سلبریتی ها با تبلیغات ان اف تی (NFT) در حال فریب مردم هستند!

گروه راستی آزمایی تبلیغات و حمایت از مصرف کننده آمریکا می‌گوید افراد مشهوری که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کنند، در حال فریب مردم هستند. گروه راستی آزمایی تبلیغات و حمایت از مصرف کننده آمریکا (TINA.org) لیست اسامی ۱۹ سلبریتی را به اتهام تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بدون افشای ارتباطشان با پروژه‌ها منتشر کرده است.

به گزارش صدای بورس، سازمان غیرانتفاعی حمایت از مصرف‌کننده در وب‌سایت خود گفت که افراد مشهوری که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کنند، بررسی کرده‌اند و دریافتند که تمام این تبلیغات مملو از فریب است.

در میان این لیست پرستاره، ستاره های ورزشی فلوید می ودر و تام بردی، نمادهای موسیقی: امینم و اسنوپ داگ و چندین بازیگر زن از جمله گوئینت پالترو هستند که برای همه آنها نامه هایی ارسال شده که از آنها خواسته شده است فورا هرگونه ارتباط مادی خود را با شرکت های NFT افشا کنند.

ترویج کننده ها اغلب ارتباط مادی با شرکت NFT را فاش نمی کند.

NFT ها گواهی های دیجیتالی ذخیره شده در بلاک چین هستند که مالکیت یک دارایی دیجیتال یا فیزیکی، اغلب یک اثر هنری، با بسیاری از پروژه های پرمخاطب را که اغلب تایید و تبلیغ افراد مشهور را به خود جلب می کنند، اثبات می کند.

در حالی که هنوز هیچ جریمه قانونی برای این افراد وضع نشده است، TINA.org خاطرنشان کرد که نامه هایی را برای افراد مشهور در ۸ آگوست ارسال کرده است، در این نامه از سلبریتی ها خواسته شد که دست از تبلیغ NFT بردارند.


بیشتر بخوانید: عدم دسترسی به سوئیفت بازارهای جهانی را از ما گرفت


همچنین در این نامه، آنها را در مورد اثرات بالقوه مضر NFT بر مردم آگاه کرده اند.

یکی از نگرانی‌های اصلی این گروه که در نامه‌ها ذکر شده است این است که ریسک‌های مالی احتمالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در چنین دارایی‌های دیجیتالی افشا نمی‌شوند.

TINA.org قبلاً در ۱۰ ژوئن نامه‌هایی را به تیم‌های حقوقی جاستین بیبر و ریس ویترسپون برای تبلیغ NFT در رسانه‌های اجتماعی خود بدون افشای ارتباط آنها با این پروژه‌ها ارسال کرده بود.

تیم حقوقی بیبر در ۱ ژوئیه پاسخ داد و هرگونه تخلف را رد کرد، اما اعلام کرد که پست ها به روز می شوند.

در حالی که تیم حقوقی ویترسپون در ۲۰ ژوئیه با TINA.org تماس گرفت و ادعا کرد که این بازیگر هیچ سود مادی از تبلیغ NFT دریافت نمی کند.

TINA.org تحت یک پست در وب سایت خود نوشت که افراد مشهور ذکر شده ممکن است قوانین کمیسیون تجارت فدرال (FTC) را در مورد استفاده از تأییدیه ها و گواهی ها در تبلیغات و الزامات تأثیرگذاران نقض کنند.

TINA.org از FTC می خواهد که اینفلوئنسرها را ملزم کند که هر گونه ارتباط مادی را با مارک‌هایی که تبلیغ می‌کنند را افشا کنند، و افشاگری‌ها را شفاف، بدون ابهام، آشکار،ارائه دهند.

تا کنون، موردی منتشر نشده است که افراد مشهور با مجازات های قانونی برای تبلیغ NFT یا کریپتو مواجه شوند.

اگرچه چندین شکایت دسته جمعی در حال انجام وجود دارد، که معروف ترین آنها علیه ایلان ماسک به دلیل تبلیغ دوج کوین و مارک کوبان به دلیل تبلیغ محصولات رمزنگاری ویجر است.

تعداد انگشت شماری از سلبریتی های دیگر مانند مت دیمون با حضور در تبلیغی که محصولات کریپتو را تبلیغ می کرد، سر و صدای زیادی به پا کردند این بازیگر به دلیل تبلیغات بیش از حد مورد تمسخر و انتقاد قرار گرفت.

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا: به توصیه های سرمایه گذاری افراد مشهور گوش ندهید

در سال ۲۰۱۷، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در پستی در وب سایت خود به سرمایه گذاران در مورد عرضه اولیه توکن با پشتوانه افراد مشهور هشدار داد.

"سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که تبلیغ افراد مشهور ممکن است بی طرفانه به نظر برسد، اما در عوض ممکن است بخشی از یک تبلیغ پولی باشد."

افراد مشهوری که سرمایه‌گذاری را تبلیغ می‌کنند، اغلب از تخصص کافی برای اطمینان از مناسب بودن سرمایه‌گذاری و مطابقت با قوانین اوراق بهادار فدرال برخوردار نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین ،به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، افراد مشهور و اینفلوئنسرهایی که از رسانه‌های اجتماعی برای تشویق دنبال‌کنندگان خود به خرید سهام یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها استفاده می‌کنند، در صورتی که ماهیت، منبع و میزان غرامت پرداخت شده را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم فاش نکنند، اقدامشان غیرقانونی است.

کد خبر 457517

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =