بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین چه وقتی است ؟

تجربه دولت قبل در خصوص افزایش نرخ بنزین باعث شده دولت سیزدهم فعلا تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکند، اگر هم قرار بر گران شدن بنزین باشد باید با برنامه ریزی و طرح توسعه دقیق‌تری اینکار صورت گیرد.

به گزارش صدای بورس -امیر رضا اعتمادی کارآفرین حوزه پتروشیمی نوشت: قیمت جهانی بنزین با ۱.۰۴ رشد به ۳.۴۴۹۹ دلار رسیده است و نرخ بنزین و گازوییل در کشور باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند اما مسئله این است که آیا دولت عواقب ناشی از اینکار را میپذیرد!

مصرف روزانه بنزین در کشور بیش از ۱۸۰ میلیون لیتر می‌باشد که این آمار ۲۵ برابر بیشتر از زمانیست که قیمت بنزین تک نرخی بوده است، درحال حاضر قیمت بنزین ۷ برابر بیشتر از سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودرو ها برآورد شده و از طرف دیگر در میادین گازی طرح توسعه خوبی صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده با کاهش مصرف سوخت مایع روبه رو خواهیم شد و در آینده ای نزدیک شاهد افزایش گاز در سبد سوخت خودرو ها خواهیم بود.

در سال ۱۴۰۱ با توجه به حذف ارز ترجیحی و افزایش پایه گمرکی از ۴۲۰۰ تومان به ۲۳۰۰۰ تومان باعث افزایش نرخ تورم به بیش از ۱۴درصد در کشور شده است، باتوجه به این موارد فعلا افزایش نرخ بنزین ریسک بزرگی برای دولت است.


بیشتر بخوانید: قیمت بنزین تغییر می‌کند؟


به گزارش بازار، قبلاً هم اشاره کرده بودم بهترین زمان برای تغییر نرخ بنزین زمانی است که قیمت در پایین ترین سطح جهانی قرار دارد، اگر قیمت فرآورده‌های نفتی به نرخ های جهانی وصل بشود و دولت خود را از قیمت گذاری بنزین خلاص کند، دیگر شاید نیاز به افزایش نرخ قیمت نداشته باشیم.

کد خبر 455298

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =