۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
واردات دام پاکستانی آزاد شد

رییس اتحادیه دام سبک خاطر نشان کرد: سالهاست واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران ممنوع شده است چراکه دامداران این کشور چندان به رعایت نکات بهداشتی مقید نیستند و جای تعجب دارد که امسال مجوز واردات دام از پاکستان صادر شده است و این مهم از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تایید شده است.

به گزارش صدای بورس، افشین صدر دادرس ، با رد ادعای شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر جواز فروشی تشکل‌ها برای صادرات دام، گفت: وزیر کشاورزی در جلساتی که با تشکل‌ها داشت دلیل توقف صادرات را به عدم پاسخگویی دامداران به تقاضای شرکت پشتیبانی امور دام نسبت داد از این رو دولت به این نتیجه رسید که دام مازادی وجود ندارد در نتیجه صادرات را ممنوع و مجوز واردات ۱۰ هزار تن گوشت را صادر کرد.

وی تاکید کرد: در شیوه نامه صادرات پیش بینی‌های لازم در جهت مجوز فروشی‌ها شده بود اینجا این پرسش مطرح است چرا شرکت پشتیبانی امور دام از این بندها استفاده نکرد و به دلیل تخلف چند فرد روند صادرات را متوقف کرد.

به گفته وی؛ شرکت پشتیبانی امور دام باید اعلام کند متعهد به خرید چه میزان دام بود و از این تعداد چقدر آن را خریداری کرده است.

این فعال حوزه دام با بیان اینکه مقصر اصلی در مجوز فروشی‌ها به عدم مدیریت صحیح شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان ناظر پروژه بازمی‌گردد، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام ۲۳ فرد حقیقی و حقوقی را به عنوان مباشرین ۴ اتحادیه دام به سازمان توسعه تجارت معرفی کرد؛ این سازمان به وزارت کشاورزی نامه می‌زند که ۲ شخص حقوقی در سامانه اعتبارسنجی سازمان توسعه تجارت صلاحیت صادرات دام دارد؛ اما وزارت کشاورزی تاکید کرد که هر ۲۳ فرد می‌توانند اقدام به صادرات دام کنند.


بیشتر بخوانید: خشکسالی، باعث کوچ ۱۰ هزار راس دام‌ کشور شد


وی ادامه داد: صلاحیت ۲۳ شخص حقیقی و حقوقی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تایید شد بنابراین اگر این افراد تخلفی انجام داد شما باید پاسخگو باشید و انداختن توپ در میدان تشکل‌ها شایسته نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به لزوم ارائه شدن اسناد مجوز فروشی‌ها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی واردات دام زنده از پاکستان را تکذیب کرد اما اتحادیه دام سبک می‌تواند با دلیل و مدارک ورود دام زنده و گوشت از پاکستان را تایید کند.

رییس اتحادیه دام سبک با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام گوساله‌های پاکستانی نژاد هندی وارد کشور کرده است، تصریح کرد: سالهاست واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران ممنوع شده است چراکه دامداران این کشور چندان به رعایت نکات بهداشتی مقید نیستند و جای تعجب دارد که امسال مجوز واردات دام از پاکستان صادر شده است و این مهم از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تایید شده است.

صدر دادرس درباره چرایی مخالفت صادرات دام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، اذعان کرد: مافیای گوشت با نازل ترین قیمت میش جوان را کیلویی ۳۵ هزار تومان و میش پیر را کیلویی ۲۵ خریداری می‌کنند. قیمت گوشتی که دام آن حداکثر کیلویی ۳۷ هزار تومان است باید در بازار کیلویی ۱۱۰ هزار تومان بفروش برسد اینجا این پرسش مطرح است که آیا در بازار گوشت با این نرخ موجود است؟

به گزارش ایلنا، به گفته وی؛ بزغاله نر کیلویی ۳۴ هزار تومان از دامداران خریداری می‌کنند تعداد قابل توجهی بز کشتار شده است اما آیا در فروشگاه‌های عرضه گوشت شاهد اتیکت فروش گوشت بز قابل مشاهده است؟

کد خبر 455502

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ۵۰ درصدی خرید گوسفند در عید قربان

    کاهش ۵۰ درصدی خرید گوسفند در عید قربان

    عید قربان هم نتوانست منجی بازار دام در روزهای رکودزده باشد. بر اساس اعلام مجتبی عالیان، مدیرعامل اتحادیه دامداران، در عید قربان امسال تقاضا برای خرید دام ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

  • وعده خرید دام زنده عملی نشد

    وعده خرید دام زنده عملی نشد

    در حالی که شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده بود خرید تضمینی دام مازاد را در دستور کار خود قرار داده و دستورالعمل این خرید به استانها ابلاغ شده ولی آنطور که دامداران و فعالان این صنعت می گویند هنوز هیچ مصوبه‌ و دستورالعملی مبنی بر خرید دام مازاد به آنها ابلاغ نشده است.

  • دام عید قربان در بازار چند؟

    دام عید قربان در بازار چند؟

    رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه با توجه با افزایش عرضه، قیمت دام زنده برای عید قربان افزایش نخواهد داشت، افزود: با توجه به نوع دام، قیمت ها عرضه در میادین از هر کیلوگرم ۳۰ تا ۷۶ هزار تومان است.

  • گندم تولیدی خوراک دام شد

    گندم تولیدی خوراک دام شد

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث شد حجمی از گندم تولیدشده برای مصارف خوراک دام مصرف شود

  • ساعت فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تهران

    ساعت فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام تهران

    مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، با بیان اینکه دام مورد نیاز شهروندان برای انجام هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم قربانی در جایگاه‌ های عرضه بهداشتی دام فراهم شده، گفت: از روز شنبه هفته آینده مراکز عرضه بهداشتی دام در خدمت شهروندان است.

  • شیوه نامه صادرات دام ابلاغ نشده است

    شیوه نامه صادرات دام ابلاغ نشده است

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به اصلاح شیوه نامه های صادرات، اولین محموله های دام‌هنوز صادر نشده است.

  • دام کیلویی ۱۳۹ هزار تومان؛ نتیجه عدم حمایت از صنعت دامپروری

    دام کیلویی ۱۳۹ هزار تومان؛ نتیجه عدم حمایت از صنعت دامپروری

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور رسیدن قیمت دام سبک زنده به کیلویی ۱۳۹ هزار تومان را نتیجه بی‌تدبیری و عدم حمایت وزارت جهادکشاورزی از صنعت دامپروری دانست و گفت: دولت باید به نحوی عمل کند که هم تولیدکننده سرپا باشد و هم مصرف کننده راضی باشد. این درست نیست که با سرکوب تولیدکننده، مصرف کننده را راضی کرد یا از حق مصرف کننده به تولید کننده داده شود.

  • دستور رئیسی درباره حقوق بازنشستگان

    دستور رئیسی درباره حقوق بازنشستگان

    نارضایتی عمومی کارگران شاغل و بازنشسته از نحوه افزایش دستمزد و حقوق بازنشستگی، دولت را به عقب‌نشینی از مواضع اخیر واداشت. آیا احتمال تغییر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DK ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    نظر میخواد چکار یعنی از وضیعت دامداران خبر ندارید این همه دام گرسنه ودامدارن با جیب خالی چرا برعکس عمل میکنن به خاطر این همه حمایت از تولید تشکر فراوان
  • محمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    اخ که هرچه بدبختی تو این شرایط بحرانی دامداران میکشن از دست وزیر جهاد هست،چرا وزیر جهاد نمیزاری دام زنده صادر بشه