۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
دلار، هم‌قیمت یورو شد

امروزنرخ تبدیل دو ارز دلار و یورو تقریبا برابر شد. امروز هر یورو به قیمت ۱٫۰۰۷ دلار معامله شد. رکود اقتصادی اروپا و بحران بازار گاز در این کشورها از دلایل ضعیف شدن یورو است.

به گزارش صدای بورس، برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته قیمت دلار و یورو تقریبا با هم برابر شد. روز گذشته یورو رکورد سقوط را در ۲۰ سال گذشته شکست و به قیمت دلار نزدیک شد. اکنون نرخ تبدیل این دو ارز تقریبا یکی است. در بعد از ظهر روز دوشنبه هر یورو به قیمت ۱٫۰۰۷ دلار معامله می‌شد که ۱۵ درصد از قیمت ابتدای سال پایین‌تر بود.

به نقل از فاکس‌نیوز، دیروز روزی بود که روسیه یکی از خط لوله‌های اصلی انتقال گاز به آلمان یعنی نورداستریم ۱ را برای تعمیرات سالانه مسدود کرد. روند معمول انجام این تعمیرات شامل آزمایش عناصر مکانیکی و سیستم دستگاه‌های خودکار این خط لوله است. طبق برنامه این تعمیرات باید ۲۱ جولای یعنی پس از ۱۰ روز به پایان برسد. اما مقامات آلمان نگران این هستند که روسیه به بهانه طولانی شدن تعمیرات این خط لوله را دیگر راه‌اندازی نکند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید: «هر چیزی ممکن است. هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. هم ممکن است جریان گاز ورودی نسبت به قبل افزایش پیدا کند و هم ممکن است به کلی قطع شود.»


بیشتر بخوانید: هشدار به سکه بازان


به گزارش تجارت‌نیوز،با افزایش ریسک‌گریزی در آمریکا دلار تقویت می‌شود. با وجود سرعت بالای فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره، سرمایه‌گذاران در حال هجوم به سمت ذخیره دلار به عنوان یک پشتیبان مطمئن هستند. فدرال رزرو از سال ۱۹۹۴ تا کنون با چنین سرعتی نرخ‌های بهره را بالا نبرده بود. سیاست‌گذاران این نهاد تا کنون افزایش ۷۵ واحدی را برای نرخ بهره آمریکا اعلام کرده‌اند. انتظار می‌رود که تا آخر همین ماه میلادی، باز هم این نرخ افزایش پیدا کند.

کد خبر 455464

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • واردات گوشی کم شد

    واردات گوشی کم شد

    اعلام معاون گمرک ایران از کاهش واردات گوشی تلفن همراه به ۷۲۷.۸ میلیون دلار در سه ماه اول امسال حکایت دارد.

  • ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار

    ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار

    در مدت اخیر سیگنال‌های ناشی از اخبار سیاسی باعث شد قیمت دلار که در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، دوباره روندی صعودی را در پیش بگیرد. اما بار دیگر شیب این حرکت برعکس شد. اکنون نیز چند روزی است در وضعیتی نسبتا ثابت و اندکی رو به کاهش قرار دارد. طبق گفته تحلیلگران درحال حاضر آینده قیمت دلار وابستگی مستقیمی به اخبار برجامی دارد. عدم موفقیت در مذاکرات وین باعث می‌شود در آینده نرخ این ارز به کانال‌ها بالاتری پیشروی داشته باشد.

  • راه تکرار خطا را ببندیم

    راه تکرار خطا را ببندیم

    ارزیابی اثر سیاست‌های پولی و ارزی و سنیاست‌های مالی بر بخش صنعت در گفتگو با مهدی نصرتی، اقتصاددان و استاد دانشگاه. به اعتقاد این کارشناس اقتصادی در دنیای کنونی انجام اصلاحات اقتصادی بدون تعامل اقتصادی با دنیا کاری دشوار است. اما با ایجاد روابطی سازنده با دنیا می‌توان اصلاحات ارزی، مالیاتی و... را هم به‌درستی اجرایی کرد که در کنار آن اقتصاد و صنعت کشور رشد کند.

  • منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟

    منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟

    طلای جهانی وارد کانال ۱۶ هزار دلار شد،‌ کمترین قیمت ظرف دو سال گذشته. کاهش بی‌سابقه قیمت طلای جهانی چه تاثیری بر قیمت طلای داخل می‌گذارد؟در داخل هم منتظر ریزش قیمت باشیم؟

  • به جای دلار و سکه نفت خام بخرید

    به جای دلار و سکه نفت خام بخرید

    بر اساس طرح جدیدی که در دستور کار دولت است، بازار جدیدی برای سرمایه‌گذاری آحاد جامعه ایجاد خواهد شد تا مردم به جای خرید طلا و ارز و یا سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، سرمایه خود را به خرید نفت‌خام اختصاص داده و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند.

  • نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    عده ای از معامله گران به سفر بایدن به خاورمیانه چشم دوخته اند و معتقدند در صورتی که نرخ دلار با توجه به این سفر رشد را تجربه کند ممکن است قیمت سکه هم اندکی جان بگیرد .

  • دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

    دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

    قیمت سکه داخلی در چند روز اخیر کانال ۱۵ میلیون را حفظ کرده است. ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار بیش از ۲ میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد و حباب سکه به ۱۸ درصد رسیده بود. فعالان بازار معتقدند حباب قابل توجه سکه باعث شده خرید سکه پر ریسک شود.

  • پشت‌پرده لابی گری های اوبر

    پشت‌پرده لابی گری های اوبر

     افشای کم‌سابقه مجموعه‌ای از اسناد محرمانه، حالا اوبر را با بحرانی جدی روبه‌رو کرده است. نقض قانون، فریب پلیس، استثمار رانندگان و لابی‌گری با چهره‌های سرشناس سیاسی، رسانه‌ای، اولیگارش‌ها و میلیاردرها از جمله مهم‌ترین اتهامات اوبر است.

  • قیمت هر متر خانه در تهران ۴۰ میلیون تومان

    قیمت هر متر خانه در تهران ۴۰ میلیون تومان

    یک کارشناس بازار مسکن گفت: گذشته از آن‌که به دلیل نوسان شدید قیمت‌ها متقاضیان مصرفی توان خرید خانه را از دست داده‌اند افزایش تا ۵۵ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمانی، بخش تولید مسکن را دچار بحران کرده و بسیاری از سازندگان که واحدهای خود را قبل از سال ۱۳۹۷ پیش‌فروش کرده بودند، به دلیل آن‌که اجازه تعدیل قیمت را نداشتند ورشکست شدند.

  • منتظر زر خودرو باشیم؟

    منتظر زر خودرو باشیم؟

     این روزها ورود احتمالی یک شرکت صنایع غذایی به حوزه خودروسازی، به سوژه‌ای داغ تبدیل شده به‌طوری که بخشی از افکار عمومی و فعالان خودروسازی با دیده طنز به آن نگاه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =