"ونفت" حداکثر سود را تقسیم کرد

شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت زیر ارزش ذاتی معامله می‌شود ولی با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید سود شرکت افزایش خواهد یافت.

به گزارش صدای بورس؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت با حضور ۵۱.۳۸ درصد سهامداران برگزار شد. "ونفت" در پایان سال مالی ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۹۱ میلیارد تومان درآمد در شرکت اصلی و حدود ۲ هزار و ششصد میلیارد تومان درآمد در صورت تلفیقی شناسایی کرد که در نهایت ۵۸۸ ریال به ازای هر سهم سود کسب کرد.

سید احمد روحانی‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت گفت: در سال ۱۴۰۰ عمده فعالیت‌های شرکت به عقد قرارداد فروش گاز اتان به پتروشیمی ایلام و احداث ایستگاه تقلیل فشار پرتابل در محل این پالایشگاه، تامین و تحویل بیش از ۴۱ هزار تن گاز مایع به پتروشیمی‌های ایلام و امیرکبیر، اخذ مجوز تولید چهار محصول دانش بنیان از نوع تولیدی سطح ۲ معطوف بوده است. همچنین توسط کنترل گاز اکباتان، طراحی و ساخت مخازن فاز دوم پروژه ذخیره‌سازی نفت قشم و آماده هیدروتست شدن ۲ مخزن تا پایان اسفندماه، افتتاح ۵ جایگاه عرضه سوخت تحت برند در سال ۱۴۰۰، عقد قرارداد احداث پست‌های کنترل و برق پتروشیمی نگین مهستان که تا پایان سال پیشرفت ۶۴ درصدی داشته است، ادامه عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ الیگودرز، انجام بیش از ۷۰ درصد بخش مهندسی پایه و تفصیلی پروژه مایع‌سازی گاز اتان از دیگر اقدامات ونفت در سال مالی گذشته بوده است.

مدیرعامل سرمایه گذاری صنعت نفت ضمن تاکید بر توسعه فعالیت در شرکت‌های زیرمجموعه بیان کرد: شرکت سوخت‌رسانی و خدمات فرودگاهی اوج سال گذشته تامین و فروش بیش از ۴۸۷ میلیون لیتر سوخت هواپیما را انجام داد که نسبت به دوره مالی قبلی با افزایش ۹۴ درصدی روبرو شده است همچنین این شرکت بیش از ۱۴۹۰۰ مرتبه سوخت‌رسانی داشته است.


بیشتر بخوانید: رابطه برد-برد بورس و شرکت‌های دانش بنیان


روحانی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بررسی عملکرد شرکت توسعه و تجهیز پترو ایرانیان پرداخت و گفت: این شرکت با عقد قرارداد ۵ ساله تامین خوراک گاز اتان با پتروشیمی ایلام و حمل و تحویل بیش از ۴۱۰۰۰ تن گاز اتان فشرده شده از طریق تریلر به محل تخلیه گاز واقع در پتروشیمی امیرکبیر سال خوبی را پشت سر گذاشته است.

وی عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه دیگر "ونفت" را مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: شرکت کنترل گاز اکباتان با حفظ سهم ۲۷ و ۴۲ درصدی به ترتیب در بازار تولید کنتور و رگوالتور و کسب دانش فنی تولید کنتور هوشمند که منجر به نصب و راه اندازی ۱۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در استان همدان به صورت پایلوت شد، در سال ۱۴۰۰ عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت.

مدیرعامل "ونفت" به عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم پرداخت و گفت: بهره برداری از فاز اول این پروژه با ظرفیت ۳.۲ میلیون بشکه و با بهره‌برداری از ۶ مخزن ۵۴۰ هزار بشکه‌ای، ذخیره بیش از ۶/۳ میلیون بشکه میعانات گازی در مخازن اقداماتی است که در این شرکت انجام شده است.

روحانی‌پور در پایان با اشاره به عملکرد شرکت مایع‌سازی گاز پارس هرمز، افزود: پارت اول تجهیزات این شرکت از گمرک بندر امام خمینی ترخیص شده و دو پارت دیگر موجود در بندر امام و بندرعباس در حال طی مراحل قانونی ترخیص هستند.

"ونفت" حداکثر سود را تقسیم کرد

در پایان ۵۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد و روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند.

کد خبر 455440

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تولید نفت ایران ۳۱ هزار بشکه بیشتر شد

    تولید نفت ایران ۳۱ هزار بشکه بیشتر شد

    بر اساس آخرین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن ۳۱ هزار بشکه بالا رفت که با توجه به ثبات ظرفیت پالایشی کشور، این افزایش تولید راهی بازارهای صادراتی شده و ایران توانسته این بازارها را توسعه دهد.

  • سفر اربعین چقدر هزینه دارد؟ از نرخ مصوب سفرزمینی و هوایی مطلع شوید

    سفر اربعین چقدر هزینه دارد؟ از نرخ مصوب سفرزمینی و هوایی مطلع شوید

    همزمان با نزدیک شدن موعد زیارت اربعین، مقامات رسمی ایران نرخ مصوب سفر زمینی و هوایی به مقصد عراق را اعلام کردند.

  • ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضریب مالیاتی یا همان اینتاکد، مهم‌ترین بخش اعتراض اصناف به شیوه جدید اخذ مالیات است. فعالان صنفی معتقدند این ضرایب با هزینه و درآمد فعالیت آن‌ها در تضاد است. حتی طبق گفته مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران قرار بود اینتاکد محرمانه بماند که با پیگیری اصناف، از حالت محرمانگی خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =