بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

با این که بازار جهانی تلفن هوشمند وضعیت بغرنجی پیدا کرده، اما فروش آیفون ۱۳ همچنان خوب است و اپل انتظار دارد آیفون ۱۴ پس از عرضه به بازار، وضعیت بهتری از این داشته باشد.

به گزارش صدای بورس؛ انتظار اپل برای فروش بالاتر آیفون ۱۴، منعکس کننده باور فزاینده تحلیلگران وال استریت است که انتظار دارند فروش این شرکت حتی در صورت وقوع رکود در اقتصادهای بزرگ، بهتر از کل بازار تلفن هوشمند باشد.

اپل که گزارش مالی سه ماهه سوم خود را ۲۸ ژوییه منتشر می‌کند، همزمان با تولید آزمایشی آیفون ۱۴، انتظار خود از فروش بالاتر جدیدترین مدل این گوشی پرچمدار را در پیش‌بینی‌های اولیه خود به تولیدکنندگان قراردادی اعلام کرد.

با توجه به صدرنشینی اپل در بازار تلفن هوشمند، تحلیلگران بر این باورند که تورم در کالاهایی اساسی مانند مواد غذایی و سوخت، تاثیر کمتری روی پایگاه کاربران نسبتا مرفه اپل گذاشته است. با این حال ناظران صنعت مانند شرکت فوبون سکیوریتیز بر این باورند که تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرفی امسال و سال آینده، کند خواهد شد.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، کندی اقتصادی در چین ضربه بزرگی به بازار تلفن هوشمند زده و فروش جهانی را در ماه مه ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داد و به ۹۶ میلیون دستگاه رساند. برای دومین بار در حدود یک دهه گذشته است که آمار ماهانه فروش، کمتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه بوده است.

اما دو منبع آگاه در زنجیره تامین آیفون به رویترز گفتند: فروش آیفون در ژوییه با وجود سیگنال‌هایی که از افت تقاضای بازار برای سازندگان تلفن هوشمند دیگر مشاهده شد، همچنان خوب بوده است.

یکی از این منابع گفت: سازندگان دیگر از افت تقاضا آسیب دیده‌اند؛ منبع دومی هم گفته است که ارسال آیفون ۱۳ از یک کارخانه به بازار، در ماه ژوییه یک سوم بالاتر از مدت مشابه سال میلادی گذشته بود. این الگو غیرمعمول است زیرا فروش مدلهای فعلی آیفون معمولا در ژوییه و اوت که مصرف کنندگان منتظر معرفی مدلهای جدید از سوی اپل در سپتامبر هستند، افت می‌کند. با توجه به دستگاه‌های عرضه شده به بازار، می‌توان گفت فروش آیفون ۱۳ نسبتا خوب بوده است.

کریش سانکار، تحلیلگر شرکت کوئن، در یادداشتی به مشتریان این شرکت نوشت: فروش آیفون ۱۳ در اواخر سیکل این گوشی، خوب مانده زیرا تقاضای چین پس از پایان قرنطینه‌های کرونا، بهبود چشمگیری پیدا کرد و آیفون از خرید تعطیلات ژوئن در چین سود برد.


بیشتر بخوانید: کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول


اپل طبق برنامه سالانه خود، تولید آزمایشی آیفون ۱۴ را با هدف افزایش تولید انبوه در اوت، آغاز کرده بود. بنابراین این دستگاه عرضه این دستگاه به بازار می‌تواند در پاییز آغاز شود. پیش‌بینی‌های اولیه از فروش که اپل به تولیدکنندگان قراردادی اعلام کرده است، اندکی بالاتر از برآورد فروش آیفون ۱۳ در یک سال پیش است.

به گزارش منیبان - بر اساس گزارش رویترز، بعضی از تحلیلگران وال استریت انتظار دارند در پایان سه ماهه مالی سوم، فروش آیفون ۱۳ با وجود عرضه حجم بالاتری از این دستگاه به بازار، کاهش نسبی پیدا کند اما تحلیلگران همچنان انتظار دارند آیفون بهتر از رقیبانش ظاهر شود. به عنوان مثال، کوئن انتظار دارد فروش دستگاه‌های اپل در سه ماهه اخیر حدود یک درصد کاهش پیدا کند، در حالی که فروش کلی تلفن هوشمند حداکثر ۱۳ درصد دچار افت خواهد شد.

کد خبر 455769

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که یک کیلو طلا امروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان شده است. جا به جایی این رقم خیلی سخت است. نباید صنف طلا را همانند سایر اصناف ببینیم. باید شرایط و مسئولیت‌های مجزا برای صنف طلا ایجاد کنند تا طلافروش به راحتی پول جا به جا کند. امیدواریم بانک مرکزی کمک کند و این مشکلات برطرف شود.

  • شیائومی از گوشی ردمی K۵۰i رونمایی می‌کند

    شیائومی از گوشی ردمی K۵۰i رونمایی می‌کند

    طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند میان‌رده خود با نام ردمی K۵۰i در بازار هند رونمایی خواهد کرد.

  • پرداخت سامان تغییر هویت داد

    پرداخت سامان تغییر هویت داد

    از این به بعد هویت بصری شرکت پرداخت الکترونیک سامان به سپ تغییر می‌کند و تمام خدمات با نام تجاری سپ عرضه می‌شود.

  • موبایل ایرانی جای آیفون را می‌گیرد؟

    موبایل ایرانی جای آیفون را می‌گیرد؟

    رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات اخیرا از تولید و صادرات مشارکتی موبایل ایرانی، آن هم از نوع هوشمند، خبر داد. اما محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل به تجارت‌نیوز گفت: اینکه همه قطعات یک دستگاه را بخریم و آن‌ها را مونتاژ کنیم کاری غیرمنطقی است و نام آن تولید نیست. حال گوشی هوشمند ایرانی جای خالی آیفون را در بازار پر می‌کند؟

  • آیفون بدون پورت وارد بازار می شود

    آیفون بدون پورت وارد بازار می شود

    با رشد روزافزون محبوبیت سیم‌کارت الکترونیکی، آیفون ۱۴ ممکن است پرچمدار استفاده از این فناوری شود.

  • درخواست مالیاتی از معاون اول رئیس جمهور

    درخواست مالیاتی از معاون اول رئیس جمهور

    انجمن حسابداران خبره در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شد.

  • پیش بینی بازار کالاهای اساسی در هفته اول مرداد

    پیش بینی بازار کالاهای اساسی در هفته اول مرداد

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول مردادماه حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاهاست ضمن اینکه گرانی قیمت ها منجر به کاهش استقبال مردم و رکود بازار شده است.

  • واردات گوشی کم شد

    واردات گوشی کم شد

    اعلام معاون گمرک ایران از کاهش واردات گوشی تلفن همراه به ۷۲۷.۸ میلیون دلار در سه ماه اول امسال حکایت دارد.

  •  هنوز تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار معلوم نیست

    هنوز تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار معلوم نیست

    در حالی که قرار بود تکلیف تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تا ۲۱ تیر مشخص شود، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هنوز خبری از تعیین تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار نیست.

  • بیداری غول کرونا

    بیداری غول کرونا

    غول کرونا در روزهای پایانی تیر ماه 1401 دوباره بیدار شده است. آمارهایی که در میانه بهار به سکوت رفته بودند اکنون بازهم چراغ هشدارشان روشن شده است. درهمین رابطه طبق آما روزارت بهداشت و درمان مرگ و میر روزانه این ویروس رکورد سه ماهه زده و ابتلا و بستری به سطح بی سابقه خود در سال 1401 دست پیداکرده اند.

  • بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

    بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

  • پشت‌پرده لابی گری های اوبر

    پشت‌پرده لابی گری های اوبر

     افشای کم‌سابقه مجموعه‌ای از اسناد محرمانه، حالا اوبر را با بحرانی جدی روبه‌رو کرده است. نقض قانون، فریب پلیس، استثمار رانندگان و لابی‌گری با چهره‌های سرشناس سیاسی، رسانه‌ای، اولیگارش‌ها و میلیاردرها از جمله مهم‌ترین اتهامات اوبر است.

  • آیفون هنوز متقاضی دارد

    آیفون هنوز متقاضی دارد

    اپل اعلام کرد کمبود قطعات تسهیل شده و تقاضا برای آیفون، با وجود محدود شدن هزینه مصرفی، توقف ناپذیر مانده است.

  • شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    سازمان حمایت شیوه جدید تعیین قیمت کالا را اعلام کرد.

  • بازار کدام گوشی همراه در ایران داغ است؟

    بازار کدام گوشی همراه در ایران داغ است؟

    سامسونگ با ۲۳.۴ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند، به تسلط خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد.

  • اجرای بی سروصدای ممنوعیت واردات گوشی آیفون

    اجرای بی سروصدای ممنوعیت واردات گوشی آیفون

    از ابتدای امسال، بارها موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار مطرح و اقدامات سوال برانگیزی در این رابطه صورت گرفت ولی مسئولان مربوطه آن را تکذیب کردند، اما ابلاغ درآمدهای گمرکی قانون بودجه، نشان‌دهنده افت شدید حقوق ورودی این گوشی‌ها از ۲۵۰۰ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند مهر تائیدی بر اعمال محدودیت و ممنوعیت واردات باشد؛ مگر تصمیم دیگری اخذ شود.

  • قیمت موبایل سامسونگ و شیائومی امروز چند؟

    قیمت موبایل سامسونگ و شیائومی امروز چند؟

    در این گزارش قیمت انواع موبایل در بازار امروز ۶ مرداد ۱۴۰۱ آمده است.

  • قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    قیمت موبایل در انواع برندهای سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

  • آیفون ۱۳ پرومکس چند ؟

    آیفون ۱۳ پرومکس چند ؟

    قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس  بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سامسونگ GALAXY S۲۲ Ultra ۵G امروز ۴۱ میلیون تومان به فروش رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =