آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۸۹)

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

سامانه اطلاع رسانی ناشران کدال (codal.ir)

به گزارش صدای بورس، دومین سایت مطرح و موثر در بازار بورس ایران، با عنوان کدال شناخته می‌شود؛ سایتی حاوی اطلاعات منسجم و کارآمد برای سرمایه گذاران. در واقع کدال همان سامانه یا پایگاهی است که اطلاعاتی جامع از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را ارائه و معرفی می‌کند. سرمایه گذاران می‌توانند از طریق سایت کدال تحلیل‌ها، اطلاعیه‌ها و گزارشات مالی را مشاهده و دریافت کنند.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که هنگام تصمیم گیری برای خرید یا فروش سهام به آن نیاز پیدا خواهیم کرد، اطلاعات مالی و عملکردی شرکت‌هاست. این اطلاعات بعد از تایید شدن در سایت کدال قرار می‌گیرند و از همین روی سایت کدال در روند انتخاب و تصمیم گیری نقش مهمی را ایفا می‌کند. از جمله مهم‌ترین اطلاعات و اخباری که در سایت کدال منتشر می‌شود؛ می‌توان موارد زیر را نام برد:

الف) اطلاعات مربوط به زمان بندی پرداخت سود سالیانه

ب) اعلام اطلاعیه‌های مهم از جمله آگهی افزایش سرمایه یا مهلت استفاده از حق تقدم

ج) انتشار اخبار تشکیل مجمع و متن مصوبات مجامع

د) انتشار ماهانه گزارشات مالی شرکت‌ها، شفاف سازی شرایط و عملکرد آن‌ها؛ گزارش فعالیت‌های هیئت مدیره

سامانه اطلاع رسانی ناشران کدال (codal.ir)


سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (fipiran.com)

اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار منتشر شده در بازار بورس اطلع پیدا کنید، از چک کردن سایت مرکزی پردازش مالی ایران غافل نشوید. ارزشمندترین اطلاعاتی که در این سایت منتشر می‌شود و به نوعی نقطه قوت آن به حساب می‌آید، آمار معاملات، اخبار، وضعیت و نوسانات بازار و از همه مهم‌تر انتشار اطلاعات جامع در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. پس اگر تصمیم دارید وارد صندوق‌های سرمایه گذاری شده و بخشی از دارایی خود را به این صندوق‌ها اختصاص دهید، حتما سری به سایت fipiran.com بزنید. در این وب سایت هر نوع اطلاعاتی که برای مقایسه صندوق‌ها به کارتان بیاید وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید از این سایت در راستای تحلیل سهام بهره مند شده و ترازنامه‌ شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و موقعیت آن‌ها بسنجید ؛ امکانی که در کمتر سایتی پیدا خواهید کرد.

سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (fipiran.com)


منبع: سیگنال

کد خبر 430740

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =