چه زمانی بیت کوین‌ها با ضرر معامله می‌شوند؟

بر اساس داده‌های گلسنود (پایگاه‌های ارائه دهنده‌ی اطلاعات و داده‌های بلاکچین)، میانگین شناور هفتگی تعداد آدرس‌های منحصر به فرد بیت کوین با ضرری محسوس، به بیش از ۱۸ میلیون رسیده است.

به گزارش صدای بورس، محسن صالح فعال بازار رمز ارز گفت: تجزیه و تحلیل زنجیره‌ بلاک چین یا (on-chain) یک حوزه در حال ظهور است که عوامل بنیادی بیت کوین را برای بهبود تصمیمات سرمایه گذاران و معاملات بررسی می‌کند. این شاخص در خصوص اینکه، چه مقدار بیت کوین در ضرر یا سود است؟ قیمت خرید دسته‌ای خاص از سرمایه گذاران چند است؟ چه تعداد آدرس در شبکه فعال هستند و چه تعداد از آن‌ها در سود و یا ضرر هستند؟ اطلاعاتی می‌دهد.

به گفته این فعال بازار رمز ارز، برای مطالعه میزان سود و زیان محقق شده از معیاری به نام SOPR یا Spent Output Profit Ratio استفاده می‌کنیم که این معیار از تقسیم قیمت فروش بر قیمت خرید به دست می‌آید. مثلا، هنگامی که سرمایه گذار رمز ارزی به قیمت ۲۰ هزار دلار خریده و به کیف پول خود منتقل می‌کند. بعد از گذشت مدتی قیمت رمز ارز ۲ برابر می‌شود و فرد تصمیم به فروش آن می‌گیرد. در این صورت معیار SOPR را می‌توان ۲ در نظر گرفت که نشانگر این است، سرمایه گذار رمز ارز را به دو برابر قیمت خرید، فروخته و در این حالت سود شناسایی می‌شود.


بیشتر بخوانید: کف سازی در محدوده فعلی بیت کوین


او می‌گوید: هم اکنون معیار SOPR با میانگین ۷ روزه به یکی از پایین‌ترین سطوح خود (حتی پایین‌تر از ریزش بازارهای جهانی به خاطر کرونا) رسیده است. زمانی که این معیار در زیر خط آبی قرار بگیرد. یعنی بیت کوین‌های معامله شده به صورت میانگین در ضرر به فروش می رسند. این نشانگر این است که هم اکنون بازار ضرر بیشتری را متحمل می‌شود و سرمایه گذاران ضرر بیشتری (حتی بیش از ریزش کرونا) شناسایی می‌کنند. هم اکنون به طور دقیق ۹.۲۶۸ میلیون بیت‌کوین در ضرر هست که بالاترین مقدار بعد از ریزش کرونا است.

تعداد آدرس های بیت کوین در محدوده زیان دهی به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

این فعال حوزه بازار رمز ارز گفت: معیار NUPL یا Net Unrealized Profit/Loss مقدار کل سود یا زیان محقق نشده را در تمام کوین‌ها نشان می‌دهد. مقادیر بالای صفر در این معیار نشان دهنده این است که، سرمایه گذاران به صورت میانگین کوین‌های خود را در سود نگهداری می‌کنند. هر چه این عدد بالاتر برود و رنگ این شاخص به سمت زرد و نارنجی یا حتی قرمز پیشروی کند، یعنی سود محقق نشده در بازار زیاد شده است و احتمال دارد که سرمایه گذاران تصمیم بگیرند که سود خود را شناسایی کنند و این باعث افزایش فشار فروش به بازار کاهش و قیمت‌ها می‌شود. زمانی که این معیار به زیر صفر حرکت کند و به رنگ آبی درآید یعنی سرمایه گذاران ضرر زیادی را تحمل می‌کنند.

تعداد آدرس های بیت کوین در محدوده زیان دهی به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 455102

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بیشترین افت بازار «ان‌اف‌تی» در یک سال

    بیشترین افت بازار «ان‌اف‌تی» در یک سال

    فروش جهانی ان‌اف‌تی‌ها در ماه ژوئن امسال به بیش از یک میلیارد دلار رسید، در حالی که این میزان در ماه ژانویه ۶/ ۱۲ میلیارد دلار بود

  • بیت کوین همچنان در کانال ۱۹ هزار دلاری

    بیت کوین همچنان در کانال ۱۹ هزار دلاری

    بیت‌کوین با افت حدود ۲ درصد به قیمت ۱۹ هزار و ۱۵۰ دلار و اتریوم با کاهش بیش از ۱ درصد به قیمت هزار و ۴۲ دلار معامله می‌شوند.

  • پای معاملات رمز ارز در ایران از بی قانونی می لنگد!

    پای معاملات رمز ارز در ایران از بی قانونی می لنگد!

    با گذشت چندین سال از ایجاد بازار ارزهای دیجیتال، معاملات رمز ارز در ایران همچنان بدون قانون است.

  •  ۱۲ توصیه مهم در هنگام خرید ارزهای دیجیتال

    ۱۲ توصیه مهم در هنگام خرید ارزهای دیجیتال

    استاد اقتصاد دانشگاه ایالتی میسوری غربی آمریکا گفت: اگر سایر سیاستهای پولی و اقتصادی هر دولتی در ایران متوازن و مناسب باشند رمز ریال در واقع می تواند به تعادل قیمتها و کنترل تورم نیز کمک کند.

  • در باغ سرخ وال استریت برای رمزارزها/پیش بینی ۱۰ هزار دلاری برای بیت کوین

    در باغ سرخ وال استریت برای رمزارزها/پیش بینی ۱۰ هزار دلاری برای بیت کوین

    تحلیلگر ارشد بازار رمز ارز معتقد است اگر آشفتگی در وال‌استریت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، بیت کوین در خطر سقوط تا محدوده ۱۰۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

  • تداوم روند کاهشی قیمت بیت‌کوین

    تداوم روند کاهشی قیمت بیت‌کوین

    قیمت بیت‌کوین از دیروز تا کنون رو به کاهش بوده، نمودار این ارز دیجیتال از قیمت ۲۱ هزار و ۲۰۰ تا ۲۱ هزار و ۷۰۰ افزایش و مجددا تا سطح ۲۰ هزار و ۷۵۰ کاهش یافته است.

  • شرایط موجود در بازار رمزامرها تله گاوی است؟

    شرایط موجود در بازار رمزامرها تله گاوی است؟

    قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در مقاطعی از روزهای اخیر افزایشی بود اما نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که روند نزولی تمام شده یا افزایش اخیر قیمت‌ها، اصلاح روند نزولی است. برخی کارشناسان عقیده دارند که روند صعودی کنونی ادامه نمی‌یابد.

  • بیت‌کوین در مرز ترس

    بیت‌کوین در مرز ترس

    روز گذشته چهارمین روز متوالی بود که بیت‌کوین در منطقه سبز قرار گرفت البته شروع نزولی روز باعث شد که بیت‌کوین قبل از حرکت به حداقل ۲۰ هزار و ۴۸۱ دلار سقوط کند، اما بعد از آن در محدوده اولین سطح پشتیبانی اصلی ۲۰ هزار و ۴۰۵ دلار قرار گرفت و سپس به بالاترین سطح ۲۱ هزار و ۵۷۵ دلار رسید.

  • کانون صرافان پیش قدم جا به جایی رمز ارزها شد

    کانون صرافان پیش قدم جا به جایی رمز ارزها شد

    دبیر کانون صرافان گفت: کانون صرافان و شبکه صرافی کشور به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی آمادگی دارد از رمز ارزهای استخراج شده جهت تسهیل در واردات کشور استفاده کند.

  • رمزارز گزینه جدی در سبد سرمایه گذاری آینده

    رمزارز گزینه جدی در سبد سرمایه گذاری آینده

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت که عامه مردم برای حفظ قدرت پول به سراغ سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها می‌روند، به همین دلیل در مواجهه با این فناوری باید شروع به تنظیم‌گری کرد و نباید دچار اختلال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =