دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه

قیمت سکه داخلی در چند روز اخیر کانال ۱۵ میلیون را حفظ کرده است. ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار بیش از ۲ میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد و حباب سکه به ۱۸ درصد رسیده بود. فعالان بازار معتقدند حباب قابل توجه سکه باعث شده خرید سکه پر ریسک شود.

به گزارش صدای بورس، بازار سکه روز گذشته با مقاومت سکه بازان روبرو شد. قیمت فلز گران بهای داخلی در چند روز اخیر کانال ۱۵ میلیون را حفظ کرده است.

قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز بین پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد و سکه بازان حاضر نبودند که فلز زرد رنگ داخلی را زیر ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان بفروشند.

حباب سکه چقدر شد؟

ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار بیش از ۲ میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد و حباب سکه به ۱۸ درصد رسیده بود. فعالان بازار معتقدند حباب قابل توجه سکه باعث شده خرید سکه پر ریسک شود.

ریزش قیمت اونس طلا

مقاومت سکه دیروز در حالی اتفاق افتاد که قیمت اونس طلا ریزش کرد و تا ۱۷۳۵ دلار پایین آمده بود.

برخی از تحلیلگران معتقدند اگر قیمت طلای جهانی رشد را تجربه کرده بود این امر می توانست موجب افزایش ارزش ذاتی سکه شود اما با کاهش قیمت اونس طلا ارزش ذاتی سکه هم نتوانست تقویت شود.

نگاه بازار سکه به قیمت دلار

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز، با این حال عده ای از معامله گران می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار رشد کند این امر می تواند از کاهش قیمت سکه جلوگیری کند

کد خبر 455427

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اجرت ساخت طلا چه قدر است ؟/یا اعتماد کنید یا به اتحادیه مراجعه کنید

    اجرت ساخت طلا چه قدر است ؟/یا اعتماد کنید یا به اتحادیه مراجعه کنید

    اجرت طلا در زمان خرید پر بحث‌ترین موضوع میان خریدار فروشنده است که کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا معتقد است، مشتری یا باید به طلافروش اعتماد کند یا بعد از خرید برای اخذ تأییدیه به اتحادیه مراجعه کند.

  • قیمت سکه و طلا در ۱۹ تیر

    قیمت سکه و طلا در ۱۹ تیر

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون تومان است.

  • سکه ارزان شد

    سکه ارزان شد

    قیمت سکه همچنان بالای مرز ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و سکه بازان به دلیل انتظارات تورمی به راحتی در موقعیت فروش قرار نمی گیرند. آنها نسبت به فروش کالای سرمایه ای خود شک و تردید دارند.

  • قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه بعد از برجام

    پیش بینی قیمت طلا و سکه بعد از برجام

    قیمت طلا و سکه از نیمه خرداد سال جاری در مسیری افزایشی قرار گرفت و در مقاطع دوباره کاهشی شد. اما اکنون باتوجه به کاهش قیمت انس جهانی و امیدواری بیشتر برای احیای برجام چه چشم‌اندازی برای این دو فلز وجود دارد؟

  • هشدار به سکه بازان

    به باور فعالان، بازار سکه با تقاضای مازاد روبرو شده و احتمالا قیمت سکه با ریزش همراه شود، بنابراین خریداران باید با هوشیاری کامل نسبت به خرید سکه اقدام کنند.

  • دلار، هم‌قیمت یورو شد

    دلار، هم‌قیمت یورو شد

    امروزنرخ تبدیل دو ارز دلار و یورو تقریبا برابر شد. امروز هر یورو به قیمت ۱٫۰۰۷ دلار معامله شد. رکود اقتصادی اروپا و بحران بازار گاز در این کشورها از دلایل ضعیف شدن یورو است.

  • نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    نگاه بازار سکه به سفر بایدن و تحرکات دلار 

    عده ای از معامله گران به سفر بایدن به خاورمیانه چشم دوخته اند و معتقدند در صورتی که نرخ دلار با توجه به این سفر رشد را تجربه کند ممکن است قیمت سکه هم اندکی جان بگیرد .

  • طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که یک کیلو طلا امروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان شده است. جا به جایی این رقم خیلی سخت است. نباید صنف طلا را همانند سایر اصناف ببینیم. باید شرایط و مسئولیت‌های مجزا برای صنف طلا ایجاد کنند تا طلافروش به راحتی پول جا به جا کند. امیدواریم بانک مرکزی کمک کند و این مشکلات برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =