۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
رشد شاخص کل بورس در اولین روز کاری

شاخص کل بورس تهران در اولین روز معاملات در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۱۸۴۷ واحدی در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران در ساعت ابتدایی اولین روز معاملات در سال ۱۴۰۰ با افت بیش از ۳۳۰۰ واحدی تا ساعت ۹ و نیم، در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. با گذشت زمان شروع معاملات از روند منفی شاخص کاسته شد و در پایان بازار، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۸۴۷ واحدی در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص کل هم وزن نیز از همان ابتدا روند افزایشی داشت و در نهایت با افزایش  ۲۰۲۳ واحدی در محدوده ۴۴۱.۸۲۵ واحدی قرار گرفت.

نمادهای فارس و فملی از نمادهای تاثیرگذار منفی در روز جاری بود و نمادهای رمپنا، شتران، خودرو، اخابر و وغدیر از نمادهای مثبت امروز شاخص کل بورس تهران بودند.

نمادهای شتران، خساپا، خودرو، شپنا، اپال، فملی و فولاد از نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه بودند. برترین گروه های صنعت امروز شاخص کل بورس تهران فرآورده نفتی، خودرو و فلزات اساسی بودند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به نمادهای قنیشا، سیستم، مرقام، رمپنا و فباهنر و بیشترین کاهش قیمت مربوط به نمادهای کساوه، شلعاب، شپنا، کاوه و شبندر بود. سه نمادی که افزایش آخرین قیمت به پایانی را به خود اختصاص دادند نمادهای سدشت، کمنگنز و کالا بودند و نمادهای کساوه، غشاذر و ثاباد کاهش آخرین قیمت به پایانی را به خود اختصاص دادند. برترین تقاضا مربوط به پارند، رمپنا و وتجارت بود و برترین عرضه نیز متعلق به نمادهای  سنیر، برکت و خزر بود.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۸ واحدی در ارتفاع ۱۸.۰۳۸ واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات این بازار ۳۰۱.۰۱۱ معامله با حجم یک میلیارد و هشت میلیون سهم انجام شد. نمادهای کزغال، زملارد، شاروم، شگویا، رافزا، کرمان و ذوب از نمادهای پرتراکنش فرابورس ایران بودند. و نمادهای بپاس، آریا، دتوزیع از نمادهای مثبت و تاثیرگذار شاخص فرابورس و نمادهای مارون، زاگرس، صبا و ارفع از نمادهای تاثیرگذار منفی شاخص کل بازار امروز فرابورس بودند.
بیشترین افزایش قیمت در بازار فرابورس مربوط به نمادی دتوزیع، تبرکف ثرود، غشهداب و زدشت و بیشترین کاهش قیمت مربوط به تملی، تسه، تملی، کرمان، زاگرس و ارفع بود. همچنین نمادهای تبرک، آراد۵۰، بپاس، دتوزیع،  تابان ۰۴، اسامید برترین تقاضا و نمادهای غصینو، کمرجان، گدنا، وسبحان، اعتماد، فولای و دره آور برترین عرضه امروز فرابورس را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 430686

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =