حقوقی‌ها در کدام نمادها سرمایه‌گذاری کردند

افت ۱۱هزار و ۴۷۶واحدی شاخص کل (۰۰.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۵هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، افت ۱۱هزار و ۴۷۶واحدی شاخص کل (۰۰.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۵هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با رشد ۰.۱۸ درصدی، با  ۷۹۷ واحد کاهش در کانال ۴۳۸ هزار و ۰۲۹ واحدی  به کار خود پایان داد. تعداد معاملات امروز بازار سهام با  ۵۰۹ هزار معامله به حجم ۴ میلیارد و ۴۹۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۴۹ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فارس»، «فولاد»،‌ «فملی»‌، «شستا» و «کچاد» از تاثیرگذاران منفی بر شاخص امروز بودند و نمادهای «برکت»،‌ «فملی»، «شبندر»، «فولاد» و «خساپا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز افتی ۹۷ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۶۳۳ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۳۸۳ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۷۵ هزار و ۰۳۹ میلیارد ریال بود.
نمادهای «بپاس»،‌ «آریا»، «زاگرس»، «صبا» و «ذوب» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «گدنا»، «وسپهر» و «شاروم» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز مواد دارویی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی بودند که در این بین مواد دارویی با ارزش ۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز انتشار و چاپ، ذغال سنگ و زراعت بودند که روز خوبی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «خپویش»، «دابور» و «ولیز»‌ داشتند و نمادهای «شکلر»، «آبادا» و «سدور» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سیتا» و «کمند» و برترین عرضه به «پالایش»، «شستا» و «دارایکم» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۱۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۸۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، فولاد و وبملت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به دسینا، تاپکیش و سیستم معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران حدود ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی داروسازی سینا با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 428594

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =