متقاضیان نهضت مسکن بی‌دلیل حذف نشوند

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن بدون دلیل موجه قابل قبول نیست و در صورتی که اشتباها برخی افراد حذف شوند با کارگزار مربوطه برخورد می‌شود.

به گزارش صدای بورس،در صورتی که متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از سه بار پیامک، اقدامی برای واریز آورده صورت ندهند افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها خواهند شد. این مطلب را سه روز قبل، علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد. در عین حال او اخیرا گفته که متقاضیان نباید بی‌دلیل حذف شوند.

علیرضا جعفری در نشست قراردگاه نهضت ملی مسکن که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده با تأکید بر اینکه حذف متقاضیان طرح نهضت ملی بدون دلیل موجه در هیچ یک از شرکت های تابعه قابل قبول نخواهد بود گفته است: در صورت وقوع این امر و اثبات اشتباه آن در هر یک از شرکت ها قطعا با کارگزار مربوطه برخورد خواهد شد.

جعفری با اشاره به تعیین بسته سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های مشارکتی در شهرهای جدید گفت: تمامی شرکت‌ها موظفند با قوت این حوزه را دنبال کرده و به ارزش افزوده شهرهای خود بیافزایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تأکید بر اهمیت بحث مولد سازی در شهرهای جدید نیز بیان کرد: در این راستا همه شهرها باید زمین‌هایی را که قابلیت تأسیس شهرک دارند شناسایی و با انتخاب مشاور و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند.

بنابر اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری در این خصوص افزود: شهرها باید برای جذب سرمایه‌گذار جذابیت ایجاد کرده و با تکمیل بانک اطلاعات این حوزه از ظرفیت سرمایه گذاران داوطلب بهره ببرند. ما باید بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کرده و با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان تابستان سال جاری در این مرحله تا حد قابل قبولی پیشروی کنیم.


بیشتر بخوانید: خبرهای جدید وزیر راه در مورد طرح نهضت ملی مسکن و مالیات خانه های خالی


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت مدیریت تهاتر در شهر های جدید تأکید کرد و افزود: مهمترین اقدامات در بخش پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن اعم از پالایش متقاضیان، تعریف پروژه و زمین، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی است که باید در تمامی شهرها با توجه به برنامه زمانبندی پیش رفته و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،‌ بنابراین گزارش، از ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن ۷۰۰ هزار واحد نهضت تحت مسئولیت شرکت عمران شهرهای جدید احداث خواهد شد که ۱۰۰ هزار واحد در حال اجراست و مدیرعامل شهرهای جدید وعده داده تا اوایل مردادماه این تعداد به ۲۰۰ هزار واحد برسد. به طور کلی حدود ۵.۴ میلیون نفر برای طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. ثبت نام مرحله‌ی هفتم از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۷ استان و ۱۶۳ شهر آغاز شده است. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

کد خبر 455582

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سازندگان خانه‌های نهضت ملی  چقدر گرفتند ؟

    سازندگان خانه‌های نهضت ملی چقدر گرفتند ؟

    مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن واریز شد که ۹.۹ هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان و ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

  • جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    جزئیات بسته حمایتی مسکن اعلام شد

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی مسکن شامل تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک و اولویت بندی وام ودیعه مسکن، امروز به تصویب هیات دولت رسید.

  • یک تصمیم جدید برای طرح نهضت ملی مسکن

    یک تصمیم جدید برای طرح نهضت ملی مسکن

    وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در خصوص تمدید یا عدم تمدید مهلت ثبت نام هفتمین مرحله از فراخوان نهضت ملی مسکن اعلام نظر خواهد کرد.

  • تمدید ثبت نام نهضت ملی مسکن تا پایان تیرماه

    تمدید ثبت نام نهضت ملی مسکن تا پایان تیرماه

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: ثبت نام در نهضت ملی مسکن تا ۳۱ تیر ادامه دارد و متقاضیان در شهرهای اعلام شده می‌توانند ثبت نام کنند.

  • بهای تمام‏‌شده خانه‏‌های دولتی‏‌ساز معما شد

    بهای تمام‏‌شده خانه‏‌های دولتی‏‌ساز معما شد

    عدم‌اظهارنظر متولی مسکن در طرح ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال، هم‌اکنون اضلاع درگیر در این طرح به‌خصوص متقاضیان وسازنده را با معمای بهای تمام شده خانه‌های دولتی مواجه کرده است.

  • عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    بررسی‌های میدانی از وام ودیعه مسکن حاکی است ضریب نفوذ این تسهیلات بسیار پایین بوده و تنها ۳ هزار مستأجر توانسته‌اند تا کنون این تسهیلات را دریافت کنند؛ چند بانک هم متقاضی جدید نمی‌پذیرند.

  • کوچ مستاجران شدت گرفت

    کوچ مستاجران شدت گرفت

    وضعیت بازار اجاره، بسیاری از مستاجران را مجبور به نقل مکان از منطقه فعلی خود کرده است.

  • به جای دلار و سکه نفت خام بخرید

    به جای دلار و سکه نفت خام بخرید

    بر اساس طرح جدیدی که در دستور کار دولت است، بازار جدیدی برای سرمایه‌گذاری آحاد جامعه ایجاد خواهد شد تا مردم به جای خرید طلا و ارز و یا سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، سرمایه خود را به خرید نفت‌خام اختصاص داده و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند.

  • دولت مشکل مسکن را حل می‌کند ؟

    دولت مشکل مسکن را حل می‌کند ؟

    مرحله دوم ثبت‌نام در طرح ملی جهش مسکن دولت اخیرا اجرا شده است.این طرح چه تاثیری بر بازار دارد و قیمت مسکن به چه سمتی می‌رود؟

  • نهضت ملی مسکن کجا خانه ویلایی می‌سازد؟

    نهضت ملی مسکن کجا خانه ویلایی می‌سازد؟

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: امکان ساخت مسکن به صورت ویلایی در شهر ایوانکی در قالب واگذاری زمین به دو یا سه نفر فراهم شد.

  • هزینه اجاره خوابگاه؛ اتاق یک تخته، ۲۰۰ میلیون تومان رهن!

    هزینه اجاره خوابگاه؛ اتاق یک تخته، ۲۰۰ میلیون تومان رهن!

    اجاره خوابگاه در تهران قبلا می‌توانست بخش زیادی از هزینه‌های افراد را کم کند. اما حالا پابه‌پای مسکن، اجاره پانسیون هم بالا رفته است. برای اتاق‌هایی کوچک و برای یک تخت پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان اجاره لازم است. گاهی رهن این اتاق‌ها با توجه به موقعیت خوابگاه به ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =