۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
واکنش سبز بازار به دامنه نوسان

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۳.۱۰ درصدی و با ۳۵۱۵۱ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، رشد ۳۵هزار و ۱۵۰واحدی شاخص کل (۳.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۰هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ کل هم وزن نیز ۱.۲درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس حدود هشت هزار و ۷۸۵میلیارد تومان رسید. در بازار امروز حدود ۳۳۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی صورت گرفت و رشد بیش از یک درصد ۳۶۹نماد و افت بیش از یک درصد ۱۸۳نماد را شاهد بودیم.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۸۰۸ هزار معامله به حجم ۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۶۹ هزار و ۰۳۷ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فملی»‌، «فارس» و «کگل» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «ولپارس»، «امین»، «ثبهساز» و «ثامید» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز با رشد، کار خود را به پایان رساند و با ۲۴۸ واحد افزایش، بر مدار ۱۷ میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۵۸۰ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۵۷ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «غصینو»، «آریا»، «ذوب» و «صبا» از نمادهای تاثیرگذار مثبت و «زملارد»، «سپیدار»، «وسپهر» و «شاروم» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز خودرو، فلزات اساسی و انبوه سازی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز رادیویی، فنی مهندسی، سایر معادن بودند که روز سبز را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «ثشاهد»، «وپارس» و «غدشت»‌ داشتند و نمادهای «غپیرا»، «کساپا» و «پرداخت» با کاهش قیمت مواجه شدند. برترین تقاضا به «شپنا»، «پالایش» و «دارایکم» و برترین عرضه به «کدما»، «کساوه» و «حتوکا» تخصیص داده شد.

کد خبر 428013

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =