۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
قیمت جدید سی ان جی اعلام شد

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حوزه سی ان جی با توجه به اینکه این سوخت اکنون در نقطه سر به سری قرار دارد یعنی مبلغی که از مردم دریافت می‌شود با کارمزد یکی است، برای اینکه بتوان هزینه‌های بهره‌برداری را پوشش داد افزایش نرخ اعمال شده اما بحث افزایش نرخ در سوخت‌های مایع همچون بنزین، نفت گاز و نفت سفید منتفی است.

به گزارش صدای بورس، علی‌اکبر عرب‌عامری ، با بیان اینکه فعلا دولت برنامه‌ای را برای افزایش قیمت سوخت‌های مایع ندارد، اظهار کرد: اگر قرار بود برنامه‌ای در این راستا وجود داشته باشد حتما در تبصره ۱۴ مطرح می شد، اما تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حق العمل جایگاهداران و تاثیر آن در نرخ سوخت، گفت: حق العمل به صورت سالانه بر اساس ابلاغیه هیئت وزیران توسط کمیته‌ای متشکل از سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان برنامه و بودجه و شرکت ملی پخش اعمال می‌شود؛ بدین گونه که بعد از مطالعه و بررسی مستندات هزینه‌های جایگاه‌ها این مساله محقق می‌شود، سازمان حمایت بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و طی جلسه‌ای این موضوع توسط این سه سازمان بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید:تکذیب افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد


مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه امسال نیز مانند هر سال این موضوع بررسی و در جلسه‌ای روی یک رصد توافق و صورت جلسه شد، گفت: این صورت جلسه باید به کمیته تبصره ۱۴ می رفت و در قسمت هزینه ها مبلغ مشخص می‌شد و بعد از اینکه کمیته ۱۴ مصوب کرد توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه به هیئت دولت اعلام می‌شد.

عرب عامری با بیان اینکه این اعلام هفته گذشته در هیئت دولت صورت گرفت و امروز هم به صورت غیر رسمی به ما اعلام شده که افزایش ۴۵ درصد خواهد بود، اظهار کرد: این طرح شامل بنزین، نفت گاز و سی ان جی شده و این اختیار را به وزارت نفت داده است که این ۴۵ درصد را اگر تمایل داشت برای حمایت از جایگاه‌هایی که فروش کمتری دارند به صورت پلکانی با رعایت سقف بودجه تخصیصی اعمال کند.

قیمت سی ان جی ۱۱۵ تومان افزایش یافت

همچنین محمد حسین باقری - مدیر طرح سی ان جی شرکت پخش فراورده‌های نفتی - در خصوص میزان افزایش قیمت سی ان جی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه کارمزد جایگاه‌های سی ان جی افزایش پیدا کرده هر چند که خود جایگاه داران از این افزایش ۴۵ درصدی راضی نیستند اما اختلاف بین قیمت هر متر مکعب سی ان جی با افزایش کارمزد موجب شده تا قیمت سی ان جی نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ فروش هر متر مکعب سی ان جی ۴۵۳ تومان است اظهار کرد: بر اساس اعلام با افزایش ۴۵ درصدی کارمزد این عدد به ۵۶۲ تومان می‌رسد. یعنی حدود ۱۲۰ تومان بیشتر از مبلغ سوخت است. لذا برای حل این مشکل به اجبار مجبور شدیم در شرایطی که قصد نداشتیم قیمت سی ان جی افزایش یابد چرا که هدف افزایش مصرف این سوخت بود، قیمت آن افزایش یافت.

باقری تصریح کرد: شورای اقتصاد و هیات وزیران به اجبار قیمت سی ان جی از ۴۵۳ تومان به ازای هر مترمکعب به ۵۷۰ تومان افزایش دادند. یعنی حدود ۱۱۵ تومان قیمت هر متر مکعب افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، به گفته وی یک خودرو زمانی که به جایگاه مراجعه می کند حدود ۱۰۰۰ تومان به مبلغ سوختگیری اضافه می شود که این عدد چندان بزرگ نیست با این حال تمایلی به افزایش این مبلغ نیز نداشتیم.

کد خبر 455439

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

    بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

    تجربه دولت قبل در خصوص افزایش نرخ بنزین باعث شده دولت سیزدهم فعلا تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکند، اگر هم قرار بر گران شدن بنزین باشد باید با برنامه ریزی و طرح توسعه دقیق‌تری اینکار صورت گیرد.

  • خبرهای جدید در مورد گرانی سی‌ان‌جی

    خبرهای جدید در مورد گرانی سی‌ان‌جی

    اداره کل روابط عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعیین قیمت ۵۷۰ تومان برای هر مترمکعب سی‌ان‌جی، به هیچ عنوان به معنای تغییر قیمت برای مصرف‌کنندگان نیست و صرفاً برای نحوه محاسبه کارمزد جایگاه‌داران اعلام شده است.

  • تکذیب افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد

    تکذیب افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر مطلوب بودن ذخیره‌سازی‌های سوخت کشور، گفت: هیچ بحثی درباره افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح نیست و آنچه در فضای رسانه‌ای درباره قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت سوخت آزاد به‌صورت غیرواقعی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

  • ایران خودرو در جاده سودآوری

    ایران خودرو در جاده سودآوری

    صنعت خودرو به عنوان صنعتی پیشران و سومین صنعت بزرگ ایران، به صورت مستقیم سهم زیادی در سرانه تولید ناخالص ملی(GDP) دارد. از دیگر سو بیش از 60 صنعت دیگر به خودروسازی وابسته هستند که می‌توان آنها را در دوسته بالادستی و پایین دستی طبقه بندی کرد. بالادستی ها صنایعی همچون فولاد، فلزات، معادن، لاستیک، پلاستیک، شیشه و الکترونیک را دربر می گیرند و پایین دستی ها نیز صنایعی نظیر خدمات پس از فروش، بیمه، لیزینگ، حمل و نقل، رسانه و تبلیغات، مراکز تعمیرگاهی و... هستند. 

  • بنزین کم شد

    بنزین کم شد

    دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: احتمال اینکه در فصل تابستان با کمبود مواجه و مجبور شویم بنزین پالایشگاهی را با شناسایی نقاط آسیب دوباره فعال کنیم و یا شروع به واردات فرآورده‌های نفتی بکنیم، وجود دارد.

  • صنعت CNG سال گذشته فقط ۴ میلیارد دلار سودآوری داشته است

    صنعت CNG سال گذشته فقط ۴ میلیارد دلار سودآوری داشته است

    عضو انجمن صفنی CNG گفت: کل سرمایه گذاری که دولت برای صنعت CNG در سالهای اولیه کرد حدود ۳ میلیارد دلار بوده؛ درحالی که ما سال قبل ۸ میلیارد مترمکعب گاز CNG فروختیم که با توجه به تفاوت ۵۰ سنتی ارزش صادراتی گاز طبیعی و بنزین، فقط سال گذشته ۴ میلیارد دلار صنعت CNG سودآوری برای کشور داشته است؛ حال در نظر بگیرید که صنعت CNG حدود ۲۰ سال در حال کار است و چه میزان سودآوری برای کشور به دنبال داشته است.

  •  تیبا و سمند شماره گذاری نمی شوند

    تیبا و سمند شماره گذاری نمی شوند

    رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: شماره گذاری تیبا و سمند به دستور سازمان استاندارد متوقف شده است.

  • خودرو در بورس ارزان می شود

    خودرو در بورس ارزان می شود

    دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح شود.

  • بازگشت خرس‌ها به بازار نفت

    بازگشت خرس‌ها به بازار نفت

    هر بشکه نفت خام برنت امروز به قیمت ۹۹ دلار و ۴۳ سنت رسیده و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز ۹۵ دلار و ۶۶ سنت قیمت خورده است.

  •  درخواست جایگاه‌داران سوخت از رئیس جمهور

    درخواست جایگاه‌داران سوخت از رئیس جمهور

    رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: جایگاه‌های سوخت با زیان انباشته مواجهند و شرایط طوریست که رایزنی‌ها برای واقعی سازی و اعلام میزان حق‌العمل ۱۴۰۱ جایگاه‌ها بدون ورود شخص رئیس جمهور به مساله محقق نمی‌شود. ما از ایشان انتظار داریم ناجی جایگاه‌داران و کارکنانشان باشد.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •   پالایشگاه بسازیم؟

    واردات بنزین؛ بازگشت به دوره احمدی‌نژاد است

    پالایشگاه بسازیم؟

    کارشناس حوزه انرژی گفت: واردات بنزین مشکلات امنیتی پیش می‌آورد مانند همان حالتی که در دوره آقای احمدی‌نژاد داشتیم و اتلاف منابع ارزی است. ساخت پالایشگاه هم به تاسی از اصل ۴۴، دولت امکان ساخت و سرمایه گذاری در این حوزه را ندارد و پالایشگاه‌های موجود هم به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

  • خودروهای وارداتی از کدام کشورها می‌آیند؟

    خودروهای وارداتی از کدام کشورها می‌آیند؟

    وزارت صمت قبل از اجرای آیین نامه واردات خودرو با صنعتگران و واردکنندگان جلسه توجیهی برگزار می کند.

  • تولید نفت ایران ۳۱ هزار بشکه بیشتر شد

    تولید نفت ایران ۳۱ هزار بشکه بیشتر شد

    بر اساس آخرین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن ۳۱ هزار بشکه بالا رفت که با توجه به ثبات ظرفیت پالایشی کشور، این افزایش تولید راهی بازارهای صادراتی شده و ایران توانسته این بازارها را توسعه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =