آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت سی‌وپنجم)

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

فیلترِ نوع اطلاعیه

به گزارش صدای بورس، قسمتی که با عنوان نوع اطلاعیه مشخص شده، مهم‌ترین فیلتری است که در سایت کدال قرار گرفته است. سهامداران و سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از این قسمت به صورت روزانه از  حدودا ۷۶ نوع اطلاعیه مختلف و موجود در آن استفاده کرده و موارد مورد نیاز خود را پیدا کنند. شرکت‌ها به صورت ماهیانه و سالیانه این اطلاعات را منتشر می‌کنند و سرمایه گذاران می‌توانند با بهره مندی از این اطلاعات، شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده و پیش بینی‌های لازم از سود و زیان این شرکت در آینده را انجام بدهند. در ادامه ۶ مورد از این اطلاعیه‌ها را جهت نمونه برایتان عنوان کرده‌ایم:

افشا و شفاف سازی اطلاعات مهم به منظور اطلاع سرمایه‌دارن از اخبار تاثیرگذار بر وضعیت شرکت

گزارش مالی شامل اطلاعات مالی میان دوره‌ای، انتهای سال مالی و عملکرد هیات مدیره

آگهی دعوت به مجمع عمومی سالیانه و فوق العاده که شامل دعوت نامه، دستور کار، تصمیمات و غیره هستند

اطلاعیه‌های مربوط به افزایش سرمایه شامل: مجمع، زمان، مقدار و حق تقدم

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام

اعلامیه پذیره نویسی عمومی

گزارش‌ ها با چه فرمت هایی منتشر می‌شوند؟

بعد از اعمال فیلترهای مورد نظر، اطلاعات استخراج شده در سمت چپ سایت کدال ظاهر خواهند شد. این اطلاعات شامل گزارشات مرتبط، کد، زمان ارسال و زمان انتشار هستند. شما می‌توانید از میان اطلاعات پیدا شده، عناوین مورد نیاز خود را با فرمت PDF دانلود کنید؛ علاوه بر این برخی از اطلاعات منتشر شده در قالب فایل اکسل و HDML، وب یا پیوست‌هایی سنجاق شده هم ارائه می‌شوند.

با اهمیت‌ترین گزارشات سایت کدال

گزارشات ماهانه، فصلی، مجامع، شفاف سازی‌ها، افشای اطلاعات با اهمیت‌ترین اطلاعاتی هستند که از طریق سامانه کدال در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی کوتاهی از این گزارشات پرداخته و از نحوه دسترسی ساده به آن‌ها برایتان خواهیم گفت.

گزارشات ماهانه و فصلی

این گزارشات، اطلاعاتی هستند از نحوه عملکرد و فعالیت‌های انجام شده در طی ماه‌های گذشته. شرکت‌های بورسی مختلف به طور مرتب این اطلاعات و گزارش‌ها را در اختیار سرمایه‌گذارن قرار می‌دهند. در گزارشات فصلی علاوه بر اطلاعات ماهانه صورت‌های حسابرسی و فایل‌های پیوست هم ارائه خواهند شد. برای دسترسی به این اطلاعات کافی است به سایت کدال مراجعه کرده و در قسمت جستجوی اطلاعات، نماد مورد نظر را سرچ کنید. در میان اطلاعات پیدا شده، موردی که با عنوان گزارش فعالیت دوره … مشخص شده را دانلود کنید. البته می‌توانید برای کوچک‌تر کردن بازه اطلاعات به نمایش درآمده، از طریق کادر گروه اطلاعیه‌ها، گزارشات ماهانه را انتخاب کنید.

گزارشات ماهانه و فصلی

منبع: سیگنال

کد خبر 426530

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =