رشد شاخص کل/ حقوقی‌ها به کدام نماد توجه کردند؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۹۰۶۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۹۰۶۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش، با ۵۴۵ واحد رشد، در کانال ۴۳۴ هزار و ۸۳۶ واحدی به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۷۱۹ هزار معامله به حجم ۷ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۶۴ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فارس»، «کچاد»،‌ «تاپیکو»‌، «ومعادن» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «برکت»،‌ «غزر»، «خساپا»، «خودرو» و «فملی» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز با رشد ۱۹۸ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۴۴۶ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس  ۴۴۷ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال بود.
نمادهای «مارون»،‌ «زاگرس»، «آریا»، «شگویا» و «دی» از نمادهای تاثیرگذار و «چخزر»، «کزغال»، «وسپهر» و «آریا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز مواد دارویی، خودرو، بانکها بودند که در این بین مواد دارویی با ارزش ۱ هزار و ۳۸۲ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز کانه فلزی، شیمیایی و منسوجات بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «دروز»، «وتوکا» و «غپاک»‌ داشتند و نمادهای «کپارس»، «خاهن» و «سغرب» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «کمند» و «سپاس» و برترین عرضه به «سدور»، «خزر» و «ثنوسا» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد  ۶هزار و ۲۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی هزار و ۶۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۴۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فرآورده نفتی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وآیند، بنو و غزر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به برکت، حکشتیح و مارون معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک آینده حدود ۵۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری حدود ۶۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۷۰میلیارد تومان بود

کد خبر 430289

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =