نگاهی به بازار سرمایه امروز/ توجه حقوقی ها به کدام نمادها بود؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۷۴۸۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۷۴۸۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی رسید. اما شاخص‌ کل هم‌وزن برخلاف شاخص کل روندی مثبت را گذراند و با رشد ۰.۲۱ درصدی، با ۹۳۲ واحد افزایش در کانال ۴۳۸ هزار و ۹۶۶ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۶۹۱ هزار معامله به حجم ۶ میلیارد و ۰۱۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۶۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فارس»‌، «فملی» و «وپارس» از تاثیرگذاران شاخص امروز بودند و نمادهای «شپنا»،‌ «شبندر»، «فملی»، «ولپارس» و «وپارس» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

نمادهای فولاد، فارس و شستا در صدر منفی‌سازان شاخص قرار گرفتند و نمادهای شبندر، وپارس و شبریز از نمادهایی بودند که از منفی شدن بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

 فرآورده‌های نفتی، سیمان و خودرو به ترتیب با ارزش معاملات ۷۲۸ میلیارد تومان، ۵۷۷ میلیارد تومان و ۳۰۶ میلیارد تومان برترین صنایع بودند که بیشترین حجم معاملات را داشتند.

شاخص بازار فرابورس امروز افتی ۴۳ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۵۹۰ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۵۲۷ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۴ میلیارد و ۰۹۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۲۸۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال بود.
نمادهای «بپاس»،‌ «آریا»، «شراز»، «دماوند» و «صبا» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «گدنا»، «وسپهر» و «زملارد» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فرآورده نفتی، سیمان و فلزات اساسی بودند که در این بین فرآورده نفتی با ارزش ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز سایر مالی، محصولات چوبی و سیمان بودند که روز خوبی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «مداران»، «لبوتان» و «شبریز»‌ داشتند و نمادهای «شستا»، «سصفها» و «وملی» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «وپارس»، «پارند» و «سیتا» و برترین عرضه به «شستا»، «کلوند» و «خساپا» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۶۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی هزار و ۱۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلحقوقی‌ها امروز حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. زات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد برکت، شستا و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شبریز، دسینا و دیران معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه دارویی برکت حدود ۵۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت تبریز با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۷۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۶۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 428672

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =