چطور اطلاعات سهام عدالت سرقت می شوند؟

مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند.

به گزارش صدای بورس، امید ارباب گفت: با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی، اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند. نکته مهم‌ترین اینکه تمام سامانه‌های دولتی با پسوند .IR تمام می‌شوند و پسوندهای دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند.

به گفته ارباب در خصوص شکل کلاهبرداری اشخاص باید گفت، این افراد با راه‌اندازی سایت‌های جعلی، اقدام به فیشینگ می‌کنند و اشخاص را به سایت مشابه هدایت و به هر شکلی افراد را مجاب می‌کنند که اطلاعات بانکی خود را ارائه دهند. افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.


بیشتر بخوانید: کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟


او می‌گوید افراد برای پیگیری اخبار سود سهام عدالت لازم است به سایت‌های معرفی شده شرکت سپرده گذاری به نشانی سهام عدالت دات آی‌آر یا درگاه جامع ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنند. در این سایت‌ها همه اطلاعات مورد نیاز وجود دارد. همچنین خود بانک‌ها حتما در زمان واریز سود اعلام می‌کنند که این سود برای سهام عدالت است. افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند قطعا مشکلی در حساب‌های بانکی‌شان وجود داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در صورت ارائه اطلاعات بانکی، به ویژه شماره شبای معتبر سود جاماندگان از واریز سود سهام عدالت تا پایان تیر واریز می‌شود.

کد خبر 455808

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  چند میلیون سهامدار عدالت، شماره شبا ندادند

    چند میلیون سهامدار عدالت، شماره شبا ندادند

    معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون از قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت، اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر نداریم تا بتوانیم سودی برایشان واریز کنیم.

  • تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    تاثیر وضعیت اقتصادی بر افزایش سرقت

    وحید شقاقی درباره رابطه متغیرهای اقتصادی و معیشتی بر افزایش سرقت و زورگیری در کشور، بیان کرد: «واقعیت این است که موضوعی تحت عنوان «اقتصاد جرم» در ادبیات اقتصادی وجود دارد و سالیان سال است که در حوزه اقتصاد جرم مطالعلات متعددی صورت می‌گیرد.

  • ثبت نام در سجام را جدی بگیرید

    ثبت نام در سجام را جدی بگیرید

    معاون حقوقی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بهره‌مندی سهامداران و فعالین بازار سرمایه از عمده خدمات قابل ارائه در این بازار، منوط به ثبت نام در سامانه سجام است.

  • احتمال کم یاب شدن گوشی های موبایل

    احتمال کم یاب شدن گوشی های موبایل

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: از خرداد ماه برای واردات موبایل تخصیص ارزی انجام نشده از این رو نگران تنظیم و تامین بازار در شهریور و مهر هستیم.

  •  هنوز تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار معلوم نیست

    هنوز تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار معلوم نیست

    در حالی که قرار بود تکلیف تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تا ۲۱ تیر مشخص شود، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هنوز خبری از تعیین تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار نیست.

  • واریز سومین مرحله سود سهام عدالت

    واریز سومین مرحله سود سهام عدالت

    مدیر فنی شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت وجود دارند که سپرده گذاری برای واریز سود شماره شبای معتبر از آن‌ها ندارد.

  • چگونه به ضمانت سهام عدالت وام بگیریم؟

    چگونه به ضمانت سهام عدالت وام بگیریم؟

    مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق سهام عدالت ثبت شده است.

  • آیفون هنوز متقاضی دارد

    آیفون هنوز متقاضی دارد

    اپل اعلام کرد کمبود قطعات تسهیل شده و تقاضا برای آیفون، با وجود محدود شدن هزینه مصرفی، توقف ناپذیر مانده است.

  • وضعیت سبد سهام عدالت در ۲۲ تیر

    وضعیت سبد سهام عدالت در ۲۲ تیر

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

  •  چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود؟

    چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود؟

    به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس چون موضوع زمان اعطای سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه مشخص شده است باید تا پایان سال وضعیت این افراد مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =