سبدهایی که سهامداران را ناکام گذاشتند

در هفته گذشته سبد پیشنهادی سبدگردان سورنا «سورنا» در میان ۸ سبد کمترین ریزش را از ثبت کرد و جایگاه نخست را بدست آورد. در این بازه، تمامی سبدهای پیشنهادی هفته، ریزشی بودند.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته، هفته مناسبی برای سهام‌داران نبود و در این بازه تمامی سبدهای پیشنهادی شرکت‌ها به طور میانگین بازدهی منفی را به ثبت رسانده بودند.

در هفته گذشته سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان «سورنا» در میان ۸ سبد کمترین ریزش را از آن خود کرد و توانست صدر جدول را از آن خود کند. این مجموعه ۸ نماد رمپنا، دعبید، وبهمن، خاور، ستران، قزوین، سیمرغ و رویین را برای میان‌مدت به سهامداران معرفی کرد.

سهام‌های پیشنهادی که توسط شرکت‌ها توصیه شده بود، در هفته گذشته برای سهامداران به کام سهامداران نشد و سبد پیشنهادی سبدگردان سورنا، به طور میانگین ۰.۰۳ درصد ریزش داشته بود. در سبد پیشنهادی "سورنا" بیشترین بازدهی متعلق به نماد قزوین با ۵.۷۹ درصد رشد و کمترین بازدهی مربوط به نماد رمپنا با ۳.۱۱ درصد افت به ثبت رسیده بود.

کدام سبد دوم شد؟

شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری "ارزش پرداز آریان" در این هفته در رقابتی سخت، پس از سبد پیشنهادی "سورنا" بیشترین بازدهی را از آن خود کند. شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری " ارزش پردازآریان " در مجموع ۷ نماد سیمرغ، سمازن، غدیس و فخوز برای میان‌مدت و فسبزوار، بوعلی و خزامیا را برای بلندمدت پیشنهاد کرد. میانگین بازدهی سهام‌های سبد پیشنهادی شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری "ارزش پرداز آریان" ۰.۱۴ درصد ریزش، برآورد شده است.

در این میان، نماد "فسبزوار" که در سبد پیشنهادی "ارزش پرداز آریان" به عنوان یک سهم برای بلندمدت معرفی شده، توانسته است به اندازه ۱.۸۴ درصد رشد، بیشترین رشد را در این سبد پیشنهادی را به ثبت برساند و در این سبد سهم سمازن بیشترین میزان افت را ثبت کرد و ۱.۴۰ درصد منفی را به ثبت رساند.

سایر سبدهای پیشنهادی

در هفته قبل سهام‌هایی که توسط شرکت سبدگردان "سرمایه و دانش" به سهامداران و معامله‌گران توصیه شدند به صورت میانگین ۰.۵۸ درصد بازدهی منفی را به ثبت رساندند. در این میان یک نماد جم، وبملت و سپاها برای کوتاه‌مدت و نماد وغدیر و فخوز و مبین برای بلندمدت پیشنهاد شده بود.

از میان سهم‌های پیشنهادی این شرکت، جم که برای میان‌مدت توصیه شده بود، بیشترین بازده یعنی جم با ۰.۴۷ درصد در هفته گذشته به خود اختصاص داد و نماد "وبملت" نیز با ۲.۷۴ درصد افت، کمترین میزان بازدهی را از آن خود کرد.

همچنین سهم‌های سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان "کاریزما" در هفته گذشته به طور میانگین ۰.۹۴ درصد افت را به ثبت رساند.

در این سبد پیشنهادی کمترین بازدهی به نماد ونوین با "۴.۸۵" درصد منفی و بیشترین بازدهی به نماد دتماد با ۲.۸۸ درصد ریزش را به خود اختصاص دادند. سهام‌های پیشنهادی شرکت "کاریزما" رتبه چهارم بازدهی در میان سبدها از آن خود کرد.

براساس این گزارش، سهم‌هایی که توسط شرکت سبدگردان "سورین" به سهامداران و معامله‌گران در هفته گذشته توصیه شد، در جایگاه پنجم قرار گرفتند و به طور میانگین ۱.۰۵ درصد افت داشتند.

در هفته گذشته در سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان سورین نماد "قزوین" که برای میان‌مدت توصیه شد، در میان سهم‌های پیشنهادی بیشترین بازدهی را از آن خود کرد و توانست ۵.۷۹ درصد سود را به ثبت برساند. در این میان "ونوین" که برای میان‌مدت به معامله‌گران پیشنهاد شده بود، ناکام ماند و در هفته گذشته ۴.۸۵ درصد ریزش را تجربه کرد.

از سوی دیگر سبد پیشنهادی سبدگردان "پیشرفت و توسعه صبا" در این هفته ۱.۲۸ درصد بازدهی منفی را به ثبت برساند و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. "فسبزوار"، در این سبد پیشنهادی بیشترین بازدهی را داشت و ۱.۸۴ درصد به سهامداران سود داد اما نماد "هرمز" به سرنوشت سختی دچار شد و با ۲.۹۹ درصد افت، بیشترین ریزش را در این سبد پیشنهادی تجربه کرد.

براساس این گزارش، سبد پیشنهادی شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری "دانایان"، جایگاه خوبی را نتوانست بدست آورد و به صورت میانگین ۱.۵۴ درصد بازدهی منفی داشت. در این مجموعه نمادهای افق برای کوتاه‌مدت، هرمز، اردستان، کلوند و تایرا برای میان‌مدت، ونوین برای بلندمدت به سهامداران پیشنهاد شده بودند. نماد "افق" در این سبد پیشنهادی بیشترین رشد را تجربه کرد و توانست ۴.۶۷ درصد سود برای سهامداران به ارمغان بیاورد، اما نماد "ونوین" در این سبد ناکام ماند و در همین مدت ۴.۸۵ درصد ریزش را تجربه داشت.

جایگاه آخر برای هدف

سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان هدف، جایگاه آخر را در این هفته به خود اختصاص داد و متاسفانه کمترین میزان بازدهی را در هفته گذشته، به نام "هدف" ثبت شد و شاهد افت ۲.۸۴ درصدی سبد پیشنهادی این سبدگردان بودیم. دی و وکادو برای کوتاه مدت، پترول برای میان‌مدت و غچین و وبملت نیز برای بلندمدت به سهامداران پیشنهاد شده بودند. نماد دی، ۰.۰۹ درصد بیشترین رشد را به ثبت رساند و کمترین بازدهی به نماد غچین تعلق گرفت که ۹.۸۹ درصد ریزش کرد.

کد خبر 491052

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =