۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۲ روایت متفاوت بازار ارز

 مشاهدات  از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته حاکی از آن است که جمعیت قابل توجهی از متقاضیان خرید ارز در حوالی میدان فردوسی و گذر منوچهری حضور دارند.

به گزارش صدای بورس، این افراد با حضور در صف‌های متعدد و طولانی در تلاش برای خرید اسکناس‌های خارجی با نرخ‌های توافقی از بنگاه‌های ارزی مجاز کشور هستند.

این در حالی است که کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان کشور، روز یکشنبه هفته جاری از شرایط مازاد عرضه در معاملات توافقی ارز خبر داد و گفت: تا پیش از ظهر روز یکشنبه بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد، درحالی‌که تنها برای حدود ۴۵ هزار دلار مشتری وجود داشت و بقیه دلارهای عرضه شده، بدون مشتری ماند.

Untitled-2 copy

کارشناسان ارزی گزارش‌های ارسال شده از بازار تهران و سخنان رئیس کانون صرافان کشور را ۲ روایت متفاوت از فضای روزهای اخیر بازار می‌دانند. گفتنی است که طبق بررسی‌های به عمل آمده از معاملات توافقی در بازار تهران نرخ فروش اسکناس آمریکایی در بازه قیمتی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان حضور دارد. در این میان قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد نیز در بازار روز گذشته با حدود ۱۳۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم ۳۱ هزار و ۸۲۰ تومان رسید. دیروز دوشنبه ۳ مرداد ماه روند قیمت دلار آزاد در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار در نخستین معاملات روز گذشته با ۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت چند ساعت از معاملات روز یکشنبه‌ دلار مجددا دچار کاهش قیمت شد به صورتی که در حوالی ظهر دیروز معاملات غیررسمی دلار در سطح قیمتی ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.


بیشتر بخوانید: دلار به سمت سقف کانال صعودی بلند مدت می رود


در نهایت و در معاملات عصر روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات آزاد بازار تهران با حدود ۱۳۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم ۳۱ هزار و ۸۲۰ تومان به فعالیت خود پایان داد. مشاهدات به عمل آمده از هسته مرکزی بازار تهران حاکی از آن است صرافی‌های میدان فردوسی روزهای پر رفت و آمد خود را سپری می‌کنند. طبق گزارش درصورت عبور از هسته مرکزی بازار ارز تهران با صف‌های طویلی از متقاضیان ارز مواجه خواهید شد که در تلاش برای خرید ارز با نرخ توافقی هستند. در کنار این افراد نیز معامله‌گران غیررسمی مشاهده می‌شوند که با ارائه نرخ‌های مختلف در جهت خرید دارایی‌های خریداران دلار توافقی تلاش می‌کنند. این در حالی است که مقامات رسمی بازار ارز تهران بر این باورند که بخش عمده‌ای از ارزهای موجود در بازار متقاضی قابل توجهی نداشته و شرایط مازاد عرضه در بازار وجود دارد.

به عقیده کارشناسان این بازار با توجه به حجم متقاضیان حاضر در معاملات ارزی، ارقام مطرح شده به عنوان حجم تقاضای موجود در بازار معاملات توافقی قابل استناد نیست. روز گذشته نرخ خرید هر برگ دلار در معاملات توافقی در محدوده قیمتی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان قرار داشت. با کاهش قیمت ارز در معاملات غیررسمی قیمت سکه طلا نیز دچار کاهش قیمت شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، هر قطعه از این فلز گران‌بها که در معاملات روز یکشنبه در رقم ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، در معاملات روز گذشته با حدود ۷۰ هزار تومان کاهش به رقم ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید.

کد خبر 456307

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش نرخ رسمی ۲۰ ارز

    کاهش نرخ رسمی ۲۰ ارز

    بانک مرکزی امروز، ‌سه‌شنبه (۴ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز افزایش و نرخ ۲۰ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • حساب ارزی چند بانک مسدود شد

    حساب ارزی چند بانک مسدود شد

    در این تعهدنامه، طرف وام گیرنده اذعان کرده است که نرخ ارز مورد قرارداد در زمان بازپرداخت اقساط ممکن است متفاوت از زمان دریافت باشد، لذا با درک و پذیرش ریسک ناشی از تغییرات نرخ ارز در زمان بازپرداخت در اقساط، تسهیلات را دریافت می‌کند، با قبول اینکه کلیه این ریسک‌ها بر عهده گیرنده تسهیلات (مشتری) خواهد بود.

  • رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد

    رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد

    مرکز ملی فضای مجازی خبر احتمال رفع فیلتر تلگرام را که در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، تکذیب کرد.

  •  پیش بینی قیمت سکه در هفته آینده

    پیش بینی قیمت سکه در هفته آینده

    با توجه به شرایط موجود و با توجه به کم نوسان بودن قیمت انس جهانی در حال حاضر و همچنین ثابت ماندن قیمت ارز پیش بینی می شود در روزهای آینده قیمت ها باز در همین سطح باقی بماند. البته خبرهایی هم در خصوص برجام در راه است که می تواند روی قیمت ارز تاثیرگذار باشد.

  • پیش بینی قیمت سکه

    پیش بینی قیمت سکه

    برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا از احتمال موج سواری سکه بازان در بازار امروز سخن گفتند به باور این دسته از معامله گران احتمال افزایش قیمت سکه به واسطه رشد قیمت طلا وجود دارد. با این حال عده ای از یخ زدن دلار ترسیده بودند .

  • چرا تایر گران شد؟

    چرا تایر گران شد؟

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران با اشاره به زیان‌ده شدن صنعت تایر در سال جاری و با بیان اینکه فعالان این صنعت مخالف قیمت‌گذاری نیستند، تصریح کرد: خواسته ما این است که قیمت گذاری تایر کارشناسی، منطقی، منطبق بر واقعیت‌ها و بر اساس قیمت های روز مواد اولیه باشد.

  • تقلید بانک مرکزی رئیسی از دولت روحانی

    تقلید بانک مرکزی رئیسی از دولت روحانی

    معامله‌گران ارزی هم مثل بورسی‌ها نگران افزایش نرخ سود بودند. آن‌ها می‌گویند دلیل کمبود نقدینگی در بازار بخاطر افزایش نرخ سود بین بانکی به ۲۱ درصد است.

  • استقبال دستگاه قضا از سامانه ستاره 

    استقبال دستگاه قضا از سامانه ستاره 

    دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک(ستاره) که امروز در محل ساختمان بورس و اوراق بهادر برگزار شد گفت: دستگاه قضا از سامانه ستاره استقبال و پشتیبانی می کند

  • حباب سکه ترک خورد

    حباب سکه ترک خورد

    حباب سکه در روز دوشنبه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، در دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان از حباب سکه ذوب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =