۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
سهام عدالتتان را نگه دارید!

قیمت سهام عدالت امسال میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.

به گزارش صدای بورس، این روزها سهام عدالت و مسائل پیرامون آن در کانون توجه سهامداران قرار گرفته است. پرداخت سود به جاماندگانی که شماره شبای درست در سامانه سجام بارگذاری نکرده‌ اند و یا پرداخت برگه‌ های سهام عدالت به افراد جامانده نیز از موضوعاتی است که در هفته ‌های گذشته خبرهایی درباره آن منتشرشده است.

* افزایش دو برابری سود سهام عدالت در سال جاری

محمد خزائی، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت که در پایان سال جاری پرداخت خواهد شد نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

وی در مورد اینکه پرتفوی و ترکیب سبد سهام عدالت امسال چه تغییری پیدا کرده است، گفت: وقتی یک شرکت سود پرداخت می‌کند بخشی از سود کسب شده را به سهامداران می‌دهد و بخش دیگری صرف افزایش سرمایه در شرکت می‌شود که در نتیجه قیمت سهام آن در بازار افزایش می‌یابد یعنی علاوه بر اینکه سود عدالت امسال دو برابر می‌شود قیمت سهام عدالت نیز به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین از مردم می‌خواهیم سهام عدالت خود را نگه دارند و این سهام طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.


بیشتر بخوانید: کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟


* سود سهام عدالت دو یا سه بار در سال پرداخت می شود

حیدری، سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه ‌گذاری سهام عدالت درباره زمان اجرایی‌شدن دوبرابر شدن سود سهام عدالت گفت: جریان برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال طول می‌ کشد. در این راستا شاهد هستیم سود سهام عدالت در سال‌های اخیر در اسفندماه واریز شده است اما تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را در سال دو یا سه بار کنیم تا حجم مراجعات مردم کاهش پیدا کند و اگر مردم نیازهای اضطراری مالی دارند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سودها بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت بعد از ابلاغیه سال ۱۳۹۹، رهبر معظم انقلاب محقق و انجام شده است؛ اما آنچه بعضاً به‌ عنوان آزادسازی برداشت می‌ شود، در حقیقت معاملاتی شدن سهام عدالت است که این امر نه در سیاست‌های کلان برنامه‌ ریزان و نه در بین کارشناسان بازار سرمایه به ‌ویژه در شرایط ریزشی بازار توصیه نمی‌ شود.

* سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته‌های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته سوم خردادماه باز هم با کاهش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد ۲ درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت ۲.۱۵ درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت‌های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیرماه با افت ۲.۸۶ درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیرماه را با کاهش ۱.۳۹ درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در حال حاضر و در هفته سوم تیرماه ارزش این سهام با کاهش ۱.۳۷ درصدی روبرو شده است. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه با افت ۲ درصدی داشته است.

سهام عدالتتان را نگه دارید!

بورس در هفته‌های گذشته با وضعیت نوسانی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است. برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی مردادماه با کاهش ۲.۶۵ درصدی روبرو شده است؛ اما در هفته دوم مردادماه ارزش سهام عدالت ۴۶ صدم درصد افت کرد. اما در هفته سوم مردادماه برخلاف شاخص های بورس، ارزش سهام عدالت ۷.۶۲ درصد کاهش یافت. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با افزایش ۰.۸ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۱.۴۹ درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی مردادماه به ترتیب با کاهش ۵۰۴ هزار تومانی، ۶۰۶ هزار تومانی، ۶۵۶ هزار تومانی و یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۶ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان، ۷ میلیون و ۳۵۹ هزار تومان، ۷ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان.

سهام عدالتتان را نگه دارید!

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۶۱ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه ‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

سهام عدالتتان را نگه دارید!

به گزارش فارس ، بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته برای سه نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۹ میلیون و ۴۶۱ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۳۸۱ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۳۰۶ هزار تومانی و ۲۳ میلیون و ۱۳۳ هزار تومانی روبرو شده است.

کد خبر 457225

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

    تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

    سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با اشاره به افزایش قابل توجه سود سهام عدالت گفت: تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را دو یا سه بار در سال کنیم. سیاست دولت شناسایی حداکثر سود و تخصیص آن است.

  • به متولدان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغی به‌عنوان سهام تعلق می‌گیرد

    به متولدان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغی به‌عنوان سهام تعلق می‌گیرد

    علی بهادری جهرمی گفت: مبلغی به‌عنوان سهام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به متولدان سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و به متولدان ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

  • ارزش سهام عدالت آب رفت

    ارزش سهام عدالت آب رفت

    ارزش سهام عدالت تحت تاثیر روزهای نزولی بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر کاهش یافته و ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی کمی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است.

  • سود سهام عدالت بیشتر شد

    سود سهام عدالت بیشتر شد

    دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ درصدی سود نقدی امسال سهام عدالت خبر داد.

  • ارزش سهام عدالت امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    ارزش سهام عدالت امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ به ۹ میلیون۴۶۵هزار و۲۳تومان رسید.

  • قیمت گذاری دستوری دولت چگونه حذف می شود؟

    قیمت گذاری دستوری دولت چگونه حذف می شود؟

    پس از اقدامات دولت سیزدهم در راستای خروج صنایع از نظام قیمت‌گذاری دستوری که از سال گذشته با ورود کل سیمان به بورس کالا و نیز عرضه زنجیره تولید فولاد به این بازار اجرایی شد، این بار قرعه به نام صنعت خودرو افتاده تا به زودی اثر کنار گذاشتن قیمت‌های دستوری در اقتصاد کشور نمایان شود.

  • سهام عدالت افت کرد

    سهام عدالت افت کرد

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =