۱۲ توصیه مهم در هنگام خرید ارزهای دیجیتال

استاد اقتصاد دانشگاه ایالتی میسوری غربی آمریکا گفت: اگر سایر سیاستهای پولی و اقتصادی هر دولتی در ایران متوازن و مناسب باشند رمز ریال در واقع می تواند به تعادل قیمتها و کنترل تورم نیز کمک کند.

به گزارش صدای بورس،رضا حمزه‌ای استاد ایرانیدانشگاه ایالتی میسوری غربی آمریکا است.وی طی سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه ایالتی میسوری غربی بوده و طی سالهای حضورش در این دانشگاه ۷ جایزه بهترین تدریس و تحقیق و نیز دو جایزه استاد برتر (در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴) را از آن خود کرده است.

وی در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ از سوی هیأت مدیره دانشگاه مذکور به عنوان استاد ممتاز، دو بار به رتبه فوق پروفسور انتخاب شده است. او از سپتامبر ۱۹۹۲ همزمان با اشتغال نخست، دربرنامه دکترای مدیریت کاربردی و علوم تصمیم‌گیری در دانشگاه والدن فعالیت کرده است.حمزه‌ای به عنوان استاد مهمان در موسسات بین‌المللی بسیاری از جمله دانشگاه بوردو در فرانسه، دانشگاه آپسالا در سوئد، سازمان مدیریت صنعتی ایران و هم‌چنین بانک‌های ایرانی و بانک مرکزی فعالیت داشته است.

وی دارای بیش از ٨٥ مقاله علمی تحقیقی، ۶۳ مقالات تحقیقی است که در ژورنالهای گوناگون ایران و امریکا به چاپ رسیده اند.

دو کتاب در زمینه سیاستهای مالی و پولی: چشم اندازی بین المللی (در مورد ٧ کشور صنعتی جهان) است.وی با بیان اینکه صدور رمز ارز مستلزم حداقل ۲۰ تا ۳۰ پیش نیاز ضروری است به این الزامات تأکید دارد.


بیشتربخوانید:چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی


خلاصه این گفت و گو را می خوانید:

- رمز ارزها پیوسته مورد توجه فزاینده جهانی خواهند بود، چون هرچه بیشتر مورد مطالعه و مداقه قرار می گیرند، بیشتر مورد توجه سیاستگذاران بانکهای مرکزی، سامانه های تجاری و مالی قرار گرفته و راهگشای مورد نیاز کارایی در کسب و کار و سودآوری از یک طرف و در بلند مدت موجب از بین بردن تمرکز قدرت و تنفیذ شرکتهای بزرگ می شوند.

-آنچه اکثریت مردم، سامانه ها ونیز برخی از دولتها هنوز به خوبی نمی دانند آن است که رمز ارزها تنها یکی از وجوه قابل توجه بلاکچین تکنولوژی هستند. بلاکچین تکنولوژی از همان ابتدا که با ظهور بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در اواخر سال ۲۰۰۸ به دنیای تجارت محدود و بعد به جهان پیچیده پولی ارائه شد، حکم یک نوع اعتبارنامه تسهیلی میان عده محدودی تجار ژاپنی که میان خود دادوستد می کردند می داشت که از طریق «کاغذ سفید» و با کلمات رمز میان خود به آن دسترسی می داشتند. در نتیجه آنها بیشتر به طرح ریزی در نوآوری تسریع و تکوین تجارت مابین گروه محدود خود پرداخته بودند که با موفقیت چشمگیری خودنمایی کرد. در تحقیقات آمده است که به طریقی نامعلوم آن کاغذ سفید رمزی آنها به قلمرو اینترنت راه می یابد و افراد و گروههای علاقمند دیگر، آن ایده بکر را به طرق مختلف پایه ایجاد رمز ارزهای دیگر می کنند. آنچه مورد توجه محققان و محافل متخصص در زمینه بلاک چین و رمز ارزهاست آن است که بلاکچین تکنولوژی اصل آن جنبش بسیار بزرگی محسوب می شود که مناسبات مابین کسب و کارها ،بیمارستانها، کمپانیهای بزرگ و غیره را به کارآ ترین شکل ممکن رونق داده که موجب ازدیاد رقابت و از بین بردن تمرکز قدرت در بازارها می شود. در حالیکه رمز ارزها، تنها یکی از تجلیات قابل توجه بلاکچین تکنولوژی است.

 ۱۲ توصیه مهم در هنگام خرید ارزهای دیجیتال

- رمز ریال، در صورت صدور توسط هر صاحب فرضی بلاکچین تکنولوژی مورد نیاز ، از جمله دولت، به رمز ارزی اطلاق می شود که نه تنها پشتوانه آن ریال ایرانی خواهد بود بلکه ارزش هر واحد آن ، بر خلاف سایر رمز ارزها پیوسته ثابت و معادل یک ریال خواهد بود. تغییر ارزش رمز ریال کاملا همانند تغییر ارزش ریال خواهد بود. اگر ارزش ریال سقوط و یا صعود کند رمز ریال هم به طور متساوی و هم زمان تغییر ارزش خواهد کرد. تنها شکل ظاهری آن با ریال فرق دارد. رمز ارزها به صورتهای متفاوت کوپن - ژتون - و یا سکه ویژه ای در مراحل گوناگون معاملات تجاری وارد بازارهای مخصوص رمز ارزها می شوند. در کل موجودیت خود ، ابداع رمز ارزها از همان دوران آغاز به کار گیری بیت کوین تا به امروز که بیش از ۸ هزار رمز ارز در جهان در حال مبادله می باشند به منظور تسهیلات معاملات تجاری بین شرکتهای تولیدی از یک طرف - و نیز معاملات مابین آنها و مصرف کنندگان از طرف دیگر می بوده است. بر خلاف انتظار مردم و حتی بسیاری از تجار و دولتها - رمز ارز پدیده بسیار هوشمندانه – لکن ثانوی و در حاشیه آرمانی بزرگتر: توسعه کسب و کار و ایجاد رقابت و تنزل دادن مرکزیت قدرت برخی از کمپانیهای بزرگ و نفوذ انحصاری آنها می بوده است.

- اگر سایر سیاستهای پولی و اقتصادی هر دولتی در ایران متوازن و مناسب باشند رمز ریال در واقع می تواند به تعادل قیمتها و کنترل تورم نیز کمک کند. چالش عمده صادر کننده رمز ارزها و نیز رمز ریال در اعتبار آن است. برای تسهیل درک مقصود، یورو کریپتوها که به زودی قرارست صادر شوند را که قابل مقایسه با رمز ریال هستند در نظر بگیرید. از آنجا که یورو قوی تر از ریال است، رمز ارز یورویی هم بیشتر طرفدار خواهد داشت. اعتبار هر صادر کننده رمز ارز ، یورو کریپتو، دلار کریپتو، ریال کریپتو و یا رمز ریال و غیره، اساس اعتماد معامله کنندگان را تشکیل می دهد. White Paper هر صادر کننده رمز ارزها خود سند قابل تکیه در ارزیابی بهینه رمز ارز مربوطه خواهد بود.

- تفاوت عمده دو گروه رمز ارزها که شامل گروه اول: رمز ریال ونیز چندین رمز ارزدیگرکه قیمت آنها به دلار میخکوب شده است، همانند سرکل، Circle و تتر Tether (USDT)،با گروه دوم که سایر رمز ارزها را در بر می گیرد ، در میخکوب کردن ارزش مبادلاتی گروه اول است و برعکس سایر رمز ارزهایی که ارزش آنها به پول رسمی یک مملکت حک و میخکوب نشده اند ، همواره مورد نوسانات بازارهای رمز ارزها خواهند بود.به همان ترتیب رمز ریال و یا کریپتو ریال هم می تواند با بستر سازی محکم اقتصادی و پولی موجبات تعادل قیمتها را از یک طرف و گسترش کسب و کار را از طرف دیگر میسر بسازد.

- مهمترین توصیه هر اقتصاددان درون و یا برون مرزی در مثمر ثمر و موفق بودن سیاستهای اقتصادی، به ویژه سیاستهای پولی، مجزا بودن و یا مجزا شدن تصمیمات و سیاستهای اقتصادی از امور سیاسی یک مملکت است. تنها یک استثناء موجود است آنهم در بر گیرنده بهترین دولتهای دموکراتیک و مردمی است و نیز بهترین ترکیب هیات حاکمه بانک مرکزی است. که چنین ترکیبی هنوز در جهان موجود نیست. بهترین ترکیب سیاستگذاران بانک مرکزی باید بر اساس قانون تعیین شود که معمولاً تحت حکمرانی گروهی و نیز اعضای آن گروه ، ممتاز ترین اقتصاددانان یک کشور هستند. تصمیمات و سیاستهای پولی بانک مرکزی می باید بر اساس لوایح مصوب قانونی از کلیه اولیای امور و فراگردهای سیاسی تا سرحد امکان مستقل باشد.

- دولت منتخب مردم که از یک پروسه کاملا آزاد به اریکه قدرت منسوب می شود، لاجرم اهدافی خواهد داشت که به بهترین و سریع ترین شکل خود ،رفاه ملی را تضمین خواهند کرد. این امر همانند انرژی لایزال به خشنودی و رفاه قابل لمس مردم و نیز تداوم قدرت دستگاه حاکمه و ارج و قرب آن مداوماً خدمت خواهد کرد. سیاستهای خارجی نیز موفق تر از هر زمان طرح ریزی شده و می توانند نیز به اجرا گذاشته شوند. قدرتهای خارجی سوء استفاده جو هم که عملا خود را در مقابل دستگاه دولتی مورد حمایت مردم خواهند یافت، مجبور به رفتاری بهینه با آن ملت و مملکت خواهند بود. بر اساس یکی از تحقیقات نسبتا قدیمی خود در سال ۱۹۹۴، که به مطالعه جهانی نقش استقلال بانکهای مرکزی از دولت های حاکم در تامین شرایط اقتصادی بهینه مملکت پرداخته بودم - همانند تحقیقات مشابه - یک رابطه محکم و پسندیده آماری بین استقلال بانکهای مرکزی و نرخ های بیکاری و تورم را گزارش دادم: هر چه درجه استقلال بانک های مرکزی بالاتر می بود ، نرخ های تورم و بیکاری در آن کشورها نازل تر بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 456041

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس به زنجیره‌های بلاکچین متصل می‌شود؟

    بورس به زنجیره‌های بلاکچین متصل می‌شود؟

    کارشناس حوزه رمز ارزها و بلاکچین گفت: شرکت‌ها می‌توانند از طریق بستر بورس مبتنی بر بلاکچین مشتری یابی گسترده تری داشته باشند که این موضوع برای تامین مالی و اقتصاد کشور اثر گذار و محرک خواهد بود.

  • کاربران کریپتو رکوردار استخراج

    کاربران کریپتو رکوردار استخراج

    کاربران کریپتو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۲.۷ میلیارد دلار برای استخراج (NFT) هزینه کردند.

  • کانون صرافان پیش قدم جا به جایی رمز ارزها شد

    کانون صرافان پیش قدم جا به جایی رمز ارزها شد

    دبیر کانون صرافان گفت: کانون صرافان و شبکه صرافی کشور به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی آمادگی دارد از رمز ارزهای استخراج شده جهت تسهیل در واردات کشور استفاده کند.

  •  بازار رمزارزها در هفته ای که گذشت

    بازار رمزارزها در هفته ای که گذشت

    بیت‌کوین (BTC) طی این هفته به بالاترین سطح هفت روزه بالای ۲۴هزار دلار همچنین بالاترین سطح قیمت خود از اواسط ژوئن رسید.

  • سقوط بیت‌کوین به زیر ۲۲هزار دلار

    سقوط بیت‌کوین به زیر ۲۲هزار دلار

    بیت‌کوین روز گذشته پس از چند تلاش ناموفق برای تثبیت قیمت بالای سطح ۲۲هزار ۸۴۴دلار، در ساعات اولیه امروز، با سقوطی به زیر ۲۲هزار دلار مواجه شد. گفتنی است این حرکت بیت‌کوین کمی گاوهای بازار را نگران می‌کند.

  • چه زمانی بیت کوین‌ها با ضرر معامله می‌شوند؟

    چه زمانی بیت کوین‌ها با ضرر معامله می‌شوند؟

    بر اساس داده‌های گلسنود (پایگاه‌های ارائه دهنده‌ی اطلاعات و داده‌های بلاکچین)، میانگین شناور هفتگی تعداد آدرس‌های منحصر به فرد بیت کوین با ضرری محسوس، به بیش از ۱۸ میلیون رسیده است.

  • رونق بازار کریپتو با پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول

    رونق بازار کریپتو با پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول

    صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز رشد جهانی خود را برای سال جاری و سال آینده کاهش داد. پس از آن بیت‌کوین به سرعت به بالای ۲۱۰۰۰ دلار رسید. باید دید آمدن این خبر می‌تواند روند بازار کریپتو را صعودی کند؟

  • ۲ روز دیگر تا موعد اجرای آزمایشی رمز ریال

    ۲ روز دیگر تا موعد اجرای آزمایشی رمز ریال

    بانک مرکزی وعده داده که تا پایان شهریور اجرای آزمایشی رمز ریال ملی آغاز خواهد شد.

  • رمزارز گزینه جدی در سبد سرمایه گذاری آینده

    رمزارز گزینه جدی در سبد سرمایه گذاری آینده

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت که عامه مردم برای حفظ قدرت پول به سراغ سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها می‌روند، به همین دلیل در مواجهه با این فناوری باید شروع به تنظیم‌گری کرد و نباید دچار اختلال شد.

  • رمزریال ارز رایج کشور می شود

    رمزریال ارز رایج کشور می شود

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: صرف کار با رمزریال سودی را در برنخواهد داشت و رمزریال ارز رایج کشور محسوب می‌شود که پشتوانه آن ریال است. از مهم‌ترین ویژگی‌های رمز ریال اینکه سرعت مبادلات پولی را بالا می‌برد.

  • سکه ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد

    سکه ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

  • بیشترین افت بازار «ان‌اف‌تی» در یک سال

    بیشترین افت بازار «ان‌اف‌تی» در یک سال

    فروش جهانی ان‌اف‌تی‌ها در ماه ژوئن امسال به بیش از یک میلیارد دلار رسید، در حالی که این میزان در ماه ژانویه ۶/ ۱۲ میلیارد دلار بود

  • پیش بینی آینده رمزارزها

    پیش بینی آینده رمزارزها

    بیت‌کوین و اتریوم کف‌های حمایتی را از دست دادند، آلت‌کوین ها نیز سقوط را تجربه کردند. این شرایط فعالان بازار رمزارز را نگران می‌کند.

  • سلبریتی ها با تبلیغات ان اف تی (NFT) در حال فریب مردم هستند!

    سلبریتی ها با تبلیغات ان اف تی (NFT) در حال فریب مردم هستند!

    گروه راستی آزمایی تبلیغات و حمایت از مصرف کننده آمریکا می‌گوید افراد مشهوری که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کنند، در حال فریب مردم هستند. گروه راستی آزمایی تبلیغات و حمایت از مصرف کننده آمریکا (TINA.org) لیست اسامی ۱۹ سلبریتی را به اتهام تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بدون افشای ارتباطشان با پروژه‌ها منتشر کرده است.

  • در باغ سرخ وال استریت برای رمزارزها/پیش بینی ۱۰ هزار دلاری برای بیت کوین

    در باغ سرخ وال استریت برای رمزارزها/پیش بینی ۱۰ هزار دلاری برای بیت کوین

    تحلیلگر ارشد بازار رمز ارز معتقد است اگر آشفتگی در وال‌استریت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، بیت کوین در خطر سقوط تا محدوده ۱۰۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

  • برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی

    برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی

    چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی (فاینکس) با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت و نهاد مالی آغاز شد.

  • عرضه نخ، پنبه و منسوجات نبافته در بورس کالا الزامی شد

    عرضه نخ، پنبه و منسوجات نبافته در بورس کالا الزامی شد

    بر اساس مصوبات هجدهمین جلسه کارگروه مدیریت بازار کالاهای پایه تولیدکنندگان نخ، پنبه و منسوجات نبافته ملزم به ثبت‌نام و اخذ کد پذیرش از بورس کالا شدند.

  • سکه بازان در موقعیت خرید قرار گرفتند

    سکه بازان در موقعیت خرید قرار گرفتند

    برخی از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز به مسیر صعودی دیروز ادامه دهد و اسکناس آمریکایی در کانال جدید اولین مرز مقاومتی را تصرف کند این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی سکه بیفزاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =