۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
ماینرهای بیت‌کوین قرمز شدند

سه شرکت‌ بزرگ استخراج بیت‌کوین در ایالات‌متحده به دلیل ضررهای ناشی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، بیش از یک میلیارد دلار در سه ماهه دوم ضرر کردند.

به گزارش صدای بورس، در سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن، شرکت کور ساینتیفیک (Core Scientific)، شرکت ماراتن دیجیتال هولدینگز (Marathon Digital Holdings) و شرکت ماینینگ رایت بلاکچین (Riot Blockchain) همگی به ترتیب ۸۶۲ میلیون دلار، ۱۹۲ میلیون دلار و ۳۶۶ میلیون دلار ضرر خالص گزارش کردند.

به دنبال کاهش حدود ۶۰ درصدی قیمت بیت‌کوین در طول سه ماهه، سایر ماینرهای بزرگ نیز نتایج خود را در روز دوشنبه منتشر کردند و موظف شدند ارزش دارایی‌های خود را ثبت کنند.

اگرچه در هفته‌های اخیر تسکین‌هایی برای سهام شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال ایجاد شده اما این سهام به‌طور قابل توجهی منفی است. به منظور پرداخت بدهی و تامین هزینه‌های عملیاتی در سه ماهه اخیر، ماینرها مجبور شدند مقداری از بیت‌کوینی که انباشته کرده بودند را بفروشند.

نه تنها ماینرها در سه ماهه گذشته زیان زیادی متحمل شدند بلکه سایر اعضای این بخش نیز مانند بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال ایالات‌متحده، کوین بیس گلوبال (Coinbase Global)، زیان ۱.۱ میلیارد دلاری را گزارش کرد و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز بیش از یک میلیارد دلار ضرر خالص داشت.

استخراج‌کنندگان برتر عمومی در ماه ژوئن ۳۹۰۰ سکه استخراج کردند اما ۱۴هزار و ۶۰۰ مورد از آنها را فروختند. در ماه ژوئن، کور ساینتفیک برای پرداخت هزینه‌های عملیاتی و حمایت از رشد، تقریبا ۸۰ درصد از سکه‌های خود را فروخت.


بیشتر بخوانید: ضرر ۵۰ میلیارد دلاری با سقوط بیت‌کوین


ماینرها به دلیل پرداخت بدهی زیاد، دارایی‌ها و ماشین‌های استخراج خود را می‌فروشند. ماراتن خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری قبلی خود را در ماه جولای با تامین مالی مجدد آن با ۱۰۰ میلیون دلار وام مدت‌دار جدید از بانک دوستدار ارزهای دیجیتال سیلورگیت (Silvergate) گسترش داد. علاوه بر این، ماینر تجهیزات استخراج خود را به قیمت ۵۸ میلیون دلار فروخت و یک قرارداد خرید سهام مشترک با B. Riley Principal Capital II به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا امضا کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده به شرکت‌های دولتی با ذخایر قابل توجه بیت‌کوین در ترازنامه خود هشدار داده‌اند که هنگام گزارش نتایج، نوسانات قیمت را حذف نکنند زیرا تا زمانی که توکن‌ها واقعا فروخته نشوند، ضررها مشخص نمی‌شوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۹۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۰ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۸۸ میلیارد دلار است که ۱۶.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۱۹ میلیارد دلار است که ۸.۰۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۹.۸۴ میلیارد دلار است که ۹۲.۲۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۴ هزار و ۰۰۲.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۹۵.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۲ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت:۳۱۷.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۰ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۵۶۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۷ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۸۴۶دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۴.۱۱ درصد افزایش

۸- سولانا

قیمت: ۴۳.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۶ درصد افزایش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۴۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۳ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۸.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۲ درصد افزایش

منبع: ایسنا

کد خبر 457554

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اشنایی با استخراج بیت‌کوین

    اشنایی با استخراج بیت‌کوین

    در چند سال اخیر توجه بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال به استخراج رمزارزها یا به عبارت دیگر ماینینگ معطوف شده است، در همین راستا تشریح چگونگی ایجاد بیت کوین های بیشتر در شبکه بلاکچین می تواند برای کاربران این حوزه فایده مند واقع شود. هرچند برای اتصال به شبکه بلاکچین و استخراج رمزارزها لزومی به فراگیری مسائل فنی این حوزه نیست اما دانستن مکانیزم تشکیل بیت کوین می تواند به افراد دید بهتری از این رمزارز ارایه کند.

  • ایرانی ها عاشق استخراج رمزارز هستند

    ایرانی ها عاشق استخراج رمزارز هستند

    گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد ایران دارای ذخایر بزرگ گاز و نفت است و یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های برق در جهان را دارد و طبیعی است با این قیمت برق سرمایه‌گذاری مجاز و غیرمجاز در صنعت استخراج رمزارز، جذابیت اقتصادی بالایی داشته باشد.

  • رمزریال ارز رایج کشور می شود

    رمزریال ارز رایج کشور می شود

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: صرف کار با رمزریال سودی را در برنخواهد داشت و رمزریال ارز رایج کشور محسوب می‌شود که پشتوانه آن ریال است. از مهم‌ترین ویژگی‌های رمز ریال اینکه سرعت مبادلات پولی را بالا می‌برد.

  • زلژله در بازار رمزارزها/افت ارزش به زیر ۱ تریلیون دلار

    زلژله در بازار رمزارزها/افت ارزش به زیر ۱ تریلیون دلار

    در حال حاضر بازار رمزارزها شاهد ریزش بوده و اکنون بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری قرار دارد.

  • ارزهای دیجیتال درجا می‌زنند؟ نوسان اندک بازار!

    ارزهای دیجیتال درجا می‌زنند؟ نوسان اندک بازار!

    بازار ارزهای دیجیتال امروز نسبتا آرام است. نوسانات ارزهای بزرگ، کم است و بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییر قیمت شدیدی نداشته است.

  • پرداخت ۲۴ ساعته تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک دی در «هفته دولت»

    پرداخت ۲۴ ساعته تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک دی در «هفته دولت»

     شعب بانک دی در «هفته دولت»، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را طی ۲۴ ساعت پرداخت می کنند.

  • افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری

    افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری

    صحابی، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: پرداخت وام ازدواج امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است. تا امروز تسهیلات ازدواج برای ۳۶۴ هزار و ۵۸۰ نفر به مبلغ ۵۰۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تسهیلات فرزندآوری هم به تعداد ۲۶۵ هزار فقره و به میزان ۱۰۶ هزار میلیارد ریال از سوی شبکه بانکی به متقاضیات پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =