درخواست مالیاتی از معاون اول رئیس جمهور

انجمن حسابداران خبره در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شد.

به گزارش صدای بورس، صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه، مشاغل اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان فصل بهار امسال فرصت داشتند که اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند. این فرصت تا نیمه تیر ماه امسال تمدید شد و برای دومین بار نیز در نیمه تیر ماه امسال با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان تیر ماه تمدید شد که در حال حاضر افراد حقیقی و اصناف ۵ روز فرصت دارند تا اظهارنامه را تمدید کنند.

بر اساس مصوبه ۱۵ تیر ماه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل و نیز ارسال فرم تعیین مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.


بیشتر بخوانید:توضیح نایب رییس اتاق اصناف درباره جزییات طرح مالیات از کارتخوان‌ها


تا کنون مصوبه‌ای در خصوص تمدید این مهلت برای بار سوم شنیده نشده؛ اما سید محمد باقر آبادی رئیس انجمن حسابداران خبره در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای بار سوم شده است.

در نامه این تشکل صنفی به معاون اول رئیس جمهور آمده به دلیل بالا بودن پرونده‌های مالیاتی اشخاص حقیقی، حسابداران هنوز نتوانسته‌اند اظهارنامه‌های مالیات بر عملکرد اشخاص حقوقی را خصوصاً در شهرهای کوچک تنظیم کنند.

به گزارش مهر، لذا از مخبر درخواست شده تا مدت زمان مجاز برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی را تمدید کند.

درخواست از مخبر برای تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی

کد خبر 455800

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا قیمت تریاک ۶ برابر شد؟

    چرا قیمت تریاک ۶ برابر شد؟

    کوچ معتادان از بازار مواد مخدر سنتی به صنعتی به دلیل افزایش شش برابری قیمت تریاک بسیاری از فعالان حوزه اعتیاد را به ارائه هشدارهای جدی واداشت. آن‌طور که فعالان این صنعت می‌گویند معتادان سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین مواد مخدر هزینه می‌کنند. حال با ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان احتمالاً این رقم بالاتر هم برود.

  • تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید

    تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید

    پنجمین جلسه پروژه های پیشران اقتصاد ملی به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور مدیران شرکتهای بزرگ عضو گروه، برگزار شد.

  • بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

    بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

  • واکسن دوز چهارم کرونا عوارض دارد

    واکسن دوز چهارم کرونا عوارض دارد

    متاسفانه تزریق دز چهارم واکسن کرونا عوارض مختلفی دارد که این خود عاملی برای کاهش رغبت مردم به تزریق واکسن یادآور شده است.

  • بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

    بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

    با این که بازار جهانی تلفن هوشمند وضعیت بغرنجی پیدا کرده، اما فروش آیفون ۱۳ همچنان خوب است و اپل انتظار دارد آیفون ۱۴ پس از عرضه به بازار، وضعیت بهتری از این داشته باشد.

  • بیداری غول کرونا

    بیداری غول کرونا

    غول کرونا در روزهای پایانی تیر ماه 1401 دوباره بیدار شده است. آمارهایی که در میانه بهار به سکوت رفته بودند اکنون بازهم چراغ هشدارشان روشن شده است. درهمین رابطه طبق آما روزارت بهداشت و درمان مرگ و میر روزانه این ویروس رکورد سه ماهه زده و ابتلا و بستری به سطح بی سابقه خود در سال 1401 دست پیداکرده اند.

  • چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

    در چند روز گذشته اخبار سیاسی و اجتماعی باعث افزایش نرخ دلار شد. حتی دلار از میانه‌های روز گذشته دلار به کانال بالاتر رفت و البته امروز بار دیگر به محدوده پیشین بازگشت.اما طلا و سکه روندی مشابه این ارز را طی نکردند. چرا افزایش قیمت دلار، روی بازار طلا تاثیر چندانی نگذاشت؟

  • مجلس عامل اصلی ریزش های اخیر بورس

    مجلس عامل اصلی ریزش های اخیر بورس

    یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه طرح اخیر مجلس در ریزش اخیر بازار سهام اثر گذار بوده است، گفت: بورس از آینده‌ای مثبت برخوردار است و سهامداران نسبت به این بازار دید بلندمدت داشته باشند و با خودداری از رفتارهای هیجانی خود مانع از ایجاد ریزش بیشتر شاخص بورس در بازار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =