدام نمادها بود؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۱۲۴۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۱۲۴۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحدی رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۱.۱۶ درصدی، با ۵ هزار و ۰۶۰ واحدی در کانال ۴۳۲ هزار و ۵۱۲ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با یک میلیون و ۱۷۷ هزار معامله به حجم ۱۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۱۰۴ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «وغدیر»‌، «رمپنا» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «خساپا»، «خگستر» و «فملی» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز افتی ۹۵ واحدی بر مدار ۱۸ میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۵۶۹ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۱۰ هزار و ۰۶۵ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «غصینو»، «آریا»، «ذوب» و «مارون» از نمادهای تاثیرگذار و «چخزر»، «سپیدار»، «وسپهر» و «ذوب» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز خودرو، چند رشته ای، فلزات اساسی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۳۲۳ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز فنی مهندسی، انبوه سازی و سایر معادن بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «پرداخت»، «ساراب» و «غمهرا»‌ داشتند و نمادهای «ثاخت»، «وساخت» و «پدرخش» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «شپنا»، «پالایش» و «شبندر» و برترین عرضه به «کدما»، «وتوصا» و «خموتور» تخصیص داده شد.

در بازار امروز بیش از ۳۴۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت و رشد بیش از یک درصد ۱۲۶نماد و افت بیش از یک درصد ۴۱۱نماد را شاهد بودیم.

ارزش کل معاملات خرد ۱۱هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۴ درصد یعنی هزار و ۵۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۶۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خدمات فنی و مهندسی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خودرو، وپاسار و خساپا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به کویرح، شرانل و رمپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حق تقدم تولیدی فولاد سپید فراب کویر با برتری ۴۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۲۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 427133

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =