شاخص‌ هم‌وزن برخلاف شاخص کل حرکت کرد

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۲۲۳۰۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۹۲هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، رشد ۲۲هزار و ۳۰۲واحدی شاخص کل (۱.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۲هزار واحدی قرار داد. اما شاخص‌ کل هم‌وزن با افت ۰.۲۰ درصدی، با ۸۵۷ واحد کاهش در کانال ۴۲۰ هزار و ۱۱۲ واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز بازار سهام با یک میلیون و ۲۵۳ هزار معامله به حجم ۱۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۱۲۹ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال بود.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس حدود ۱۱هزار و ۴۰۰میلیارد تومان رسید. امروز در بازار سرمایه بیش از ۷۳۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت. همچنین رشد بیش از یک درصد ۲۳۰نماد و افت بیش از یک درصد ۳۱۴نماد را شاهد بودیم.

نمادهای «شستا»، «فارس»،‌ «فملی»‌، «کگل» و «کچاد» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «خساپا»، «خگستر» و «برکت» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز با رشدی ۴۰ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۴۵۳ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۵۱۷ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۲۰۵ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «غصینو»، «آریا»، «ذوب» و «مارون» از نمادهای تاثیرگذار و «شاروم»، «سپیدار»، «وسپهر» و «زملارد» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز خودرو، فرآورده های نفتی و  فلزات اساسی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۲۱۸ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز فنی مهندسی، فلزات اساسی و فرآروده های نفتی بودند که روز خوبی را سپری کردند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «کروی»، «کاوه» و «سخاش»‌ داشتند و نمادهای «فپنتا»، «وپخش» و «دانا» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «سفار»، «پالایش» و «فولاد» و برترین عرضه به «کدما»، «پرداخت» و «حتوکا» تخصیص داده شد.

کد خبر 428089

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =