آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت سی‌وششم)

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

مجامع، شفاف سازی ها و افشای اطلاعات با اهمیت

به گزارش صدای بورس، برای دریافت اطلاعات و گزارشات مربوط به بخش‌های عنوان شده هم کافی است همان مسیر قبلی را طی کنید، با این تفاوت که کادر گروه اطلاعیه‌ها را متناسب با گزارشات مورد نیاز خود تغییر داده باشید. برای مشاهده اطلاعات با اهمیت، «افشای اطلاعات با اهمیت و شفاف سازی» را انتخاب کنید، برای دریافت اطلاعات مجامع، «آگهی دعوت به مجامع و تصمیمات» و برای دیدن شفاف‌سازی‌های صورت گرفته، عنوان «شفاف سازی مربوط به سازمان/ بورس/ فرابورس» را مورد جستجو قرار بدهید. برای پیدا کردن اطلاعات دقیق‌تر بهتر است به جای کادر گروه اطلاعیه‌ها، موارد مورد نظر خود را از طریق کادر نوع اطلاعیه‌ها انتخاب و پیدا کنید.

مجامع، شفاف سازی ها و افشای اطلاعات با اهمیت

مجامع، شفاف سازی ها و افشای اطلاعات با اهمیت 2

زمان پرداخت سود و نحوه دریافت آن

برای اطلاع از نحوه و پرداخت سود و همچنین چگونگی دریافت آن، می‌توانید با امور سهام شرکت مربوطه تماس بگیرید؛ اما راه ساده‌تر این است که به سایت کدال مراجعه کنید.

زمان پرداخت سود در مجمع‌های عمومی عادی اعلام شده و در سامانه کدال منتشر خواهد شد. اطلاعیه پرداخت سود سهام در سامانه کدال با عنوان «زمان‌بندی پرداخت سود دوره ۱۲ ماهه» اعلام می‌شود. همچنین در سایت کدال و بخش جستجوی اطلاعیه‌ها، می‌توانید نوع اطلاعیه و زمانبندی پرداخت سود را همراه با نماد مد نظر جستجو کنید.

گاهی اوقات شرکت‌ها در اطلاعیه زمان‌بندی پرداخت سود از سرمایه‌گذاران می‌خواهند تا علاوه بر کد بورسی، شماره حساب بانکی خود را به شرکت ایمیل کنند. شرکت پس از دریافت مشخصات سهامدار، سود تعلق گرفته را به حساب آنان واریز خواهد کرد. برخی از سهام داران به دلیل عدم آگاهی سال‌های زیادی موفق به دریافت سود خود نمی‌شوند. این افراد می‌توانند با برای ارتباط با شرکت، عبارت «امور سهام شرکت» را جستجو کرده و از طریق این کانال، اطلاعات مربوطه را کسب کنند.

دیگر بخش‌ های سایت کدال

پس از آشنایی با نحوه جستجو در سامانه کدال، به توضیح مختصری در مورد دیگر سربرگ‌های این سایت خواهیم پرداخت؛ سر برگ‌هایی که شامل عناوین ناشران، نهادهای مالی، سامانه سنم، سامانه تدان و سامانه صورت حساب و همچنین اخبار، درباره ما و ارتباط با ما هستند.

ناشران

برای تمامی شرکت‌هایی که نماد آن‌ها در سازمان بورس به ثبت رسیده‌ است، الزامی است تا گزارشات مصوب سازمان بورس را منتشر کنند، چرا که آن‌ها جز ناشران بورس به حساب می‌آیند. برای دیدن اطلاعات این قسمت، کافی است بر روی سر برگ ناشران کلیک کرده تا اطلاعات همه شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس برای شما به نمایش درآید. با انتخاب هر نماد جزئیات آن نماد به نمایش در خواهد آمد، جزئیاتی نظیره سال مالی، شناسه ملی، آدرس دفتر مرکزی و کارخانه، میزان سرمایه ثبت شده و دیگر اطلاعات مورد نیاز. ناشران کسانی هستند که می‌توانند گزارشات مربوط با شرکت‌ها را به سایت کدال ارسال کنند.

نهادهای مالی

از مهم‌ترین بخش‌های سایت کدال می‌توان به سربرگ نهادهای مالی اشاره کرد؛ سربرگی کاربردی که اطلاعاتی با اهمیت در موضوعات زیر ارائه می‌دهد:

اطلاعات شرکت‌های سبد گردان  و سرمایه گذاری

معرفی شرکت‌های هلدینگ و صندوق‌های سرمایه گذاری

اطلاعات مرتبط با کارگزاری‌ها و شرکت‌های تامین مالی

معرفی موسسات رتبه بندی نهادهای واسطه

منبع: سیگنال

کد خبر 426644

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =