۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
واردات گوشی کم شد

اعلام معاون گمرک ایران از کاهش واردات گوشی تلفن همراه به ۷۲۷.۸ میلیون دلار در سه ماه اول امسال حکایت دارد.

به گزارش صدای بورس،فرود عسگری-معاون امور گمرکی گمرک ایران- جزئیات واردات گوشی در سه ماه اول سال جاری را به ایسنا اعلام کرده است.

مجموع گوشی وارداتی در دوره مورد بررسی سه میلیون و ۳۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه به ارزش ۷۲۷ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۴۵ دلار بوده است، در حالی که در سه ماه اول سال گذشته چهار میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۴۹ هزار دستگاه به ارزش ۸۲۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۵۵۴ دستگاه وارد شده بود.

بر این اساس میزان واردات گوشی در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشت ۲۶.۶ از نظر تعداد و ۱۱.۶۴ ارزش کاهش داشته است.

اما از مجموع واردات سال جاری، ۱۵۰ میلیون و ۳۱۹ هزار دستگاه به ارزش ۱۸۰ میلیون و ۴۶۲ هزار دلار به گوشی بالای ۶۰۰ دلار است، بر این اساس سهم گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار حدود ۴.۹ درصد از تعداد و ۲۴.۷ درصد از نظر ارزش واردات گوشی بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که سهم گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به نسبت گذشته کاهش داشته است؛ به طوری‌که معمولا بالای شش درصد تعداد و بیش از ۳۰ درصد ارزش واردات گوشی در دوره‌های مختلف برای این قبیل گوشی‌ها بوده است.

به عنوان مثال در سال گذشته در مجموع ۴.۲ میلیارد دلار به تعداد ۱۷.۷ میلیون دستگاه گوشی از مبادی رسمی وارد ایران شده است که سهم گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ۱.۱ میلیون دستگاه با ارزرش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار بوده است که ۳۲.۲ درصد ارزش و ۶.۲ درصد از کل سهم داشته است.


بیشتر بخوانید: کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول


همچنین در پنج ماه اول سال گذشته، ‌سهم گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه می‌رسید که ۹ درصد تعداد و ۳۶ درصد ارزرش واردات گوشی را در اختیار داشت.

در همین رابطه باید اشاره کرد به حواشی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در سال جاری که بارها بحث ممنوعیت واردات آنها مطرح شده ولی وزارت صمت تاکنون آن را به صراحت تائید نکرده است، این در حالی است که آمار اعلامی گمرک می‌تواند تائید کننده اظهارات اخیر عالیان-سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل- باشد که گفته بود از ۲۴ اردیبهشت، برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، تامین ارز نشده است.

به گزارش ایسنا - وی گفته که احتمالا در چند روز آینده تکلیف تخصیص ارز به واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار مشخص خواهد شد.

کد خبر 455445

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پشت‌پرده لابی گری های اوبر

    پشت‌پرده لابی گری های اوبر

     افشای کم‌سابقه مجموعه‌ای از اسناد محرمانه، حالا اوبر را با بحرانی جدی روبه‌رو کرده است. نقض قانون، فریب پلیس، استثمار رانندگان و لابی‌گری با چهره‌های سرشناس سیاسی، رسانه‌ای، اولیگارش‌ها و میلیاردرها از جمله مهم‌ترین اتهامات اوبر است.

  • دلار، هم‌قیمت یورو شد

    دلار، هم‌قیمت یورو شد

    امروزنرخ تبدیل دو ارز دلار و یورو تقریبا برابر شد. امروز هر یورو به قیمت ۱٫۰۰۷ دلار معامله شد. رکود اقتصادی اروپا و بحران بازار گاز در این کشورها از دلایل ضعیف شدن یورو است.

  • اجرای بی سروصدای ممنوعیت واردات گوشی آیفون

    اجرای بی سروصدای ممنوعیت واردات گوشی آیفون

    از ابتدای امسال، بارها موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار مطرح و اقدامات سوال برانگیزی در این رابطه صورت گرفت ولی مسئولان مربوطه آن را تکذیب کردند، اما ابلاغ درآمدهای گمرکی قانون بودجه، نشان‌دهنده افت شدید حقوق ورودی این گوشی‌ها از ۲۵۰۰ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند مهر تائیدی بر اعمال محدودیت و ممنوعیت واردات باشد؛ مگر تصمیم دیگری اخذ شود.

  • قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    قیمت موبایل در انواع برندهای سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

  • بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

    بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

    با این که بازار جهانی تلفن هوشمند وضعیت بغرنجی پیدا کرده، اما فروش آیفون ۱۳ همچنان خوب است و اپل انتظار دارد آیفون ۱۴ پس از عرضه به بازار، وضعیت بهتری از این داشته باشد.

  • احتمال کم یاب شدن گوشی های موبایل

    احتمال کم یاب شدن گوشی های موبایل

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: از خرداد ماه برای واردات موبایل تخصیص ارزی انجام نشده از این رو نگران تنظیم و تامین بازار در شهریور و مهر هستیم.

  • هفته آینده تکلیف واردات گوشی آیفون معلوم می شود

    هفته آینده تکلیف واردات گوشی آیفون معلوم می شود

    سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از تعیین تکلیف تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار در هفته آینده خبر داد و گفت: از ۲۴ اردیبهشت، واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تامین ارز نشده و واردات موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار هم به صورت قطره چکانی در حال انجام است.

  •  هنوز تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار معلوم نیست

    هنوز تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار معلوم نیست

    در حالی که قرار بود تکلیف تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تا ۲۱ تیر مشخص شود، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هنوز خبری از تعیین تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار نیست.

  • کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول

    کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول

    بررسی قیمت‌ها در بازار تلفن همراه حاکی از توقف نوسانات شدید قیمتی در این بازار در روزهای اخیر است.

  • شیائومی از گوشی ردمی K۵۰i رونمایی می‌کند

    شیائومی از گوشی ردمی K۵۰i رونمایی می‌کند

    طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند میان‌رده خود با نام ردمی K۵۰i در بازار هند رونمایی خواهد کرد.

  • وضعیت بلاتکلیف بازار تلفن همراه

    وضعیت بلاتکلیف بازار تلفن همراه

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

  • موبایل ایرانی جای آیفون را می‌گیرد؟

    موبایل ایرانی جای آیفون را می‌گیرد؟

    رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات اخیرا از تولید و صادرات مشارکتی موبایل ایرانی، آن هم از نوع هوشمند، خبر داد. اما محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل به تجارت‌نیوز گفت: اینکه همه قطعات یک دستگاه را بخریم و آن‌ها را مونتاژ کنیم کاری غیرمنطقی است و نام آن تولید نیست. حال گوشی هوشمند ایرانی جای خالی آیفون را در بازار پر می‌کند؟

  • واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است

    واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

  • ارزانترین گوشی در بازار چند؟

    ارزانترین گوشی در بازار چند؟

    در بازار موبایل، گران‌ترین محصول در میان لیست محبوب‌ترین مدل‌ها، گوشی موبایل اپل آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایت و ارزانترین آنها نیز یک مدل گوشی سامسونگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =