سرخ پوشی سبدهای پیشنهادی در هفته گذشته

در هفته گذشته سبد های پیشنهادی هیچ کدام بازدهی مثبت نداشته و همه سبدها منفی بودند اما در این میان سبد پیشنهادی سبدگردان «الگوریتم» کمترین بازهی منفی را از آن خود کرد. با این تفاوت که در هفته اول دی ماه، بیشترین بازدهی مثبت و در هفته اول بهمن، کمترین بازدهی منفی را به جا گذاشت و در این دوهفته صدر جدول جا گرفته است.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته، هفته مناسبی برای سهامداران، رقم نخورد و در این بازه تمام سبدهای پیشنهادی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به طور میانگین بازدهی منفی را به ثبت رسانده بودند، در واقع هفته گذشته رقابت میان سبدهای پیشنهادی به گونه‌ای بود که کمتر بازدهی منفی داشته باشند.

در هفته گذشته سبد پیشنهادی سبدگردان «الگوریتم» در میان ۸ سبد کمترین بازدهی منفی را از آن خود کرد، در واقع نسبت به سایر سبدها، کمترین افت را به ثبت رساند و توانست صدر جدول را از آن خود کند. این مجموعه ۶ نماد را برای میان‌مدت و بلندمدت به سهامداران معرفی کرد که در میان‌مدت فخوز، ونوین و غپینو و در بلندمدت، تاصیکو، ارفع و شبریز پیشنهاد شدند.

سهام‌های پیشنهادی که توسط شرکت‌ها توصیه شده بود، در هفته گذشته برای سهامداران بسیار تلخ رقم زدند و تمام ۸ سبد پیشنهادی بازدهی منفی داشتند و سبد پیشنهادی الگوریتم به طور میانگین ۱.۳۷ درصد افت داشته بود. در سبد پیشنهادی "الگوریتم" بیشترین بازدهی متعلق به نماد ونوین با ۳.۶۱ درصد رشد و کمترین بازدهی مربوط به نماد غپینو با ۴.۶۲ درصد افت به ثبت رسیده بود. نمادهای سبد پیشنهادی "الگوریتم" در هفته گذشته غالبا نزولی بودند و تنها ونوین روند صعودی به ثبت رساند.

شرکت سبدگردان سرمایه و دانش دوم شد

شرکت سبدگردان "سرمایه و دانش" در این هفته در رقابتی تنگاتنگ، پس از سبد پیشنهادی الگوریتم بیشترین بازدهی را از آن خود کند. سبدگردان "سرمایه و دانش" در مجموع ۶ نماد شپنا، وبملت و سپاها برای میان‌مدت و وغدیر، شستا و مبین را برای بلندمدت پیشنهاد کرد. میانگین بازدهی سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان "سرمایه و دانش" ۳ درصد افت، برآورد شده است.

در این میان، نماد سپاها که در سبد پیشنهادی "سرمایه و دانش" به عنوان یک سهم برای میان‌مدت معرفی شده، توانسته است به اندازه ۰.۸۲ درصد افت، کمترین ریزش را در این سبد پیشنهادی را به ثبت برساند و در این سبد سهم شپنا بیشترین میزان افت را ثبت کرد و ۶.۱۸ درصد منفی را به ثبت رساند.

سایر سبدهای پیشنهادی

در هفته گذشته سبدها، مانند هفته گذشته یک روند صعودی را در پیش نگرفته بودند. در هفته قبل سهام‌هایی که توسط شرکت "کاریزما" به سهامداران و معامله‌گران توصیه شدند به صورت میانگین ۳.۰۴ درصد بازدهی منفی را به ثبت رساندند. در این میان ۳ نماد کاریس،‌ گنگین و رتاپ برای میان‌مدت و ونوین، دارایکم، اهرم، ثامید و کوثر برای بلندمدت پیشنهاد شده بود.

از میان سهم‌های پیشنهادی این شرکت، ونوین که برای بلندمدت توصیه شده بود، بیشترین بازده یعنی ۳.۶۱ درصد در هفته گذشته به خود اختصاص داد و نماد "رتاپ" نیز با ۱۰ درصد افت، کمترین میزان بازدهی را از آن خود کرد.

همچنین سهم‌های سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان "تصمیم" در هفته گذشته به طور میانگین ۳.۰۴ درصد افت را به ثبت رساند.

در این سبد پیشنهادی بیشترین بازدهی به نماد تصمیم با ۰.۴۸ درصد مثبت و کمترین بازدهی به نماد زبینا با ۱۰.۵۷ درصد ریزش را به خود اختصاص دادند. سهام‌های پیشنهادی شرکت "تصمیم" رتبه چهارم بازدهی در میان سبدها از آن خود کرد.

براساس این گزارش، سهم‌هایی که توسط شرکت سبدگردان "سورین" به سهامداران و معامله‌گران در هفته گذشته توصیه شد، در جایگاه پنجم قرار گرفتند و به طور میانگین ۳.۱۸ درصد افت داشتند.

در هفته گذشته در سبد پیشنهادی شرکت سورین نماد "آلتون" که برای میان‌مدت توصیه شد، در میان سهم‌های پیشنهادی بیشترین بازدهی را از آن خود کرد و توانست ۱.۰۳ درصد سود را به ثبت برساند. در این میان "پخش" که برای میان‌مدت به معامله‌گران پیشنهاد شده بود، ناکام ماند و در هفته گذشته ۷.۲۸ درصد ریزش را تجربه کرد.

از سوی دیگر سبد پیشنهادی شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری "ارزش پرداز آریان" در این هفته بازدهی مثبتی نتوانست به ثبت برساند و ۳.۲۷ درصد بازدهی منفی را به ثبت برساند و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. بوعلی، در این سبد پیشنهادی مجددا بیشترین بازدهی را داشت و در هفته گذشته ۵.۰۸ درصد به سهامداران سود داد اما نماد "خدیزل" به سرنوشت سختی دچار شد و با ۱۰.۶۹درصد افت بیشترین ریزش را در این سبد پیشنهادی تجربه کرد.

براساس این گزارش، سبد پیشنهادی "داریک پاریس"، جایگاه خوبی را نتوانست بدست آورد و به صورت میانگین ۳.۶۶ درصد بازدهی مثبت داشت. در این مجموعه نمادهای وبملت، خودرو، وخارزم، خاور و قثابت برای میان‌مدت و نمادهای فراز و داریک برای بلندمدت به سهامداران پیشنهاد شده بودند. نماد داریک در این سبد پیشنهادی بیشترین رشد را تجربه کرد و توانست ۰.۴۸ درصد سود برای سهامداران به ارمغان بیاورد، اما نماد قثابت در این سبد ناکام ماند و در همین مدت ۸.۸۰ درصد ریزش را تجربه داشت.

پیشرفت و توسعه صبا در قعر جدول

سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان پیشرفت و توسعه صبا، جایگاه آخر را در این هفته به خود اختصاص داد و متاسفانه کمترین میزان بازدهی را در هفته گذشته، به نام شرکت سبدگردان پیشرفت و توسعه صبا ثبت شد و شاهد افت ۴.۹۹ درصدی سبد پیشنهادی این سبدگردان بودیم. فزر برای کوتاه مدت، شسپا، شتران و کپرور برای میانمدت و فسبزوار و وکغدیر و غدیس نیز برای بلندمدت به سهامداران پیشنهاد شده بودند. نماد فزر، ۱.۰۵ درصد بیشترین رشد را به ثبت رساند و کمترین بازدهی به نماد کپرور تعلق گرفت که ۱۷.۷۸ درصد ریزش کرد.

کد خبر 488506

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =