مالیات بر نقل و انتقال خودروهای صفر به خودروسازان منتقل شد

سازمان امور مالیاتی مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر را شرکت های تولیدکننده اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، بر اساس اعلام داوود منظور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی به حسین فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان را مسئول پرداخت اولین مالیات خودروهای صفر کیلومتر تولید داخلی و همچنین خودروهای مونتاژ داخل عنوان کرد.

در این نامه آمده: بر اساس ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، مالیات اولین نقل و انتقال خودرو اعم از تولید کارخانجات داخلی یا مونتاژ از سوی واردکننده‌ها بر عهده شرکت‌های خودروساز است.

بر اساس اعلام معاون وزیر اقتصاد، شرکت‌های خودروساز داخلی یا واردکنندگان قطعات خودروهای خارجی که در داخل مونتاژ می‌شوند، بدون درج مالیات مذکور در صورتحساب فروش، مالیات مذکور را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

مالیات بر نقل و انتقال خودروهای صفر به خودروسازان منتقل شد

منبع: مهر

کد خبر 456862

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ماجرای تخصیص یک میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات خودرو

    ماجرای تخصیص یک میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات خودرو

    عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: تخصیص ۱ میلیارد دلار ارز دولتی به واردات خودرو، باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود و این رقم اگر تقسیم بر ۲۰ هزار دلار شود تقریبا ۵۰ هزار خودرو می‌شود که تاثیری در بازار ندارد.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد چهار خودرو بیشترین افت قیمت دو ماه گذشته را ثبت کرده‌اند، چهار خودرویی که از فرایند قرعه‌کشی خودروسازان خارج شده‌اند!

  • خودروهای جدید در انبارهای جهان ماندگار می‌شوند؟

    خودروهای جدید در انبارهای جهان ماندگار می‌شوند؟

    خودروسازان از تقاضای کمتر در اروپا و آمریکای شمالی خبر می‌دهند، در حالی که تحلیلگران اظهار کردند که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان از قیمت‌های بالاتر اجتناب می‌کنند.

  • ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    با وجود آنکه سهم غالب در بازار مسکن شهر تهران از خانه‌های بالای یک میلیارد تومان به واحدهای بیش از ۲ میلیارد تومان رسیده، معاملات نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها نه تنها تاثیری در کاهش معاملات ندارد بلکه در خلاء قوانین مالیاتی، هیجانات سفته‌بازی و سوداگری در بازار ملک همچنان حکمفرما است.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • حواشی ثبت‌سفارش در گمرک خیس!

    حواشی ثبت‌سفارش در گمرک خیس!

    در جریان آبگرفتگی گمرک زاهدان و خسارت به محموله‌های برنج، بحث برنج‌های بدون ثبت‌سفارش مطرح شد؛ آنهم در شرایطی که محموله‌های موجود در این گمرک از مرز زمینی وارد و تخلیه شده‌اند، یعنی مرزهایی که ورود کالا بدون ثبت سفارش از آنها ممنوع است.

  • مالیات مهریه بر عهده زن است یا مرد؟

    مالیات مهریه بر عهده زن است یا مرد؟

    بر اساس طرح جدید مجلس، مهریه‌های بالای ۱۴ سکه مشمول پرداخت حق ثبت می‌شوند. در این صورت افرادی که ۲۰۰ سکه مهریه دارند، مشمول پرداخت ۱۵ درصد حق ثبت هستند و زوج‌ها باید ۱۵ درصد قیمت سکه‌ها را به عنوان مالیات مهریه پرداخت کنند.

  • قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =