آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت پنجاه و هفتم)/ ویرایش اطلاعات سجام

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

راهنمای جامع ویرایش اطلاعات سجام (آموزش تصویری)

به گزارش صدای بورس، سامانه جامع اطلاعات مشتریان ( سجام ) با هدف جمع آوری اطلاعات، یکپارچه سازی فرآیندها و ایجاد بستری برای ارائه کلیه خدمات مورد نیاز افراد فعال در حوزه سرمایه گذاری از چند سال قبل کار خود را آغاز کرده است. در این سامانه کلیه فعالان حوزه سرمایه گذاری باید اطلاعات هویتی، محل سکونت، کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی خود را ثبت می‌کنند. این موضوع باعث شده تا به مرور زمان این افراد به تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام نیاز پیدا کنند. اما ویرایش اطلاعات سجام چگونه انجام می‌شود و چه اطلاعاتی در این سامانه قابل ویرایش هستند؟ برای بررسی این موضوع و آشنایی با فرآیند ویرایش اطلاعات در سامانه سجام با ما همراه باشید.

نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

برای تغییر اطلاعات در سامانه سجام ابتدا به سایت sejam.ir وارد شوید و در قسمت نشان داده شده در تصویر گزینه “ویرایش اطلاعات” را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش سامانه سجام گام اول

در ادامه به صفحه‌ای راهنمایی می‌شوید که با وارد کردن شماره همراه ثبت شده در زمان ثبت نام پیامک کد تایید برای شما ارسال می‌شود.

نحوه ویرایش سامانه سجام گام دوم

در ادامه بعد از وارد کردن شماره همراه و انتخاب گزینه دریافت کد تایید، یک کد ۵ رقمی برای شما ارسال می‌شود. این کد را در کادر زیر وارد کنید. نوع مشتری از نظر حقیقی یا حقوقی بودن و کد ملی یا شماره شناسایی را وارد کرده گزینه تایید را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش اطلاعات سجام گام سوم

بعد از وارد کردن این اطلاعات صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود که کلیه اطلاعات شما در آن نمایش داده می‌شود. برای ویرایش اطلاعات در هر قسمت کافیست روی گزینه ویرایش اطلاعات که در برابر عنوان بخش نمایش داده شده کلیک کنید.

نحوه ویرایش اطلاعات سجام گام چهارم

ویرایش اطلاعات در قسمت های محل صدور شناسنامه، محل تولد، بخش اطلاعات مالی و بخش اطلاعات ارتباطی رایگان است. اما برای ویرایش شماره تلفن همراه، افزودن حساب بانکی جدید یا تغییر در اطلاعات موجود در این بخش، تغییر اطلاعات شغلی و یا اضافه کردن کد سهامداری به بخش اطلاعات کد های سهامداری باید مبلغ ۵ هزار تومان به ازای هر بخش پرداخت کنید.

در مواردی که اطلاعات هویتی شما در ثبت احوال تغییر کرده است باید ابتدا این تغییر را به اطلاع بانک برسانید تا اطلاعات شما اصلاح شود و سپس در سامانه سجام به ویرایش بپردازید. این موضوع در زمان ویرایش اطلاعات هویتی از طریق پیام زیر به شما یادآوری می‌شود.

نحوه ویرایش اطلاعات سجام گام پنجم

یک نکته مهم در زمینه ویرایش اطلاعات در سجام این است که ویرایش اطلاعات تا قبل از تایید و ارسال کد رهگیری، در تمام قسمت ها رایگان است. در نتیجه درصورتی که بعد از انجام ثبت نام سجام چه به صورت مستقیم چه با استفاده از ” سامانه احراز هویت غیرحضوری سیگنال “؛ با پیغام “اطلاعات شما نیاز به ویرایش دارد” مواجه شدید کافی است با طی این مراحل اطلاعات مورد نظر را اصلاح و گزینه تایید نهایی را بزنید.

منبع: سیگنال

کد خبر 428287

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =