تولید نفت ایران ۳۱ هزار بشکه بیشتر شد

بر اساس آخرین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن ۳۱ هزار بشکه بالا رفت که با توجه به ثبات ظرفیت پالایشی کشور، این افزایش تولید راهی بازارهای صادراتی شده و ایران توانسته این بازارها را توسعه دهد.

به گزارش صدای بورس -در ماه‌های گذشته و با ایجاد تنش بین روسیه و اوکراین، بازارهای صادراتی نفت خام روسیه از اروپا به سمت آسیا تغییر کرده است. روسیه در این مدت نفت بیشتری به هند و چین فروخته و همین موضوع باعث شده تا برخی منتقدان دولت سیزدهم از تصاحب بازار نفت ایران در چین توسط روسیه صحبت کنند.

موضوعی که بر اساس آمارهای داخلی و بین‌المللی مورد تایید نیست و نه‌تنها کاهشی در صادرات نفت ایران اتفاق نیفتاده بلکه صادرات نفت کشور بیشتر نیز شده است.

آخرین گزارش اوپک نیز از افزایش ۳۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی حکایت دارد.

ایران در ماه ژوئن (خرداد) ۲ میلیون و ۵۷۴ هزار بشکه نفت تولید کرده است. این در حالی است که تولید نفت ایران در ماه قبل از آن ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار بشکه بوده است.

ایران همچنین در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۲۲ میلادی به طور میانگین ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است که در مقایسه با فصل اول سال جاری، ۳۲ هزار بشکه نفت بیشتر بوده است.


بیشتر بخوانید :دلایل کاهش صادرات طلای سیاه ایران و موانع بازگشت به بازار جهانی چه هستند؟


با توجه به آنکه ظرفیت پالایشی ایران در این مدت تغییری نداشته، نفت تولیدی کشور راهی بازارهای صادراتی شده است؛ بنابراین ایران نه‌تنها بازارهای صادراتی خود از جمله چین را از دست نداده بلکه توانسته به‌اندازه افزایش تولید خود بازار جدیدی تعریف کند.

به گزارش ایرنا- افزایش ۳۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در شرایطی است که تولید اعضای اوپک در مجموع ۲۳۴ هزار بشکه افزایش داشته است و سهم ایران از این افزایش تولید ۱۳ درصد است.

کد خبر 455462

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • انرژی گستر سینا و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

       به منظور توسعه فعالیت‌ها در حوزه‌ انرژی و صنایع پتروشیمی

    انرژی گستر سینا و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

    هلدینگ انرژی گستر سینا و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه انرژی و پتروشیمی، تفاهم‌نامه امضا کردند.

  • بازگشت خرس‌ها به بازار نفت

    بازگشت خرس‌ها به بازار نفت

    هر بشکه نفت خام برنت امروز به قیمت ۹۹ دلار و ۴۳ سنت رسیده و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز ۹۵ دلار و ۶۶ سنت قیمت خورده است.

  • عیدی ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این بازنشستگان

    عیدی ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این بازنشستگان

    مستمری بازنشستگان صنعت نفت به همراه سایر مزایا ازجمله هدیه تولد بازنشستگان، ماهانه کمکی معیشت و گردشگری نیز به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است.

  • مردم چطور به بورس اعتماد می کنند؟

    مردم چطور به بورس اعتماد می کنند؟

    بازار سهام در تمامی کشورهای جهان از جمله حوزه‌هایی است که طی دو دهه اخیر تحولات سریعی را در حوزه تکنولوژی و همچنین آسان‌تر کردن خدمات برای مردم عادی یا شرکت‌ها شاهد بوده است.

  • عوامل کاهنده رشد بخش صنعت در شرایط فعلی کدام‌اند؟

    عوامل کاهنده رشد بخش صنعت در شرایط فعلی کدام‌اند؟

    آمار و ارقام حاکی از آن است که در سال‌های اخیر بخش صنعت با روند رو به رشد اندکی مواجه بوده است و مهم‌ترین مشکل این رشد اندک عدم‌توجه به استراتژی توسعه صنعتی برای هر محصول صنعتی است؛ استراتژی که نقشه راه آن تدوین شده باشد و نشان دهد الان کجا هستیم و قرار است در افق زمانی مشخص آینده به کجا برسیم و با چه امکانات و الزامات و باید و نبایدهایی این مسیر را طی خواهیم کرد.

  • طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    طلا نقد بفروشید، پولش را نسیه بگیرید

    محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که یک کیلو طلا امروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان شده است. جا به جایی این رقم خیلی سخت است. نباید صنف طلا را همانند سایر اصناف ببینیم. باید شرایط و مسئولیت‌های مجزا برای صنف طلا ایجاد کنند تا طلافروش به راحتی پول جا به جا کند. امیدواریم بانک مرکزی کمک کند و این مشکلات برطرف شود.

  •  تولید محصول باکیفیت؛ اولویت شرکت فولاد مبارکه

    مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه:

    تولید محصول باکیفیت؛ اولویت شرکت فولاد مبارکه

    علیرضا مولوی‌زاده مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه گفت :در واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه تمامی امور متالورژیکی و روش‌های تولید مناسب، طراحی و توسعه محصولات جدید، متناسب با نیازهای بازار و سفارش مشتریان انجام می شود

  • ورود اولین قطار ترانزیتی روسیه-هند از مرز سرخس به کشور

    ورود اولین قطار ترانزیتی روسیه-هند از مرز سرخس به کشور

    اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند ظهر امروز (سه شنبه) با دستور معاون اول رییس جمهور از مرز ریلی سرخس وارد کشورمان شد.

  • "ونفت" حداکثر سود را تقسیم کرد

    "ونفت" حداکثر سود را تقسیم کرد

    شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت زیر ارزش ذاتی معامله می‌شود ولی با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید سود شرکت افزایش خواهد یافت.

  • قیمت جدید سی ان جی اعلام شد

    قیمت جدید سی ان جی اعلام شد

    مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حوزه سی ان جی با توجه به اینکه این سوخت اکنون در نقطه سر به سری قرار دارد یعنی مبلغی که از مردم دریافت می‌شود با کارمزد یکی است، برای اینکه بتوان هزینه‌های بهره‌برداری را پوشش داد افزایش نرخ اعمال شده اما بحث افزایش نرخ در سوخت‌های مایع همچون بنزین، نفت گاز و نفت سفید منتفی است.

  • به جای دلار و سکه نفت خام بخرید

    به جای دلار و سکه نفت خام بخرید

    بر اساس طرح جدیدی که در دستور کار دولت است، بازار جدیدی برای سرمایه‌گذاری آحاد جامعه ایجاد خواهد شد تا مردم به جای خرید طلا و ارز و یا سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، سرمایه خود را به خرید نفت‌خام اختصاص داده و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند.

  • سهام عدالت پایین کشید

    سهام عدالت پایین کشید

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =