خودروهای جدید در انبارهای جهان ماندگار می‌شوند؟

خودروسازان از تقاضای کمتر در اروپا و آمریکای شمالی خبر می‌دهند، در حالی که تحلیلگران اظهار کردند که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان از قیمت‌های بالاتر اجتناب می‌کنند.

به گزارش صدای بورس،اگرچه برخی از برندهای لوکس مانند فراری و مرسدس پیش‌بینی فروش خود را به دلیل تداوم تقاضای بالا برای مدل‌های بالا افزایش داده‌اند اما چشم‌انداز بخش عمده‌ای از صنعت تیره‌تر است.

مدیران گفتند که حتی با تولید کندتر از حد معمول و تحویل بسیار کمتر از سال گذشته، زمان انتظار برای سفارش‌های جدید کوتاه‌تر می‌شود. الیور زیپس، مدیر اجرایی بی‌ام‌و گفت: «سفارش‌های دریافتی جدید در حال کاهش هستند».

خودروسازان تاکنون با افزایش قیمت‌ها از حاشیه سود محافظت می‌کردند اما افزایش شدید تورم در آمریکای شمالی و اروپا می‌تواند عبور از افزایش هزینه‌ها را دشوارتر کند.

آرنو آنتلیتز، مدیر ارشد مالی فولکس واگن هفته گذشته با وجود اینکه اعلام کرده بود، سفارش هنوز برای ماه‌های آینده پر است، اظهار کرد که هشدار برای اروپا و آمریکای شمالی است و برای منطقه چین کمتر است.

تورم در اروپا و ایالات‌متحده در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و بانک‌های مرکزی هشدار داده‌اند که ممکن است ماه‌ها دیگر به اوج برسد.

نظرسنجی موسسه Ifo در مونیخ که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که سفارشات عقب افتاده خودروسازان آلمانی کاهش یافته و انتظارات قیمتی به دلیل نگرانی در مورد کمبود گاز و تداوم ضعف در اقتصاد چین کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید :دولت زیان انباشته خودروسازان را جبران می‌کند؟


بر اساس گزارش رویترز، کارلوس تاوارز، مدیر اجرایی خودروسازی استلانتیس در ماه گذشته گفت: سنگینی خرید خودرو بر روی بودجه خانوار چیزی است که ما با آن مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایسنا - جان لاولر، مدیر ارشد مالی فورد گفت: فورد در ایالات متحده، در نظر داشت تخفیف‌ها و مشوق‌هایی را که سال گذشته به دلیل نگرانی‌های زنجیره تامین کنار گذاشته شد، بازگرداند. او گفت: این یک دریچه تسکین در آینده است.

کد خبر 456822

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    با وجود آنکه سهم غالب در بازار مسکن شهر تهران از خانه‌های بالای یک میلیارد تومان به واحدهای بیش از ۲ میلیارد تومان رسیده، معاملات نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها نه تنها تاثیری در کاهش معاملات ندارد بلکه در خلاء قوانین مالیاتی، هیجانات سفته‌بازی و سوداگری در بازار ملک همچنان حکمفرما است.

  • انفجار تورم در ایران /تورم ۸۶ درصدی در تیر ۱۴۰۱

    انفجار تورم در ایران /تورم ۸۶ درصدی در تیر ۱۴۰۱

    تورم نقطه به نقطه اقلام خوراکی در استان قزوین ۹۸.۳ درصد برآورد شده، به بیان ساده تر میانگین سطخ قیمت خوراکی ها در استان قزوین در تیر ماه امسال نسبت به تیر ماه ۱۴۰۰ نزدیک به دو برابر شده است، این نرخ بالاترین تورم خوراکی نقطه ای در میان تمامی استان های کشور است.

  • قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • حواشی ثبت‌سفارش در گمرک خیس!

    حواشی ثبت‌سفارش در گمرک خیس!

    در جریان آبگرفتگی گمرک زاهدان و خسارت به محموله‌های برنج، بحث برنج‌های بدون ثبت‌سفارش مطرح شد؛ آنهم در شرایطی که محموله‌های موجود در این گمرک از مرز زمینی وارد و تخلیه شده‌اند، یعنی مرزهایی که ورود کالا بدون ثبت سفارش از آنها ممنوع است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد

    قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • راهکارهای پنجگانه تولید ارزان خودرو

    راهکارهای پنجگانه تولید ارزان خودرو

    وزارت صمت در راستای کاهش ۱۵درصدی هزینه‌ تمام‌شده تولید خودرو در سال ۱۴۰۱، راهکار پنج‌گانه‌ای در این زمینه اعلام کرد.

  • مالیات بر نقل و انتقال خودروهای صفر به خودروسازان منتقل شد

    مالیات بر نقل و انتقال خودروهای صفر به خودروسازان منتقل شد

    سازمان امور مالیاتی مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر را شرکت های تولیدکننده اعلام کرد.

  • رشد ۵۱ درصدی سوددهی بانک سینا

    رشد ۵۱ درصدی سوددهی بانک سینا

     مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) بانک سینا ساعت ۱۰ روز پنج‌شنبه ۱۳ مردادماه سال جاری با حضور حداکثری سهامداران و با مجوز بانک مرکزی و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

  • اولین اقدام دولت به نفع خریداران خودرو

    اولین اقدام دولت به نفع خریداران خودرو

    سازمان امور مالیاتی، شرکت های تولیدکننده را مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر اعلام کرد.

  • پول‌ها کجا رفت؟ ردیابی مقصد نقدینگی

    پول‌ها کجا رفت؟ ردیابی مقصد نقدینگی

    رشد ۱۴ برابری نقدینگی در دهه ۹۰ به سرمایه‌گذاری منجر نشد بلکه رشد ۱۰ برابری شاخص قیمت مصرف‌کننده را به دنبال داشت

  • منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد چهار خودرو بیشترین افت قیمت دو ماه گذشته را ثبت کرده‌اند، چهار خودرویی که از فرایند قرعه‌کشی خودروسازان خارج شده‌اند!

  • عرضه بدون شناسه لوازم یدکی و قطعات خودرو از ۱۵ مرداد ممنوع

    عرضه بدون شناسه لوازم یدکی و قطعات خودرو از ۱۵ مرداد ممنوع

    دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: در بخش لوازم یدکی و قطعات خودرو نیز به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با جان انسان‌ها دارد، بایستی شرایطی مهیا شود که قطعات با استاندارهای بین‌المللی و کیفیت بالا تولید شود.

  • جنجال خودرو و بورس به پایان رسید/ سایپا هم به میدان آمد

    جنجال خودرو و بورس به پایان رسید/ سایپا هم به میدان آمد

    به نظر می رسد ماجرای پرچالش عرضه خودرو در بورس به فصل آخر خود نزدیک است، به طوری که علاوه بر عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در تاریخ ۲۶ مرداد ماه، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه در همان هفته (هفته چهارم مردادماه) اعلام آمادگی کرده است.

  • خکرمان از کانال نزولی بیرون رفت

    خکرمان از کانال نزولی بیرون رفت

    تحلیل تکنیکال نماد معاملاتی خکرمان را در این مطلب می خوانید.

  • پیشنهاد جدید وزیر اقتصاد برای بورس

    پیشنهاد جدید وزیر اقتصاد برای بورس

    وزیر اقتصاد گفت: هیأت دولت مصوب کرد ۲.۵ همت برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت های ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم.

  • دولت حمایت نکرد،آلومینیوم گران شد

    دولت حمایت نکرد،آلومینیوم گران شد

    دبیر سندیکای صنعت آلومینیوم ایران ضمن تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت آلومینیوم را به حال خود رها کرده و به مشکلات آن رسیدگی نمی‌کند، عمده دلیل افزایش قیمت آلومینیوم در بازار را کم کردن عرضه تولیدکنندگان مواداولیه خوانده و تاکید کرد: درست است که صنایع مادر بایستی مورد حمایت قرار گیرند، اما صادرات مواداولیه مصداق بارز خام‌فروشی و برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =