نمادهایی که مورد توجه حقوقی‌ها بودند؟

رشد ۲۲هزار و ۵۵۴واحدی شاخص کل (۱.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس،رشد ۲۲هزار و ۵۵۴واحدی شاخص کل (۱.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز امروز،‌روز خوشی را سپری کرد و با رشد ۰.۳۴ درصدی، با هزار و ۴۵۳ واحد افزایش در کانال ۴۳۳ هزار و ۲۷۷ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۷۸۸ هزار معامله به حجم ۸ میلیارد و ۴۵۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۸۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فارس»، «فولاد»،‌ «کچاد»‌، «فملی» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «خساپا»، «برکت» و «اپال» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز مانند شاخص کل روز سبزی را گذراند و با ۱۱۶ واحد رشد، بر کانال ۱۷ میلیون و ۱۹۸ هزار واحدی صعود کرد. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۲۴۵ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۴۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال بود.
نمادهای «صبا»،‌ «هرمز»، «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «بپیوند»، «وسپهر» و «ذوب» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فرآورده های نفتی، خودرو و بانکها بودند که در این بین فرآورده های نفتی با ارزش ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز کانه فلزی، شیمیایی و اطلاعات و ارتباطات بودند که با افزایش روبرو شدند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «دعبید»، «کنور» و «کچاد»‌ داشتند و نمادهای «فخاس»، «نمرینو» و «فاراک» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «اپال»، «وبملت» و «سپاس» و برترین عرضه به «پتایر»، «سنیر» و «خزر» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد  پنج هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی هزار و ۳۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری‌ها»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «استخراج کانه‌های فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وغدیر، فخوز و سمگا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به برکت، شپنا و وتوکا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری غدیر حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری حدود ۱۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 430116

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =