شاخص در سرازیری/ توجه حقوقی‌ها به کدام نمادها بود؟

افت ۱۰هزار و ۵۱ واحدی شاخص کل (۰.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، افت ۱۰هزار و ۵۱واحدی شاخص کل (۰.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۰.۲۶ درصدی، با هزار و ۱۴۷ واحدی در کانال ۴۳۷ هزار و ۱۷۶ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۲۶۳ هزار معامله به حجم ۲ میلیارد و ۰۳۷ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۲۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فملی»‌، «کگل» و «فارس» از تاثیرگذاران منفی شاخص امروز بودند و نمادهای «ولپارس»،‌ «فملی»، «سیتا»، «بالبر» و «امین» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز با افت ۹۸ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۴۰۲ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۴۵۲ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۹۱۲ میلیون و ۲۶۹ هزار برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۶۶ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال بود.
نمادهای «زاگرس»،‌ «مارون»، «آریا»، «شگویا» و «کگهر» از نمادهای تاثیرگذار و «رافزا»، «سپیدار»، «وسپهر» و «آریا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فلزات اساسی، سیمان و شیمیایی بودند که در این بین فلزات اساسی با ارزش ۷ هزار و ۲۸۸ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز رادیویی، کاشی و سرامیک و شیمیایی بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «شلعاب»، «کفرا» و «سیستم»‌ داشتند و نمادهای «شبندر»، «حفاری» و «کاوه» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «سپاس»، «پارند» و «کاوه» و برترین عرضه به «شستا»، «خساپا» و «پالایش» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۷۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی ۹۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۵درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۶۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سیمان، آهک و گچ» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مخابرات» و «سایر محصولات کانی غیرفلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، وسپهر و شستا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به سپیدار، همراه و بالبر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری ملی صنایع مس ایران حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سپیدار سیستم آسیا با برتری حدود ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۸۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 428881

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =