تیبا و سمند شماره گذاری نمی شوند

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: شماره گذاری تیبا و سمند به دستور سازمان استاندارد متوقف شده است.

به گزارش صدای بورس،سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شماره گذاری خودروهای داخلی اظهار داشت: شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور سازمان استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی کنیم.

وی گفت: خودروساز باید خودروی جایگزین به افرادی که در نوبت هستند بدهند. بعضا خودروسازها تولیدات سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دارند که با فشار مستمر به پلیس به دنبال این هستند که ما این خودروها را به سال ۱۴۰۱ پلاک کنیم این کار هم خلاف قانون و خلاف شرع و حق الناس است. فردی که خودروی سال ۱۴۰۱ خریده و هزینه جدید را پرداخت کرده انتظار دارد خودروی همان سال را بخرد و نه خودروی تولید سال قبل را. ما برای شماره گذاری هیچ منعی نداریم اما خودروی همان سال را به همان سال شماره گذاری می کنیم اگر تولید ۱۴۰۰ است ما به سال ۱۴۰۰ پلاک می کنیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما در ایران خودرو بیش از ۸۰ هزار پلاک دپو و در سایپا بیش از ۶۰ هزار پلاک دپو داریم.

وی در خصوص خودروهای وارداتی گفت: ما به جهت دو موضوع موافق واردات بودیم البته آرزوی ما این است که خودروی واقعی داخلی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید : قیمت خودروهای ساپیا را ببینید/ جدول


سردار هادیان فر افزود: یکی از شاخص‌های بسیار مهم در واردات خودروهای ایمن کاهش کشته‌ها بوده؛ همچنین ایجاد حس رقابت بین خودروسازان و یا مونتاژگران داخلی؛ نکته ای که وجود دارد این است که باید خودروی ایمن وارد شود.

به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما ماشینهای لوکس که باعث تفاخر هستند را پلاک نمی کنیم ؛ماشین های آمریکایی را پلاک نمی کنیم؛ حتی خودروی بی کیفیت خارجی را هم پلاک نمی کنیم اگر واردات می‌خواهد انجام شود باید خودروی متعادل و ایمن وارد شود.

کد خبر 455452

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  تولید محصول باکیفیت؛ اولویت شرکت فولاد مبارکه

    مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه:

    تولید محصول باکیفیت؛ اولویت شرکت فولاد مبارکه

    علیرضا مولوی‌زاده مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه گفت :در واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه تمامی امور متالورژیکی و روش‌های تولید مناسب، طراحی و توسعه محصولات جدید، متناسب با نیازهای بازار و سفارش مشتریان انجام می شود

  • ایران خودرو در جاده سودآوری

    ایران خودرو در جاده سودآوری

    صنعت خودرو به عنوان صنعتی پیشران و سومین صنعت بزرگ ایران، به صورت مستقیم سهم زیادی در سرانه تولید ناخالص ملی(GDP) دارد. از دیگر سو بیش از 60 صنعت دیگر به خودروسازی وابسته هستند که می‌توان آنها را در دوسته بالادستی و پایین دستی طبقه بندی کرد. بالادستی ها صنایعی همچون فولاد، فلزات، معادن، لاستیک، پلاستیک، شیشه و الکترونیک را دربر می گیرند و پایین دستی ها نیز صنایعی نظیر خدمات پس از فروش، بیمه، لیزینگ، حمل و نقل، رسانه و تبلیغات، مراکز تعمیرگاهی و... هستند. 

  • قیمت خودروهای ساپیا را ببینید/ جدول

    قیمت خودروهای ساپیا را ببینید/ جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودروهای وارداتی از کدام کشورها می‌آیند؟

    خودروهای وارداتی از کدام کشورها می‌آیند؟

    وزارت صمت قبل از اجرای آیین نامه واردات خودرو با صنعتگران و واردکنندگان جلسه توجیهی برگزار می کند.

  • خودرو در بورس ارزان می شود

    خودرو در بورس ارزان می شود

    دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح شود.

  • قیمت جدید سی ان جی اعلام شد

    قیمت جدید سی ان جی اعلام شد

    مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حوزه سی ان جی با توجه به اینکه این سوخت اکنون در نقطه سر به سری قرار دارد یعنی مبلغی که از مردم دریافت می‌شود با کارمزد یکی است، برای اینکه بتوان هزینه‌های بهره‌برداری را پوشش داد افزایش نرخ اعمال شده اما بحث افزایش نرخ در سوخت‌های مایع همچون بنزین، نفت گاز و نفت سفید منتفی است.

  • فروش فوری ۷ محصول سایپا بدون قرعه کشی

    فروش فوری ۷ محصول سایپا بدون قرعه کشی

    انواع شرایط فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا ویژه متقاضیان عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطابق جداول بخشنامه جدید به مناسبت عید سعید غدیرخم اعلام شد.

  • دولت نگاه قلکی به بورس ندارد

    دولت نگاه قلکی به بورس ندارد

    سخنگوی دولت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. به گفته او بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است و در دولت سیزدهم نیز حدود ۱۰ درصد میانگین رشد داشتیم.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •  سایپا نقش موثری در تولید و عرضه خودرو داخلی دارد

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس:

    سایپا نقش موثری در تولید و عرضه خودرو داخلی دارد

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس ضمن تقدیر از حضور گروه سایپا در این نمایشگاه به جهت حضور گسترده به منظور ایجاد سهولت و دسترسی مشتریان به آخرین دستاوردها، گفت: در نمایشگاه، مردم در واقعیت و خارج از فضای مجازی و تبلیغات از خصوصیات محصول مطلع می شوند و قطعا می توانند با انتخاب بهتر و صحیح تر اقدام به خرید محصول کنند و گروه سایپا در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

  • سهام عدالت پایین کشید

    سهام عدالت پایین کشید

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو را ببینید/جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو را ببینید/جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خبر توقف تولید، قیمت «تیبا» را بالا برد + جدول

    خبر توقف تولید، قیمت «تیبا» را بالا برد + جدول

    امروز۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ و با اعلام خبر توقف تولید برخی از خودروهای از جمله«تیبا» در بازار نرخ این خودرو رشدی ۲ میلیونی را تجربه کرد.

  • منتظر زر خودرو باشیم؟

    منتظر زر خودرو باشیم؟

     این روزها ورود احتمالی یک شرکت صنایع غذایی به حوزه خودروسازی، به سوژه‌ای داغ تبدیل شده به‌طوری که بخشی از افکار عمومی و فعالان خودروسازی با دیده طنز به آن نگاه می‌کنند.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ 

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ 

    شاخص کل بورس روز گذشته همانند روز شنبه روند نزولی به خود گرفت و با افت ۱۰۸۹۰ واحد ی به سطح یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رنگ قرمز ۶۲۷۰.۸ واحدی در ارتفاع ۴۰۹ هزار و ۵۵۹ واحد قرار گرفت. نمادهای «فارس»، «فملی»، «میدکو»، «وبملت» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فولاد» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.کارشناسان عقیده دارند که تحلیل روی بازار سرمایه جوابگو نیست و اغلب سرمایه‌گذاران این بازار، به صورت هیجانی رفتار می‌کنند. در دو روز کاری این هفته ارزش معاملات بورس در محدوده سه هزار میلیارد تومان بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این ارزش در هفته‌های اخیر در سطح چهار الی پنج هزار میلیارد تومان بوده است، اما تا زمانی که ارزش معاملات به بیش از هفت هزار میلیارد تومان نرسد نمی‌توان به رشد بازارسرمایه امیدوار بود. بررسی روند عرضه و تقاضا و شاخص های عملکردی بازار حکایت از آن دارند که بخشی از عرضه های معاملات روز گذشته به ابتدای بازار امروز سرایت کند اما احتمالا با نزدیک شدن به محدوده حمایتی ۱.۴۸۰ میلیون واحدی شاهد افزایش نسبی تحرکات در سمت تقاضا باشیم اما به دلیل استمرار ابهامات شروع روند صعودی قدرتمند دور از انتظار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =