جزئیات دریافت وام با سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت می‌توانند با ضمانت این سهام وام دریافت کنند. شرایط دریافت و بازپرداخت وام با سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش صدای بورس، چند روز پیش بود که سامانه ستاره رونمایی شد و به واسطه این سامانه دارندگان سهام بورسی و سهام عدالت با ضمات سهام خود می‌توانند وام دریافت کنند.

پیش از این بانک‌های ملی و تجارت کارت اعتباری سهام عدالت به مبلغ هفت میلیون به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌کردند.

پس از آن نیز محسن خدابخش، عضو هیات مدیره سازمان بورس در مورد اینکه تاکنون چه تعدادی از سهامداران عدالت از این سهام به عنوان وثیقه وام استفاده کرده‌اند، گفت: ۳۵۰ هزار نفر توانسته‌اند با وثیقه سهام عدالت از وام‌های بانکی استفاده کنند و بر اساس گزارشی که شبکه بانکی ارائه کرده است، نکول و عقب‌افتادگی این وام‌ها صفر است. یعنی در بحث وام‌های خرد با نکول مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اجرای وثیقه‌گذاری سهام به صورت الکترونیکی اظهار کرد: این مسئله می‌تواند برای رونق کسب و کار مردم موثر باشد و حتی در نظام قضایی نیز با هماهنگی سازمان بورس و بازار سرمایه می‌توان از سامانه توثیق سهام استفاده کند.


بیشتر بخوانید: کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟


چگونه سهام عدالت وثیقه وام می‌شود؟

سمیه محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در زمینه دریافت وام یا کارت اعتباری از طریق سهام عدالت نیز گفت: متقاضیان دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) در این سامانه ثبت‌نام، احراز هویت و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت‌نام در سجام با مراجعه به نرم‌افزار بانک ملی ایران درخواست توثیق خود را ثبت کنند.

شرط بازپرداخت وام چیست؟

اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز، نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است، اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آنها دریافت نمی‌شود.

کد خبر 456886

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سود سهام عدالت بیشتر شد

    سود سهام عدالت بیشتر شد

    دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ درصدی سود نقدی امسال سهام عدالت خبر داد.

  • سهام بورسی نوزادان چه شد؟

    سهام بورسی نوزادان چه شد؟

    ​​​​​​​متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام عدالت می‌گیرند. واگذاری سهام عدالت به نوزادان پیرو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و برای تشویق فرزندآوری پرداخت می‌شود.

  • کدام بانک ها وام بیشتری می دهند؟

    کدام بانک ها وام بیشتری می دهند؟

    بررسی‌ها نشان می‌هد که بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور تا پایان خردادماه سال جاری به میزان ۴.۷ درصد بیشتر از پایان سال قبل وام داده‌اند.

  • تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

    تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

    سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با اشاره به افزایش قابل توجه سود سهام عدالت گفت: تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را دو یا سه بار در سال کنیم. سیاست دولت شناسایی حداکثر سود و تخصیص آن است.

  • سهام عدالت افت کرد

    سهام عدالت افت کرد

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

  • واکاوی علل بلاتکلیفی آزادسازی سهام عدالت

    واکاوی علل بلاتکلیفی آزادسازی سهام عدالت

    آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت سال ۹۹ تاکنون متوقف است و دارندگان این سهام از حق فروش و دریافت وجه نقد حاصل از فروش سهام عدالت خود محروم هستند.

  • تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    وحید شقاقی درباره رابطه متغیرهای اقتصادی و معیشتی بر افزایش سرقت و زورگیری در کشور، بیان کرد: «واقعیت این است که موضوعی تحت عنوان «اقتصاد جرم» در ادبیات اقتصادی وجود دارد و سالیان سال است که در حوزه اقتصاد جرم مطالعلات متعددی صورت می‌گیرد.

  • سجامی شدن مشمولان سهام عدالت رایگان شد

    سجامی شدن مشمولان سهام عدالت رایگان شد

    مشمولان سهام عدالت می‌توانند با استفاده از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.

  • آیا بازگشایی سهام عدالت به ضرر سرمایه‌گذاران است؟

    آیا بازگشایی سهام عدالت به ضرر سرمایه‌گذاران است؟

    فروش سهام عدالت، اشتباه بزرگی بوده است اما با وجود این اشتباه، عده‌ای هم اعتقاد دارند که می‌توان خارج از تابلو و خارج از ساعت معاملات و در یک بازه قیمتی توافقی، معاملات سهام عدالت صورت بگیرد که البته برای این پیشنهاد هم مکانیزمی نداریم

  • ارزش سهام عدالت امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    ارزش سهام عدالت امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ به ۹ میلیون۴۶۵هزار و۲۳تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =