۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
رمزریال ارز رایج کشور می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: صرف کار با رمزریال سودی را در برنخواهد داشت و رمزریال ارز رایج کشور محسوب می‌شود که پشتوانه آن ریال است. از مهم‌ترین ویژگی‌های رمز ریال اینکه سرعت مبادلات پولی را بالا می‌برد.

به گزارش صدای بورس، اوایل نیمه دوم سال گذشته بانک مرکزی از پایش‌های بکارگیری رمزریال خبر داد و قرار بر این است که پایان نیمه اول امسال یعنی کمتر از دوماه دیگر رمزریال فعال شود و به صورت آزمایشی شروع به کار می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی درباره رمزریال اینگونه توضیح داده‌است که «رمزریال به‌جای همین اسکناسی که مردم در دست دارند، خواهد بود و فرد به‌جای اینکه اسکناس داشته باشد رمزریال دارد؛ به آن مفهوم جهانی (رمزارز) نخواهد بود و ریال‌های اسکناس جای خود را به رمزریال می‌دهند.»

موضوع رمزریال در شرایطی مطرح شد که در کشورمان استقبال گسترده‌ای ازانواع مرزارزهای جهانی شده و تصور عام این است که رمز ریال هم کارکردی شبیه به رمزارزهای بین‌المللی دارند اما طبق آن چیزی که از سوی بانک مرکزی توضیح داده شده، رمز ریال در واقع ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران است که نیاز به تسویه بین بانکی نیست و پول نقد الکترونیکی محسوب می‌شود و مکمل پول نقد خواهد بود.


بیشتربخوانید:چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی


غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی درباره راه‌اندازی رمز ریال تا کمتر از دو ماه دیگر و ماهیت و کارکرد رمزریال اظهار داشت: رمز گریال همان ریال خودمان است که در شکل دیجیتال عرضه می‌شود و مردم می‌توانند آن رابه صورت دیجیتال مصرف کنند.

وی تاکید کرد: اشتباهی درباره رمز ریال مصطلح شده و نباید این تصور را داشته باشیم که رمز ریال همان رمز ارزها هستند. در واقع رمزریال هیچ شباهتی به رمزارزهای مورد مصرف در دنیا ندارند .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه پشوانه رمزریال، خود ریال است، گفت: صرف کار با رمزریال سودی را در برنخواهد داشت و رمز ریال ارز رایج کشور محسوب می‌شود که پشتوانه آن ریال است و از مهم‌ترین ویژگی‌های رمز ریال این است که سرعت مبادلات پولی را بالا می‌برد.

مرحبا ادامه داد: مردم توجه داشته باشند که رمز ریال هیچ شباهتی به بیت کوین ندارد و بسیار متفاوت از رمز ارزهای جهانی هستند اما هر بار که نام رمز در کنار واحد پولی می‌آید تصور این است که ماهیتی شبیه به رمزارزهای جهانی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مهم ترین تفاوت رمز ریال با رمزارزها این است که رمزریال ماینینگ نمی‌شود و ماینر ندارد، به این شکل نیست که دستگاهی برای استخراج آن وجود داشته باشد و عده‌ای بتوانند برای استخراج رمز ریال از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی افزود: رمزریال به صورت انحصاری توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود و همان ریال رایج به شکل دیجیتالی است که در واقع حمل و نقل، ذخیره و استفاده و پرداخت در فضای دیجتال را راحت‌تر خواهد بود.

به گزارش ایلنا ،مرحبا بیان اینکه رمزریال شکلی از پول اسکناسی خودمان است که برای اولین بار دراین شکل و شمایل عرضه می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه رمز ریال در فضای دیجیتال عرضه می‌شود، یکی از کارکردهای خوب آن اینکه نقل و انتقالات راحت‌تر خواهد بود و امکان نقل و انتقالات فرامرزی آن برای علاقه مندان وجود دارد.

کد خبر 454919

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبرهای جدید در مورد رمزریال

    خبرهای جدید در مورد رمزریال

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: در مورد «رمزریال» بانک مرکزی ایران اساسا هدف گذاری بر مبنای حذف بانک ها در مسیر تعاملات مالی و تراکنشی نبوده است ، چرا که بانک ها جزء جدایی ناپذیر تراکنشها هستند.

  • نقش ماینرها در قیمت بیت کوین

    نقش ماینرها در قیمت بیت کوین

    در حالی که قیمت بیت‌کوین همچنان حدود ۲۲هزار دلار در نوسان است، به نظر می‌رسد که ماینرها به چرخش سریع دارایی امیدوارند.

  •  رمزارز ملی یا رمزارز چینی؟

    رازی به نام رمزریال!

    رمزارز ملی یا رمزارز چینی؟

    آنقدر که هیچ اطلاعاتی در رابطه با رمزریال نیست این محصول جدید بانک مرکزی به یک راز بدل شده اما رئیس بانک مرکزی گفت رمزریال تا شهریور منتشر می‌شود.

  •  شرط صعود بیت‌کوین چیست؟

    شرط صعود بیت‌کوین چیست؟

    در دو روز گذشته بازار کریپتو، پس از چند روز بالاخره رنگ سبز را تجربه کرد و در امروز نیز بازار شروعی مثبت داشت. سوال اینجاست، آیا این شرایط پایدار است؟ بازی‌های کریپتویی که چند وقت اخیر سر زبان‌ها افتادند در این شرایط چگونه عمل می‌کنند؟

  • هر آنچه باید درباره رمزپول ملی بدانید

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تشریح کرد؛

    هر آنچه باید درباره رمزپول ملی بدانید

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: هدف از طراحی رمزریال در بانک مرکزی تبدیل اسکناس به یک موجودیت قابل برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی است و با این فرآیند پول دارای موجودیت هوشمند خواهد شد.

  • پیش بینی قیمت محبوب ترین ارزهای دیجیتال

    پیش بینی قیمت محبوب ترین ارزهای دیجیتال

    همزمان با تعطیلات مربوط به روز استقلال ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال وضعیت نسبتاً ثابتی داشت. اگرچه آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق پلتفرم مشتقات BitMEX، انتظار داشت که در این روز یک «مگادامپ رمزارزی» رخ دهد، اما این امر محقق نشد.

  • ماینرهای بیت‌کوین قرمز شدند

    ماینرهای بیت‌کوین قرمز شدند

    سه شرکت‌ بزرگ استخراج بیت‌کوین در ایالات‌متحده به دلیل ضررهای ناشی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، بیش از یک میلیارد دلار در سه ماهه دوم ضرر کردند.

  • ۲ روز دیگر تا موعد اجرای آزمایشی رمز ریال

    ۲ روز دیگر تا موعد اجرای آزمایشی رمز ریال

    بانک مرکزی وعده داده که تا پایان شهریور اجرای آزمایشی رمز ریال ملی آغاز خواهد شد.

  •  ۱۲ توصیه مهم در هنگام خرید ارزهای دیجیتال

    ۱۲ توصیه مهم در هنگام خرید ارزهای دیجیتال

    استاد اقتصاد دانشگاه ایالتی میسوری غربی آمریکا گفت: اگر سایر سیاستهای پولی و اقتصادی هر دولتی در ایران متوازن و مناسب باشند رمز ریال در واقع می تواند به تعادل قیمتها و کنترل تورم نیز کمک کند.

  • تفاوت رمز ریال با رمز ارز چیست؟

    تفاوت رمز ریال با رمز ارز چیست؟

    رمز ریال در واقع ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران است که پول نقد الکترونیکی به شمار می‌رود و نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در ایران خواهد بود.

  • کاربران کریپتو رکوردار استخراج

    کاربران کریپتو رکوردار استخراج

    کاربران کریپتو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۲.۷ میلیارد دلار برای استخراج (NFT) هزینه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =