آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت پنجاه و پنجم)/ ارزش سهام عدالت شما چقدر است؟

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

ارزش سهام عدالت شما چقدر است؟ | آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

به گزارش صدای بورس، طی فرآیند آزادسازی سهام عدالت که از 8 اردیبهشت ماه شروع شده بود و تا 15 خرداد ادامه دارد؛ به سهامداران امکان انتخاب بین دو روش “مدیریت مستقیم” و “مدیریت غیر مستقیم” داده شده است. در گام بعد این امکان برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند فراهم شده است تا در صورت نیاز فوری، 30 درصد از سهام خود را به فروش برسانند. در این بین یکی از مهمترین سوالات سهامداران این موضوع است که سهام چه شرکت هایی و با چه ارزشی به آن ها اختصاص پیدا کرده است. در پاسخ به این سوالات شرکت سرمایه گذاری مرکزی از سامانه استعلام سهام عدالت رونمایی کرده است.

مشمولان سهام عدالت می توانند با ورود به این سامانه از طریق وب سایت یا استفاده از اپلیکیشن ارائه شده، به بررسی دارایی سبد سهام عدالت خود بپردازند. در ادامه به آموزش تصویری استعلام دارایی سهام عدالت از هر دو این روش ها خواهیم پرداخت.

استعلام دارایی سهام عدالت با استفاده از اپلیکیشن

برای دانلود و نصب اپلیکیشن “سهام” عدالت می توانید به آدرس https://sahamedalat.ir مراجعه کنید و از قسمت مشخص شده در تصویر زیر به دانلود و نصب نرم افزار بپردازید.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

در ادامه پس از نصب نرم افزار و ورود به آن با صفحه زیر رو برو خواهید شد. پس از موافقت با قوانین به صفحه ورود کد ملی وارد خواهید شد.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

پس از وارد کرد کد ملی از شما در خواست خواهد شد تا اعداد و حروف نشان داده شده در تصویر را وارد کنید.

.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

پس از آن در صورتی که شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه سازمان خصوصی سازی به نام خود متقاضی باشد، یک کد تایید برای متقاضی ارسال می شود. این کد را در کادر نمایش داده شده در تصویر زیر وارد کنید.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

در صورت مشاهده­ خطای “عدم تطابق شماره تلفن همراه با کد ملی” باید برای رفع آن پس از مراجعه به سامانه سازمان خصوصی سازی به نشانی https://www.samanese.ir/ نسبت به ویرایش شماره تلفن ثبت شده در آن اقدام کنید. تصویر زیر وضعیتی که این خطا رخ می دهد را نشان داده است.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

پس از وارد کردن کد تایید شما با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه لیست سهام اختصاص داده شده به شما، همراه با ارزش روز هر کدام از آن‌ها و درصد هر سهم از کل دارایی سهام عدالت متقاضی نمایش داده می‌شود.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

همچنین در این نرم افزار میتوانید از منوی سمت راست تصویر با کلیک روی گزینه مشاهده پروفایل از اطلاعات وارد شده در سامانه سهام عدالت مانند شماره شبای ثبت شده و … اطمینان حاصل کنید.

آموزش تصویری استعلام سهام عدالت

منبع: سیگنال

کد خبر 428231

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =