شاخص در مسیر رشد/ توجه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها به کدام نمادها بود؟

رشد پنج هزار و ۸۶۳واحدی شاخص کل (۰.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۵هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، رشد پنج هزار و ۸۶۳واحدی شاخص کل (۰.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۵هزار واحدی قرار داد. اما شاخص‌ کل هم‌وزن برخلاف شاخص کل، با افت نیز با افت ۰.۰۲ درصدی، با کاهش ۹۲ واحدی در کانال ۴۳۰ هزار و ۸۵۱ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۹۲۸ هزار معامله به حجم ۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۷۲ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال بود.

نمادهای «وغدیر»، «فولاد»،‌ «فخوز»‌، «شبندر» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «اپال»، «برکت»، «فملی» و «شتران» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز امروز با رشدی ۴۰ واحدی، بر مدار ۱۶ میلیون و ۹۴۵ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۲۸۱ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۲۹۶ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۴۵ هزار و ۰۸۵ میلیارد ریال بود.
نمادهای «زاگرس»،‌ «بپاس»، «آریا»، «صبا» و «شراز» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «رافزا»، «وسپهر» و «سمگا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز مواد دارویی،‌ فرآورده های نفتی و کانه فلزی بودند که در این بین مواد دارویی با ارزش ۱ هزار و ۳۴۶ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز فنی مهندسی، منسوجات و فرآورده های نفتی بودند که روز خوبی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «نمرینو»، «شبریز» و «فخوز»‌ داشتند و نمادهای «غنوش»، «خبهمن» و «وسپه» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سپاس» و «کمند» و برترین عرضه به «خگستر»، «خبهمن» و «وپارس» تخصیص داده شد.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۸۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی هزار و ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اپال، سمگا و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به برکت، شبندر و شپدیس معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس  معادل ۲۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری ۴۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 429796

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =