۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کوچ مستاجران شدت گرفت

وضعیت بازار اجاره، بسیاری از مستاجران را مجبور به نقل مکان از منطقه فعلی خود کرده است.

به گزارش صدای بورس،گزارشات میدانی از رفتار مستاجران نشان می‌دهد، وضعیت حاکم بر این بازار، بسیاری از آنها را مجبور کرده تا محله و حتی منطقه فعلی خود را ترک کنند و به جستجوی ملک متناسب با بودجه خود در محلات و مناطق دیگر بپردازند.

نقل مکان مستاجران

برخی مشاوران املاک سطح شهر معتقدند، نقل مکان مستاجران از محله خود به محلات مناطق دیگر موضوع جدیدی نیست اما امسال به واسطه جهش نرخ‌های پیشنهادی این موضوع قابل توجه است.

از سوی دیگر، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، این نقل مکان صرفا محدود به مستاجران نیمه جنوبی کشور نیست، بلکه به گفته برخی مشاوران املاک، این موضوع در محلات و مناطق نیمه شمالی تهران هم دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: پرداخت یک حقوق برای اجاره خانه


نرخ های عجیب و غریب اجاره در جنوب تهران

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که حتی در مناطق جنوبی هم مستاجران در بسیاری از موارد با نرخ‌های عجیب و غریب مواجه می‌شوند و این موضوع باعث شده تا برخی از این گروه از مستاجران حتی به حومه شهر نقل مکان کنند.

از سوی دیگر، بررسی های رفتار موجران در بازار نیز حکایت از آن دارد که به دلیل تورم انتظاری گاها نرخ اجاره را بیش از حد معمول پیشنهاد می‌دهند.

به گزارش اقتصاد نیوز، در بین یکی از عواملی که برخی موجران به آن اشاره می کنند، نااطمینانی از وضعیت آینده است که حتی موضوع پیش بینی از عدم توافق احتمالی برای احیای برجام هم در کلام آنها مشاهده می شود.

کد خبر 455669

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آپارتمان های ۱۲۰ متری‌ چند؟

    آپارتمان های ۱۲۰ متری‌ چند؟

    در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های ۱۲۰ متری‌ مرکز تهران خواهیم‌ پرداخت.

  • مخالفت با یک دستور رئیس جمهور

    مخالفت با یک دستور رئیس جمهور

    رئیس بنیاد مسکن گفت: هنوز سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد موافقت نکرده است.

  • خانه در غرب تهران متری چند؟

    خانه در غرب تهران متری چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • چرا معاملات مسکن کاهش یافت؟

    چرا معاملات مسکن کاهش یافت؟

    با عقب‌نشینی تقاضای سرمایه‌گذاری از بازار مسکن پایتخت، اوضاع خرید و فروش چنگی به دل نمی‌زند و بنا به گفته مشاوران املاک، تعداد معاملات در مقایسه با ماه گذشته تقریبا نصف شده است؛ برخی آمار غیررسمی هم از رسیدن سرعت رشد قیمت به یک سوم ماه گذشته حکایت دارد.

  • از نیاوران تا فلاح متری چند؟

    از نیاوران تا فلاح متری چند؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • متقاضیان نهضت مسکن بی‌دلیل حذف نشوند

    متقاضیان نهضت مسکن بی‌دلیل حذف نشوند

    بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن بدون دلیل موجه قابل قبول نیست و در صورتی که اشتباها برخی افراد حذف شوند با کارگزار مربوطه برخورد می‌شود.

  • هزینه دریافت وام ۴۸۰ میلیونی مسکن ۱۳۴ میلیون تومان شد

    هزینه دریافت وام ۴۸۰ میلیونی مسکن ۱۳۴ میلیون تومان شد

    با توجه به افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن به هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، متقاضیان دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن باید ۱۳۴ میلیون تومان برای دریافت این وام هزینه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =