وضعیت بلاتکلیف بازار تلفن همراه

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

به گزارش صدای بورس، امیر اسحاقی در مورد وضعیت بازار تلفن همراه، اظهار کرد: ۹۱ درصد نیاز بازار با گوشی‌های تلفن زیر ۶۰۰ دلار پاسخ داده می‌شود اما با توجه به افت شدید تقاضا، طی ۲ ماه گذشته شرکت‌ها و فروشندگان، گوشی را با زیان می‌فروشند چرا که باید تعهدات خارجی خود را تسویه کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزود: در حال حاضر ۲.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه مصرف نشده در کشور داریم که از میانگین مصرف بالاست و فروشندگان، کالا را عمل زیر قیمت می‌فروشند تا بدهی‌های خود را بدهند.

اسحاقی اضافه کرد: اگرچه نرخ ارز نیما که به گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار تخصیص داده می‌شود به صورت مورچه وار در حال افزایش است اما باز هم شرکت‌ها کالا را با زیان می‌فروشند.

وی در مورد واردات گوشی‌های تلفن بالای ۶۰۰ دلار، گفت: تقریباً از ۲۴ اردیبهشت ماه با واردات گوشی‌های برای ۶۰۰ دلار مشکل داریم زیرا فقط ویرایش ثبت سفارش این کالا اصلاح شده و هیچ گونه تخصیص و تأمین ارزی برای واردات انجام نمی‌شود.

اسحاقی افزود: هنوز کمیته مشترک اقدام ارزی بانک مرکزی و وزارت صمت در مورد تخصیص ارز این کالا به تصمیم نهایی نرسیده‌اند که همین امر موجب شده خرید و فروش پاسپورت و واردات کالای مسافری افزایش یابد.


بیشتر بخوانید :واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است


وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار کالای مسافری وارد کشور شده که نشان می‌دهد سوءاستفاده از این جریان به اوج خود رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اضافه کرد: عملاً واردات گوشی‌های تلفن بالای ۶۰۰ دلار متوقف بوده و کالاهای وارد شده نیز در گمرک دپو شده است. ما با سازمان توسعه تجارت ایران نامه نگاری‌هایی انجام دادیم و خواستار تعیین تکلیف کالاهای دپو شده و نحوه تخصیص ارز شدیم که مقرر شد هفته آینده کمیته اقدام ارزی جلسه‌ای در این خصوص برگزار کند.

به گزارش مهر ،وی با بیان اینکه آرامش بازار از بین رفته است، گفت: در حال حاضر عرضه به شدت بالا بوده و تقاضا به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

کد خبر 454770

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است

    واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار عملا متوقف است

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار، ارزی تخصیص داده نمی شود، گفت: به دلیل کاهش تقاضا، فروشندگان کالاها را با زیان و زیر قیمت می فروشند.

  • قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    قیمت موبایل ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    قیمت موبایل در انواع برندهای سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

  • چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی گفت: در زمان کرونا خیلی از ادارات و مدارس دورکاری داشتند، در نتیجه درخواست برای خرید گوشی بیشتر بود. اگر چه در شرایط فعلی درخواست کمتر شده است اما جزو سبد خانوار محسوب می‌شود.

  • بازار موبایل آنتن نمی دهد/جولان رکود تورمی در بازار

    بازار موبایل آنتن نمی دهد/جولان رکود تورمی در بازار

    رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی درباره وضعیت بازار موبایل گفت: بازار در رکود و قیمت‌ها بالاست و با اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد، به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم تقاضا به‌شدت پایین آمده است.

  • افزایش نرخ رسمی ۱۸ ارز

    افزایش نرخ رسمی ۱۸ ارز

    بانک مرکزی امروز، ‌دوشنبه (۱۳ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۸ ارز افزایش و نرخ ۱۰ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • اتفاقی در رجیستری نیفتاده است!

    اتفاقی در رجیستری نیفتاده است!

    درباره اینکه اعلام شده ضوابط رجیستری گوشی تغییر کرده و درصورت خروج مسافر از محدوده گمرک، امکان رجیستری گوشی وجود ندارد، باید یادآور شد که این تغییر تازه‌ای نیست و به بخشنامه دو سال پیش گمرک برمی‌گردد و از قبل هم امکان برگشت وجود نداشت.

  • بانک‌های تهران فردا دوشنبه تعطیل‌اند؟

    بانک‌های تهران فردا دوشنبه تعطیل‌اند؟

    ادارات، مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی استان تهران فردا دوشنبه تعطیل اعلام شده اند اما در خصوص تعطیلی بانک‌ها خبری اعلام نشده است و تعطیلی بانک‌ها منوط به اعلام مراجع مربوطه است.

  • بررسی اثر بازی استراتژیک چین در خاورمیانه

    بررسی اثر بازی استراتژیک چین در خاورمیانه

    چین منافع اقتصادی، سیاسی و امنیتی زیادی در افغانستان دارد. در بعد امنیتی، پکن با تهدید گروه‌های شبه‌نظامی که در خاک افغانستان فعالیت می‌کنند، مواجه است. از برجسته‌ترین این گروه‌ها می‌توان به جنبش اسلامی ترکستان شرقی (ETIM) که یک سازمان افراط‌گرای اسلامی است که توسط تندروان اویغور در غرب چین تأسیس شده است، اشاره کرد.

  • واردات گوشی کم شد

    واردات گوشی کم شد

    اعلام معاون گمرک ایران از کاهش واردات گوشی تلفن همراه به ۷۲۷.۸ میلیون دلار در سه ماه اول امسال حکایت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =