۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
بورس شتاب گرفت

در پایان معاملات امروز شاخص کل در مسیر افزایش قرار گرفت و با رشد ۲۴۳۴۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز رشد ۲۴هزار و ۳۴۱واحدی شاخص کل (۲.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۹هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با رشد ۰.۲۸ درصدی، با ۱۱۸۹ واحدی افزایش، در کانال ۴۳۲ هزار و ۰۴۷ واحدی  به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان رسید. در بازار امروز حدود ۲۷۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت و شاهد رشد بیش از یک درصد ۱۳۹نماد و افت بیش از یک درصد ۴۲۵نماد بودیم.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با  ۸۸۶ هزار معامله به حجم ۷ میلیارد و ۸۸۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فملی»‌، «فارس» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «اپال»، «خگستر» و «بوعلی» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز رشدی ۱۴۰ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۰۸۶ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۴۱۷ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۸۶ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال بود.
نمادهای «زاگرس»،‌ «بپاس»، «آریا»، «صبا» و «شگویا» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «شاروم»، «وسپهر» و «آریا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز خودرو، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۱۳۱ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز منسوجات، فرآورده های نفتی و محصولات چرمی بودند که روز ی صعودی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «حفاری»، «جم‌پیلن» و «ومعادن»‌ داشتند و نمادهای «ولپارس»، «شکلر» و «کاما» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سیتا» و «سپارس» و برترین عرضه به «کدما»، «برکت» و «پتایر» تخصیص داده شد.

کد خبر 429865

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =