تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با اشاره به افزایش قابل توجه سود سهام عدالت گفت: تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را دو یا سه بار در سال کنیم. سیاست دولت شناسایی حداکثر سود و تخصیص آن است.

به گزارش صدای بورس، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه در حین تخصیص سهام شرکت سرمایه‌پذیر به سبد سهام عدالت در سال ۱۳٨۵ تلاش شد ارزنده‌ترین سهام‌ها به سبد مردم تخصیص داده شود، گفت: سودآوری یکی از مهم‌ترین دلایل ارزنده بودن این سهام‌ها است و در این مدت نیز ثابت شده است در تخصیص سود و هم در پایداری ارزش، شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت پیشرو بودند.

وی اشاره کرد: سال گذشته نزدیک دو هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت فقط شرکت‌های بورسی بود. امسال باتوجه‌به مجامعی که در حال برگزاری است، برآوردها نشان می‌دهد سودآوری شرکت‌های سبد سهام عدالت افزایش قابل‌توجه پیدا کرده است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان این موضوع که در راستای اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری و تشویق مردم به ماندگاری در سهام عدالت گام بر می‌داریم، تصریح کرد: در این راستا سیاست دولت شناسایی حداکثر سود و تخصیص آن است تا مردم را به ماندگاری و استفاده از عواید این دارایی در بلندمدت کنیم.


بیشتر بخوانید: به متولدان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغی به‌عنوان سهام تعلق می‌گیرد


وی درباره زمان اجرایی‌شدن دوبرابر شدن سود سهام عدالت اظهار کرد: جریان برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال طول می‌کشد. در این راستا شاهد هستیم سود سهام عدالت در سال‌های اخیر در اسفندماه برگزار شده است اما تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را در سال دو یا سه بار کنیم تا حجم مراجعات مردم کاهش پیدا کند و هم اگر مردم نیازهای اضطراری مالی دارند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سودها بیان کرد: یکی از معضلاتی که در سال‌های قبل با آن مواجه بودیم کم‌کاری دولت‌ها در امر فرهنگ‌سازی در بین سهام‌داران به‌ویژه سهام‌داران عدالت بود. آزادسازی سهام عدالت بعد از ابلاغیه سال ۱۳۹۹ رهبر معظم انقلاب محقق و انجام شده است اما آنچه بعضاً به‌عنوان آزادسازی برداشت می‌شود، در حقیقت معاملاتی شدن سهام عدالت است که این امر نه در سیاست‌های کلان برنامه‌ریزان و نه در بین کارشناسان بازار سرمایه به‌ویژه در شرایط ریزشی بازار توصیه نمی‌شود.

به گزارش تسنیم ،سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت افزود: سیاست و تلاش دولت این است که مردم را به ماندگاری و حفظ سهام تشویق کند اما درعین‌حال این حق برای کسانی که در اضطرار هستند وجود دارد که بتوانند سهام خود را نقد کنند و باید در این مورد جمع‌بندی صورت بگیرد. آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت به دلیل اشکالاتی که در مغایرت با قانون اصل ۴۴ و تجارت داشت در شورای‌عالی بورس در دست اصلاح است و بعد از اصلاح، ابزارهایی برای تأمین نقدینگی از سهام عدالت پیش‌بینی خواهد شد.

کد خبر 456884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رونمایی از سامانه ستاره

    با حضور مسئولان در سازمان بورس انجام شد؛

    رونمایی از سامانه ستاره

    مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک امروز با حضور مسئولان رده بالای اقتصادی و قضایی به منظور تسهیل و سرعت بخشی در اعطای تسهیلات به متقاضیان برگزار شد.

  • سهام عدالتتان را نگه دارید!

    سهام عدالتتان را نگه دارید!

    قیمت سهام عدالت امسال میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.

  • واکاوی علل بلاتکلیفی آزادسازی سهام عدالت

    واکاوی علل بلاتکلیفی آزادسازی سهام عدالت

    آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت سال ۹۹ تاکنون متوقف است و دارندگان این سهام از حق فروش و دریافت وجه نقد حاصل از فروش سهام عدالت خود محروم هستند.

  • تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    وحید شقاقی درباره رابطه متغیرهای اقتصادی و معیشتی بر افزایش سرقت و زورگیری در کشور، بیان کرد: «واقعیت این است که موضوعی تحت عنوان «اقتصاد جرم» در ادبیات اقتصادی وجود دارد و سالیان سال است که در حوزه اقتصاد جرم مطالعلات متعددی صورت می‌گیرد.

  • جزئیات دریافت وام با سهام عدالت

    جزئیات دریافت وام با سهام عدالت

    دارندگان سهام عدالت می‌توانند با ضمانت این سهام وام دریافت کنند. شرایط دریافت و بازپرداخت وام با سهام عدالت چگونه است؟

  • تداوم مهار رشد خلق پول بانک‌ها در تیرماه ۱۴۰۱

    تداوم مهار رشد خلق پول بانک‌ها در تیرماه ۱۴۰۱

     وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش داد که در چهار ماه نخست امسال از بین ۱۱ بانک بورسی، رشد مانده تسهیلات اعطایی ۱۰ بانک کمتر از ۱۰ درصد بوده و نیمی از آنها رشدی کمتر از پنج درصد را داشتند.

  • رییسی دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد

    رییسی دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد

    رئیس جمهور از جایگاه والای بازنشستگان در کشور به عنوان صاحبان تجربه تجلیل کرد و از اراده جدی دولت برای تقویت معیشت آنان خبر داد.

  • فریز «عدالت» در بورس تهران

    فریز «عدالت» در بورس تهران

    قیمت سهام عدالت چه گران باشد و چه ارزان و تعداد آن چه زیاد باشد و چه کم، به هر روی تمامی دارندگان آن در هر موقعیت اجتماعی حق دسترسی به ارزش دارایی خود را دارند و نمی‌توان آنها را از آن محروم کرد.‌

  • سهام عدالت افت کرد

    سهام عدالت افت کرد

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

  • سود سهام عدالت بیشتر شد

    سود سهام عدالت بیشتر شد

    دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ درصدی سود نقدی امسال سهام عدالت خبر داد.

  • آیا بازگشایی سهام عدالت به ضرر سرمایه‌گذاران است؟

    آیا بازگشایی سهام عدالت به ضرر سرمایه‌گذاران است؟

    فروش سهام عدالت، اشتباه بزرگی بوده است اما با وجود این اشتباه، عده‌ای هم اعتقاد دارند که می‌توان خارج از تابلو و خارج از ساعت معاملات و در یک بازه قیمتی توافقی، معاملات سهام عدالت صورت بگیرد که البته برای این پیشنهاد هم مکانیزمی نداریم

  • توسعه عراق به قیمت بیابان زایی در ایران

    توسعه عراق به قیمت بیابان زایی در ایران

    یک کارشناس حوزه آب و محیط زیست گفت: وقتی عراق در زمان صدام نهر پنجم را احداث کرد و مسیر دجله را به بهانه توسعه اراضی کشاورزی به سمت شمال بصره تغییر داد در واقع مهمترین ضربه را به هورالعظیم وارد کرد و آن را به چشمه بزرگ تولید گرد و غبار تبدیل کرد، سوریه هم با احداث سد اسد که 11 میلیارد متر مکعب و سه برابر کرخه به عنوان بزرگترین سد ایران گنجایش دارد ورودی فرات را به عراق کاهش داده و باعث شد در این کشور تولید و گرد و غبار افزایش پیدا کند.

  • آمارهای بانک مرکزی دست دولت را رو کرد

    آمارهای بانک مرکزی دست دولت را رو کرد

    رسانه‌های دولتی از منفی شدن رشد نقدینگی به عنوان یکی از دستاوردهای تیم اقتصادی رئیسی یاد کرده‌اند. اما آمار بانک مرکزی چیز دیگری می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =