پبش بینی زمان افزایش قیمت بنزین

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش صدای بورس، حمید حسینی ، درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: دولت اگر علاقه هم داشته باشد قیمت‌ها را تغییر دهد باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه و فشار تورمی که وجود دارد، هیچ اقدامی جهت افزایش قیمت گازوئیل و بنزین انجام نخواهد داد. امسال ارز ترجیحی را حذف کرده و پایه گمرکی را از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار ۲۳ هزار تومان افزایش داده، این دو عامل خود بیشترین تورم را بر کشور تحمیل کرده به طوری که یک سال گذشته تورم بیش از ۱۲ درصد بوده است. بنابراین اگر دولت هم بخواهد افزایش قیمت اعمال کند نظام اجازه نمی‌دهد در این جهت حرکت کند و مجددا شوکی به اقتصاد کشور وارد شود.

وی افزود: در صورتی صلاح است که افزایش قیمت اتفاق بیفتد کلیاتی که در برنامه هفتم توسعه که در دست تهیه است، مصوب شود. همچنین دولت و مجلس توافق کنند قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند. اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید: قیمت بنزین تغییر می‌کند؟


دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: زمانی که قیمت بنزین و گازوئیل در پایین‌ترین سطح جهانی قرار دارد باید نسبت به تغییر نرخ اقدام کنیم، زمانی در شرایط کرونا نفت به ۱۰ تا ۲۰ دلار رسید و قیمت بنزین با قیمت‌های ایران همسان شد، ما پیشنهاد کردیم که اکنون بهترین فرصت است که دولت خود را از سهمیه و قیمت‌گذاری بنزین رها کند و قیمت‌ فراورده‌ها را به نرخ‌های جهانی را وصل کند، در آن زمان حتی می‌توانست قیمت بنزین آزاد را کاهش دهد ولی تجربه دولت قبل در خصوص افزایش نرخ بنزین باعث شد دولت کنونی تن به افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندهد.

وی تاکید کرد: در هر حال روند کنونی مصرف و قاچاق فراورده می‌گوید که حتما باید قیمت‌ها اصلاح شود، اما در شرایطی که جامعه متشنج است و افزایش قیمت و تورم به شدت فشار وارد می‌کند نمی‌توان این کار را کرد، باید صبر کنیم در فرصت مناسبی که اوضاع اقتصادی آرام بگیرد و قیمت بین‌المللی فراورده‌های نفتی کاهش پیدا کند این اقدام را عملیاتی کنیم.

حسینی بیان داشت: ابتدا باید نرخ گازوئیل که فاصله قیمتی بسیار بیشتر از بنزین دارد اصلاح شود، در مرحله بعد نرخ بنزین را آزادسازی کنیم.

به گزارش ایلنا،وی همچنین یادآور شد: دلیلی ندارد مازوت، نفت سفید و گاز مایع هم با قیمت سوبسیدی توزیع شود.

کد خبر 455266

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • دلار در روز عید چند؟

    دلار در روز عید چند؟

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

  • علائم کرونای جدید

    علائم کرونای جدید

    عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ امیکرون، بسیار مسری‌تر و واکسن‌گریز هستند، گفت: به نظر می‌رسد در حال ورود به موج جدید کرونا هستیم.

  • خودروهای ایران خودرو امروز چند؟

    خودروهای ایران خودرو امروز چند؟

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

    بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

    تجربه دولت قبل در خصوص افزایش نرخ بنزین باعث شده دولت سیزدهم فعلا تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکند، اگر هم قرار بر گران شدن بنزین باشد باید با برنامه ریزی و طرح توسعه دقیق‌تری اینکار صورت گیرد.

  • خبرهای مهم مجلس در مورد بنزین و سهام عدالت

    خبرهای مهم مجلس در مورد بنزین و سهام عدالت

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و ... هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.

  • تکذیب تعطیلی پمپ‌بنزین‌ها در تهران

    تکذیب تعطیلی پمپ‌بنزین‌ها در تهران

    شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تعطیلی پمپ‌های بنزین در تهران در شب گذشته و ایجاد بازار سیاه بنزین را تکذیب کرد.  

  • موج هفتم کرونا رسید

    موج هفتم کرونا رسید

    دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ با بیان اینکه وارد یک موج جدید از کرونا شده‌ایم، گفت: متاسفانه پیش بینی می‌شود که در روزهای آینده باز هم افزایش موارد سرپایی، بستری و مرگ کرونایی را خواهیم داشت و مشخص هم نیست که چه زمانی به قله این موج برسیم.

  • حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت

    حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت

    دولت مصوبه مربوط به تعیین حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد که براساس آن، این حق‌العمل نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    متاسفانه شرایط اقتصادی برای مردم دشوار شده و این موضوع امنیت مردم و حاکمیت را تهدید می¬کند. از طرفی اگر قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی بالا رود ، مردم متحمل فشار اقتصادی میشوند، اما از سوی دیگر، اگر قیمت گذاری به همین روش کنونی بماند، آسیب و زیان آن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است (به دلایل زیر). این منابع متعلق به همه مردم است، پیشنهاد میکنم برای اینکه مردم در صرفه جویی منابع مشارکت بیشتری کنند: 1- دولت صرفه جویی را از بودجه خود و نهادهای حاکمیتی شروع کند. 2- بخشی از درآمد صادراتی آنها با مشارکت بخش خصوصی با قیمت جهانی، مستقیما به مردم برسد و بخشی دیگر بصورت شفاف در بودجه دولتی، صرف رفاه و پیشرفت کشور گردد. به همین خاطر با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی و پلکانی شدن قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار بهینه‌سازی و خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم. اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی شدید هوا (چه بسا بخشی از علتهای بحران عظیم خشکسالی هم باشد) و مرگ و میر فراوان ناشی از آن