شاخص در مسیر صعود/ حقوقی‌ها و حقیقی‌ها به کدام گروه‌ها تمایل نشان دادند؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۱۵۷۶۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۱۵۷۶۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افزایش ۰.۲۴ درصدی، با ۱۰۲۷ واحدی در کانال ۴۳۴ هزار و ۲۸۶ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۸۳۰ هزار معامله به حجم ۹ میلیارد و ۶۶۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۷۵ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فارس»، «کگل»،‌ «کچاد»‌، «خودرو» و «پارسان» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «خساپا»، «اپال» و «برکت» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز رشد ۹۳ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۲۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۵۴۵ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۲۸ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال بود.
نمادهای «بپاس»،‌ «مارون»، «صبا»، «میدکو» و «ذوب» از نمادهای تاثیرگذار و «چخزر»، «کزغال»، «بپیوند» و «شاروم» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز خودرو، فرآورده های نفتی، کانه فلزی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۱۶۶ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز کانه فلزی، محصولات کاغذ و تامین آب، برق، گاز بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «رتاب»، «اپال» و «کچاد»‌ داشتند و نمادهای «پرداخت»، «فمراد» و «ساراب» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «سیتا»، «سپاس» و «کمند» و برترین عرضه به «برکت»، «سدور» و «پتایر» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی هزار و ۴۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۳۷۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «هتل و رستوران» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات چوبی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد سمگا، شبندر و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به خساپا، خودرو و شبصیر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی معادل ۶۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شرکت سایپا با برتری ۴۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 430202

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =