دستور رئیسی درباره حقوق بازنشستگان

نارضایتی عمومی کارگران شاغل و بازنشسته از نحوه افزایش دستمزد و حقوق بازنشستگی، دولت را به عقب‌نشینی از مواضع اخیر واداشت. آیا احتمال تغییر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد؟

به گزارش صدای بورس،روز گذشته هیات دولت پذیرفت که دستمزد کارگران شاغل در بخش دولتی باید مطابق مصوبه شورای عالی کار و نه قانون بودجه افزایش یابد. به فاصله کمتر از یک روز از این اتفاق، خبر دیگری در رابطه با افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد که از احتمال تجدید نظر دولت در مواضع پیشین حکایت می‌کند. خبر جدید به دستور شخص رئیس‌جمهور برای حل مشکلات کارگران بازنشسته مربوط می‌شود.

در این رابطه علی بهادر جهرمی، سخنگوی دولت در حساب توییتری خود نوشت: «در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری، رئیس‌جمهور به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه نمایند.»

دلیل صدور این دستور به نارضایتی شدید و عمیق کارگران بازنشسته از نحوه افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی بازمی‌گردد. در جریان تعطیلات رسمی نیمه خرداد امسال، هیات دولت بالاخره نحوه افزایش مستمری‌های جدید سازمان تامین اجتماعی را تصویب و ابلاغ کرد.

این اقدام دولت با واکنش منفی کارگران بازنشسته روبرو شد، دلیل این واکنش نادیده گرفتن منافع عموم بازنشستگان و به ویژه سایر سطوح‌بگیران بود.

مخاطب دستور رئیس‌جمهور کیست؟

در ادامه همین واکنش‌ها بود که عاقبت سیدابراهیم رئیسی دستور رسیدگی به مطالبات کارگران بازنشسته را صادر کرد. این اقدام رئیس‌جمهور تا به این لحظه با واکنش مثبت نهادهای صنفی رسمی کارگران بازنشسته روبرو شده است.

علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران و حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگویی جداگانه با تجارت‌نیوز اعلام کردند که امیدوارند نتیجه این دستور به تامین مطالبات کارگران بازنشسته منجر شود.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟


خواسته کارگران بازنشسته افزایش حداقل مستمری سال ۱۴۰۱ براساس مصوبه افزایش دستمزد کارگران شاغل است. این گروه از بازنشستگان در عین حال خواهان اجرای مطالبات خود از محل متناسب‌سازی هستند.

جلسه برای بررسی عملکرد وزارت کار

از قرار معلوم، همزمان با انتشار خبر دستور رئیسی برای جلب نظر بازنشستگان، در مجلس و دولت نیز جلساتی در رابطه با عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبات بازنشستگان برگزار شده است.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: امیدواریم این جلسات به نتیجه مطلوب برسد. توقع کارگران بازنشسته چیزی غیر از اجرای قانون در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

به گزارش تجارت نیوز علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران نیز با رویکردی مشابه به تجارت نیوز گفت: توقع بازنشستگان بازگشت دولت به اجرای قانون است. در هفته‌های گذشته به صورت جدی پیگیر این مطلب بودیم. انتظار داریم خروجی این جلسات رضایت بخش باشد.

کد خبر 455526

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تذکر نماینده مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان

    تذکر نماینده مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:هنوز افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری که قشر زحمتکشی هستند محقق نشده است، دولت باید در رابطه با این مسائل تصمیم گیری کند.

  • طعنه دو چهره اقتصادی به بازگشت ارز دولتی

    طعنه دو چهره اقتصادی به بازگشت ارز دولتی

    خبر بازگشت ارز 4200 تومانی به پایه محاسباتی گمرک برای کالاهای وارداتی به انتقاد همتی و تاجگردون، دو تن از منتقدان حذف ارز دولتی منجر شده است.

  • انتشار اوراق سپرده کالایی بر حامل‌های انرژی مختلف تا پایان سال

    انتشار اوراق سپرده کالایی بر حامل‌های انرژی مختلف تا پایان سال

    مدیرعامل بورس انرژی گفت: با تصویب معافیت مالیات بر ارزش افزوده اوراق سپرده کالایی تا پایان سال گواهی های سپرده بر حامل های انرژی گوناگون منتشر می‌شود.

  • خبر جدید از میزان افزایش حقوق بازنشستگان

    خبر جدید از میزان افزایش حقوق بازنشستگان

    رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

  • حقوق بازنشستگان بالاخره زیاد شد؟

    حقوق بازنشستگان بالاخره زیاد شد؟

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در روزهای گذشته حرف‌های دلگرم کننده‌ای راجع به احتمال افزایش حقوق بازنشستگان معترض زد. از طرف دیگر علیرضا محجوب نماینده ادوار مجلس نیز نگاهی خوشبینانه به ماجرا دارد و از احتمال توافق ضمنی بر افزایش چراغ خاموش حقوق بازنشستگان خبر می‌دهد.

  • نامه مهم به رئیس جمهور

    نامه مهم به رئیس جمهور

    با گذشت ۶۰روز از تحویل ۴۶۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچ یک از وعده های مسئولین ذیربط در تامین فوری ارز این محموله ها محقق نشده است.

  • واردات دام پاکستانی آزاد شد

    واردات دام پاکستانی آزاد شد

    رییس اتحادیه دام سبک خاطر نشان کرد: سالهاست واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران ممنوع شده است چراکه دامداران این کشور چندان به رعایت نکات بهداشتی مقید نیستند و جای تعجب دارد که امسال مجوز واردات دام از پاکستان صادر شده است و این مهم از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تایید شده است.

  • تازه ترین آمار متقاضیان یارانه دستمزد

    تازه ترین آمار متقاضیان یارانه دستمزد

    تازه‌ترین نتایج عملکرد طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که تا پایان تیرماه ۳۸ هزار و ۹۸۰ نفر متقاضی یارانه دستمزد بوده اند و استانهای خوزستان و مازندران بیشترین تعداد افراد ثبت نام کننده را به خود اختصاص داده‌اند.

  • رتبه اعتباری، شاه‌ شطرنج تأمین مالی

    تأمین مالی از طریق رتبه‌ اعتباری در بازار سرمایه بررسی شد:

    رتبه اعتباری، شاه‌ شطرنج تأمین مالی

    موضوع این هفته میزگرد هفته‌نامه اطلاعات بورس بررسی شاخص رتبه اعتباری است که با حضور علی رحمانی، اقتصاددان و استاد دانشگاه؛ رضا عیوضلو، مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی پایا؛ محمدمهدی مؤمن زاده، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان و حجت‌الله انصاری، مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند بررسی شد.

  • چرا سازمان تامین اجتماعی زیربار افزایش حقوق بازنشستگان نمی رود؟

    چرا سازمان تامین اجتماعی زیربار افزایش حقوق بازنشستگان نمی رود؟

    در این گفتگو فرشید یزدانی کارشناس بیمه‌های اجتماعی از ادامه تاثیر مشکلات مختلف اقتصادی از دولتی بودن سازمان تامین اجتماعی تا رشد مولفه های اقتصادی کشور بر فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی می‌گوید.

  • وام 12میلیونی برای بازنشستگان

    وام 12میلیونی برای بازنشستگان

    میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رقم جدید وام بازنشستگان را اعلام کرد. برای سال ۱۴۰۱ وام ضروری کارگران بازنشسته مبلغ دوازده میلیون تومان خواهد بود.

  • خانه ۳۰ متری برای تهرانی ها

    خانه ۳۰ متری برای تهرانی ها

     اتاق تولید «ضوابط خاص» برای ساخت‌وسازهای شهر تهران -کمیسیون ماده پنج- در یک مصوبه‌ جدید اجازه «خانه‌سازی بدون شرط روی زمین‌های زیر ۱۰۰ مترمربع» را صادر کرد.

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    شاخص کل بورس روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه افت چهار هزار و ۶۳ واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۴ هزار و ۸۴ واحدی به ۴۰۵ هزار و ۴۷۵ واحد رسید. نمادهای «فملی»، «مدیکو»، «کچاد»، «وبملت» و «فولاد» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «شبریز» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. روز گذشته شاخص کل تا محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد افت کرد و در نیمه دوم بهبود یافت و از روند منفی بودن بازار کاسته شد، برخی از گروه‌ها مانند خودرویی، پالایشی، خدمات مرتبط با بورس اوراق بهادار و خدمات رفاهی برق به کمک شاخص کل آمدند و از میزان منفی بودن آن کاستند. در صورتی که حجم و ارزش معاملات بهبود یابد و از محدوده یک میلیون ۴۹۰ هزار واحد عبور کند می‌توان انتظار بازگشت به روند صعودی را برای شاخص کل داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    29 1
    با توجه به دستور ریاست جمهور در باره رسیدگی به اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز نتیجه ای نمیبینیم و شاهد جری شدن بیشتر موسفیدها هستیم
  • غلامعباس IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    25 3
    دست اندر کاران با زیرکی حقوق حداقل بگیران را 57 درصد اضافه کردند چون حقوق مد یران و دست اندر کاران دولتی ده برابر یک حداقل اقل بگیر است اگر حقوقرار یک حد اقل پنج میلیون باشد حقوق آنها پنجا ه میلیون می شود
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      3 0
      اره واقعا خدا انشالله جوابشو بده
    • بازنشسته IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 0
      شکم سیر از گرسنه خبر نذارد
  • عبدالرضا IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 1
    برادرو دوستان عزیز..هدف دولت عدالت درجهت منافع مدیران بوده.. آقای وزیر اومده حداقل بگیرها را افزایش داده ..چون یک مدیر بازنشسته باید هفت برابر حداقل بگیرحقوق بگیره... متاسفانه سایر سطوح نادیده گرفته شدن..یک دزدی آشکار از حقوق بازنشسته بیچاره..به نفع مدیران بی لیاقت
  • دانش ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 1
    این برای بار چندم است آقای ریسی به معاون دستور میده ولی مهم اینجاست معاونش حرف خود ریسی را هم گوش نمیده خیلی جالبه دمشون گرم چه هیت دولت باحالی داریم . حالا خدا کنه کسی باشه برای ریس جمهور چایی ببره میترسم اون خدمتکار هم حرفشو گوش نده
  • محمدحسین محسنی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 0
    مافقط مصوبه شورایعالی کارراکه برای سایرسطوح مصوب کرده قبول داریم ولاغیر دولت حق تصمیم گیری برای سازمان تامین اجتماعی رانداردچونکه این ازاورده خودبازنشستگان میباشد دولت اگرراست می گویدبدهی خودبه تامین اجتماعی راپرداخت نماید هرکجاکم می اورند دست درقلک تامین اجتماعی می کنند
  • محمدحسین محسنی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 1
    مافقط مصوبه شورایعالی کارراکه برای سایرسطوح مصوب کرده قبول داریم ولاغیر دولت حق تصمیم گیری برای سازمان تامین اجتماعی رانداردچونکه این ازاورده خودبازنشستگان میباشد دولت اگرراست می گویدبدهی خودبه تامین اجتماعی راپرداخت نماید هرکجاکم می اورند دست درقلک تامین اجتماعی می کنند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    خدا کنه
  • من‌ IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    خوبه والله
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    چطور وطبق کدام قانون هیچ کدام از مسولین به دستورات رییس جمهور توجه نمی کنند وزرادولنقبل به دستورات آقای روحانی فورا عمل می کردند به نظرم آقای رییسی باید در انتخاب مسولین باید بیشتر دقت می کردندتاماهم این همه عذاب نمی کشیدیم
  • بازنشسته IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    بجای نظر فرم سفید باید بگذاریم چون گفتنی ها گفته شده
  • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 1
    اقای رییسی پس چرا اینقدر دیر درست نیست که با روح و روان کار گر بازی کنید خدا از شما نگذرد‌ والا دستور بده که عیدی هم به دچلت ربطی ندارد
  • بازنشسته بیچاره IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    چندمین باراست که رییس جمهور دستور بررسی میدن اماکوگوش شنوا ما۴ماه داریم توسرمیزنیم وکف خیابان جایمان شده اماکسی پیگیرمان نیست خداخودش کمک کنه با۶میلیون ومستاجر وقسط سنگین وتورم چگونه باید زنده ماند کجاست عدالت علی
  • تقه DK ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    باز نشستگان کشوری و لشکری به لطف این دولت و حضرت مخبر فراموش شده اند و اسمی ازشان نیست عدالت شوخی مخبر
  • محمد مهدی جدی فرد IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    با سلام تمام این بازیها که دولت وتامین اجتماعی در آوردن حکایت اونیکه یک نادان سنگی را داخل چاه میندازه صد عاقل نمیتونن اون سنگ را دربیارن. ریس جمهور که خودش دست برده تو حقوق بازنشسته ها و باعث این هم اعتراض شده بجای اینکه سریع جهت رفع مشکل اقدام کنه بازی موش و گربه درمیارن و حقوق بازنشسته ها شده اینوهو توپ فوتبال همش در حال پاسکاری هستن و هیچکس هم نمیخواد بگه ما کوتاهی کردیم وفقط در حدد وعده و وعید اکتعفا میکنند بنده خدا این اشتباه را شما کردید برای حلش هم بگو اشتباه کردیم همانند صد ها اشتباه دیگر کردید و لاپوشانی کار را پیش بردید ولی در مورد بازنشسته ها این تکبمیری از اون توبیمیریها نیست چون اینان کارگر و عمری زحمت کشیدن و حالا باید در آسایش وبهدور از دغدغه باشند
  • غلامرضا IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 2
    سلام مدیران تامین اجتماعی ابتدا تحت عناوین ایام خاص برای خودشان و کارمندان تامین اجتماعی اعمال کردند و شده اند (بره دومادره) دولتی و صندوق حالا گویا مقداری هم ته دیگ مونده است چشم طمع دنبال اون ی ذزه هستند؟؟؟!!!!
  • نادر IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    به دولت رئیسی اعلام می‌کنیم فقط مصوبه شورای عالی کار را اجرا کنید خارج از قانون هیچ نمی‌خواهیم فقط قانون اجرا شود و رئیسی به قانون تمکین کند فقط
  • بازنشسته IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    به نظرم‌‌ کسی به حرف آقای رئسی توجه نمی کنه چون چند بار دستور رسیدگی داده ولی هیچ کاری نشده . این کاظمی اصلا ازچهرش معلومه آمده برای ازبین بردن بازنشسته ها چون خودش گفته بازنشته ها سربار کشورن.غافل ازاینکه ما طی ۳۰سال کار پیش پیش حقوق دوران بازنشستگی را پس انداز کردیم درصندوق تامین اجتماعی خدارو شکر مثل بعضیها مفت خور .رانت خور .اختلاس گر نیستم
  • یه بازنشسته بدبخت IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    خداراشکر بلاخره آقای ریس جمهور هم قانع شدند البته بنده مطمئنم به ریس جمهور درست توضیح نداده بودند وگرنه آقای ریسی واقعا دلش به حال بازنشستگان می سوزد امیدوارم بااین دستور دیگه همه چیز ختم به خیر شود اینشالاه
  • ناشناس NL ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    بعداز چهارماه بلا تکلیفی .درابن کشور کسی پاسخگو نیست .آقای مدیرعامل تامین اجتماعی تازه قانون را فهمیده .
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 1
    تمام کارگران، چه آنهایی که کارفرما دارند یا خویش فرما هستند، میبایست مبلغ ماهانه پرداختی به سازمان را به اندازه ی حداقل واریز کنند، سپس مابقی پولی را که می‌خواستند به حساب سازمان در طول 12 ماه بریزند را سکه تهیه کنند تا بعد از 30 سال کارکرد هم حقوق بازنشستگی بگیرند، هم پس انداز قابل توجهی برای زندگی آینده داشته باشند، تا مثل امروز ما بازنشسته ها هیچکس نتواند حقوق آنها را پایمال کنند، و ماجرا بر عکس شود، یعنی صاحبان اصلی سازمان جز تو سری خورها شوند و غیر صاحبان همه کاره و اختیار دار باشند، و حالا بعد از سابقه ی بالای30 سال، با این همه زحمت و فعالیت، نامحرمان ما را جز مرفهین قرار دهند و حقمان را بخورند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    جالبه طی چندسال بیشترین رقم بیمه ومالیات رابدم تاکمترین افزایش راداشته باشم
  • احمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    حقوق مسئولان بدلیل قانون مدیریت خدمات کشوری که باید حداکثر هفت برابر حداقل بگیران باشه با افزایش ۵۷٪حداقل بگیران اینها هم خودکار حقوقشان ۶۰٪اضافه شد(۱۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان) انوقت سایر سطوح بازنشستگان کارگری ۱۰٪.واقعا ظلمه:ما بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی سایر سطوح،حداقل طی سی سال آنهمه حق بیمه زیاد واریز کردیم حالا کمترین پرداخت کنندگان ۵۷٪ وما ۱۰٪حقوق اضافه بشه حتی از لحاظ ریالی هم کمتر پس عدالت کجاست
  • JP ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 1
    حالا که صاحب خونه اثاث منو ریخته بیرون همه اثاثم ازبین رفته ابروم رفته حقوق بازنشسه ها اضافه خبر مرگتون اضافه کنید
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    همش حرف کوعمل چرا حقوقها را درست نمی کنین جون هرکی دوست دارین حقوق هارادرست کنین بااین حقوق‌ها نمی شه زندگی کرد
  • FR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    اول بدهیتون به صندوق که مال کارگران هست بدین بعد هم ماده ۹۶ رو رعایت کنین بعد هم هیچ ربطی به دولت نداره مردونگی کن نشر بده
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    دستوررئیسی به مطالبات برحق بازنشستگان به بارنشست،خداراشکر،آقای رئیسی بلعخره قانع شدکه حق مارا بدهد،الهی شکر ،
  • بازنشسته IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 1
    اصلا خودتونو ناراحت نکنین . بازنشستگان سربارن و کارهای مام سازندگی بیشتری.هست که دراولوت هستند .ما اصلا آدم نیستیم . باشه بعد .
  • علی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    خیلی پشیمانم به ریسی رای دادم چون به من بازنشسته شعاری راکه داده بود عمل نکرد دیگه به هیچ کس اعتماد ندارم
  • علی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    باسلام به همه ی عزیزان پیگیر کننده و حامیان بازنشستگان و مستمری بگیران پیشکسوت صنعت و خدمت بنظر میرسد در متن خبری فوق اشکالی وجوددارد ، نوشته اند افزایش ۱۰ درصدی سایر سطوح باعث اعتراض در قشر بازنشستگان شده در حالیکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای سایر سطوح بازنشستگان یک اقدام غیر قانونی بوده ،لذا بهتر بود بنویسند اقدام افزایش ۱۰ درصدی دولت که مغایر با قانون بوده باعث اعتراض قانون گذار شده و نمایندگان مجلس برای گرفتن احقاق حق بازنشستگان و اجرای صحیح قانون وارد عمل شدند ، به همین دلیل بازنشستگان و پیشکسوتان عزیز کشورمون در مقابل این قانون کُشی صبر پیشه کردند، در غیر اینصورت یکپارچه با اعتراضات عظیم و التعداد دولت را وادار به اجرای صحیح قانون میکردند.
  • بازنشسته نظامی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 1
    اعتراض کارکنان وبازنشستگان لشگری وکشوری، به سکوت خیانت آمیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی دربرابر افزایش ده درصدی حقوق ها در سال 1401 ، انگار نمایندگان صم بکم ، کر وکور شده ونمیدانند ،افزایش حقوق ها باید مطابق با افزایش تورم یا حداقل طبق افزایش قیمتها بررسی واعمال گردد. کدام شهروند ایرانی است که نداند قیمتها 50 یا 60 درصد یا بیشتر افزایش یافته است .چرا نمایندگان مجلس خفه شده اند ، ایا سکوت وحشتناک نمایندگان از روی شکم سیری است ، ایا از روی نفهمی و عدم درک وشعور نسبت به قیمتهای بازار است ، آیا از روی دشمنی با مردم است . چرا نمایندگان مجلس اقدامی نمیکنند ، قشر متوسط کارکنان وبازنشستگان که 8 یا 9 یا 10 میلیون تومان حقوق میگیرند چه گناهی مرتکبما کارکنان و بازنشستگان لشگری وکشوری ، افزایش ده درصدی حقوق ها وسکوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، را محکوم میکنیم
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    این بهادری چقدر خوشحاله باز نشستگان را از فقر حقوقی وتورم اسیب برسانه هیچ وقت کلمه خیری ازاین بشر دست اموز پیدا نمیشه میخواهند حق وحقوق مردم را بدهند انگاره ازجیب پدر ومادرش میخواهد بدهد صد لعنت بر ادم بخیل
  • میراث بان IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    آقای رئیس جمهور کارمندان را نابود کردی فقط ۱۰درصد با۵میلیون و ۶۰۰میتوانید زندگی کرد
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    ده یا ۱۱ سال مستمر بگیره ارا چرا زیاد افزایش نمدید این ها ۳ برا بر هم باش باز ب جایی نمرسه ما باسن بالا با این چجوری زندگی کنیم
  • عبدالله IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    اول وزیر فحش خورشان را میفرستند جلوی بازنشستگان بعد سوپر من می‌شوند. مثل اینکه هم آش را خوردند و هم کتک اینها همه نتیجه بی تدبیری است
  • بازنشسته IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 1
    اگر با دستور دادن درست میشود الان این وضع نبود مرد عمل میخواد که اونم اینا نیستن
  • محسن رجبی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    مگرنه اینکه اصول بنیادین در پرداخت حقوق در سازمان تامین اجتماعی بر مبنای میزان مشارکت در بیمه پردازی است؟! مگه ما گناه کردیم که حق بیمه بیشتری پرداخت کردیم؟! چرا آقای رئیسی با توسعه فقر و فلاکت میخواد عدالت رو برقرار کنه چرا تو گسترش رفاه و آسایش عدالت رو برقرار نمیکنه؟! تورم روزانه ده درصد اونوقت افزایش حقوق سالانه ده درصد!!! دیگه بسه تحمل نداریم ...
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    طرف خودش سازمان تامین اجتمایی مشکلی نداره نمیدونم آخه چرا دولت الکی دخالت بیجا کرد و واقعا هم در مقدار عیدی امسال و هم در این افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتمایی واقعا دولت بد کار کرد ،
  • فرهاد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    بعید است از دولت ابی برای محرومان واقعی که همانا بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی هستند گرم شود چون دقیقا مانند نود و نه درصد وعده های مسئولین ظاهرا مومن و انقلابی حاکم بر کشورمان دروغ است علتش هم این است که در ایران انتخابات فرمایشی است و رئیس جمهور و نمایندگان خوب میدانند انتخاب انها اصلا در گروی رای مردم نبوده و نیست و نیازی به عمل به وعده های سراسر دروغ انتخاباتی و جلب نظر مردم ندارند
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    هدف دولت از آزار و اذیت بازنشسته ها چیه خجالت خوب چیزیه پس ازالان اعلام کنید اونایی که حقوق بالا می گیرند هم اندازه ای اونایی که حقوق کمتری دریافت می کنند هر دو به یک میزان به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کنند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    این حرفهامال کی است که هیچ کسی به آنها ترتیب اثر نداده یا اینکه اصلا حرف رییس جمهور برایشان مهم نیست یا اینکه اصلا نوشتن این حرفها صحت ندارد اگر رییس جمهور یک کشور است بایستی حرفهایش اعتبار داشته و به آن اقدام کنند نه اینکه آن را نادیده وپشت گوش بیندازند
  • محمدحسین نمازی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    بنده بافرمایش اقای دهقان کیا ریس کانون بازنشستگان تهران موافقم وخواهان اجرای ماده۹۶ هستم درودبه ایشان خیلی زحمت میکشن قدرش رابایددونست حرف حق میزندنه مثل بعضی می خوان خوش رقصی کنن حرفهای بی اساس وناحق میزنند۲
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    دست دولتمردان نظام درد نکنه.حداقل بگیر بعد از سی سال خدمت صادقانه با این محاسبهایی که انجام داده بودند.بصورت پلکانی واقعه ظلم بود در حق کارگر ولی حالا احساس میکنم.اکثرا راضی باشند.خدا را شکر که برای حداقل بگیر ۵۷/ محاسبه گردیده است.ممنون از تلاش عزیزان راس کار.
  • محسن IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    سلام زمانی مشغول کار بودیم حکم کارگزینی برایمان می زدند ولی این حکم را به بیمه نمی دادند و ما هم نمی دانستیم تا اینکه باز نشسته شدیم که حداقل حقوق را برایمان حساب کردن و دیگر دستمان به جای بند نبود به دیوان عدالت شکایت کردیم جواب دادند به ما ربطی ندارد حالا می بینیم کارگر با مدرک سیکل.که امروز بازنشسته می شود ۴ برابر ما حقوق می گیرد اخر ظلم تا کجا ما حکم کارشناسی و ۵تا ماندگاری ۷ میلیون ولی سیکل امروز با ۱۷ میلیون کجا است عدالت
  • HK ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    چرا وعده الکی می دهید الان دوسال ونیم پول به .روگان گرفته اید اصل پول مارا بدهید در فرا بورس سود پیش کش خسته شدیم ازدروغهای شما
  • قاسم IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    به خاطر اختلاف بین خودتان با مجلس ، اینجوری حق بازنشستگان را پایمال کرده و روی اعصاب آنان راه می‌روید.
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    بنظرمن دولت آقای رئیسی بخاطر عملکردضعیف تیم اقتصادی ش جایگاه خودرادربین اکثربازنشستگان ازدست داد،که درانتخابات آینده بی تاثیرنخواهدبود
  • ناشناس IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    باسلام لطفا به فکر بازنشسته های کشوری ولشگری هم باشید ده درصد اضافه کردن حقوق‌ها یعنی سفره بی نان وشرمنده بودن نزد خانواده با اجاره های نجومی
  • Ali IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    دولت وهیئت محترم آن،فکرمیکننددیگران نمیفهمند،وقتی سخنگوی دولت استلال خودرامطرح میکند،درحقیقت خط فکررئیس جمهوروهئیت دولت است،میگویدمثل رابین هود یک سکه رابه گدا میدهیم ودرعوض دو سکه ازش برداشت میکنیم،میخواهم به سخنگوی محترم بگویم ،بازنشستگان گدانیستند،وشماهم عادل نیستید،کجای این عدالت است که،کسانیکه سهم بیمه بیشتری داده اندبایددریافتی کمتری بگیرند؟کجای این عدالت است حق وقانونی راکه خودتان تصویب کردید،اجرا نمیکنید!!خودتان رامجری عدالت میدانیددرحالیکه ظلم میکنید.آقای جهرمی عزیزشمافکرآینده خودوآه این موسپیدان نیستید؟والسلام ومن اتبع الهدی
  • بهروز حیدری IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام نحوه افزایش حقوق حداقل بگیران و مزایای جانبی مزدی اصلا رضایت بخش نبوده و شما فقط سنگ سایر سطوح را به سینه نگویید گاهی از حداقل بگیرهاهم مطلب بنویسید و چاره ای به تناسب افزایش انجام گسیخته قیمتها برای این مستمری بگیران. کف بگیر اندیشه ای بکار ببندید ممنون نماینده کانون های کارگری
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    جوان بودیم حقوق مان جواب نمی‌داد آقامون بعد اداره هم کار میکرد ولی حالا موقع استراحت است ولی حقوق مان جواب زندگیمان را نمی دهد باز بره کار با لرزش دست هایش کجا بره کار کی که به آن کار بده چرا افزایش حقوق ما را واریز نمی کنی
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    من یک بازنشسته باحقوق ۴/۱۰۰میلیونو صد بودم به حقوقم ۱/۷۰۰اضافه شده باشی ویک سال خدمت صادقانه درحال حاضر سه تا از نوه نام بدلیل طلاق پدر و مادر نزد من هستند برداشتن عروس و داماد وباتوجه به گرانی های سر به فلک کشیده چطور امورات زندگیم رو رسیدگی کنم با۵/۸۰۰اجاره بدم خرج ابروداری کنم چکار کنم که شرمنده زن و بچه وعروس وداماد نشم صدای مظلومیت بازنشستگان و به گوش دولت برسانید زندگیمون تبدیل به جهنم شده دیگه رنگ میوه وتفریح و آرامش از زندگی هامون پاک شده به داد ما برسید
  • حسین درویش IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    طبق ماده۹۶واااوقانون مصوبه شورای عالی کار
  • بازنشسته IN ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام بخدا من هم مستمری بگیر کشوری هستم مستاجرکه هستم پسر دانشجو دارم دختر نامزد دارم چطوری با5 میلیون زندگی کنم خودم ی زن بی‌سرپرست هستم وحقوق ودرامد دیگه ای ندارم 10درصد حقوق زیاد کرد ن صاحب خونه 20درصد کرایه خونه رازیاد کرده وای بر دولت مردان این رسم و مردانگی حضرت علی نبود که شما در مسند ایشان نشسته ای و دم از عدالت واسلام میزنید
  • سعادت US ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام ؛ ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جمهور و هئیت دولت محترم ‌؛ میخواستم عرض کنم بنده به شخصه اصلآ انتظار نداشتم که آقای رئیسی به وزرای مربوطه اجازه بده اینچنین رفتاری با بازنشستگان زحمت کش تأمین اجتماعی صورت بگیره ؛ به هیچ عنوان انتظار نداشتم؛ چون من خودم از طرفداران‌ جناب آقای رئیسی هستم؛ و امیدوارم این رفتار در روحیه انقلابی دوستان هموطن تاثیر منفی نزاره گرچه معاش مردم در این اوضاع نابسامان بسیار تاثیر داره
  • محمد ابراهیم زاهد روزگار IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    این اخبار ها زد نقیض است و بیشتر دروغ است و برای سر کار گذاشتن ما شرکت سهامداران تامین اجتماعی می‌باشد ما بازنشستگان تامین اجتماعی مستقل می‌باشیم و تمام دولت ها تا به امروز دستشان در جیب ما کارگران می‌باشد پیشنهاد میگردد آقای بیات آقای دهقان کیا و موسوی بجای نام سازمان تامین اجتماعی تبدیل شود شرکت سهامداران تامین اجتماعی....
  • 2030097187 IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام قرار بود حقوق کمتر از ۵ونیم نداشته باشیم من با ۲۱ سال سابقه حداقل بگیر حقوقم شد ۴ ت به گفته خودتان عمل کنید ممنون همسان سازی یعنی همین من ۵ونیم سایر سطوح هم در حدی باشد که فاصله ها زیاد نشود
  • یاسوچ IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    خدا هرکس درکمک به بازنشستگان پیش قدم بشه عاقبت بخیر باشه چون این گروه تحت فشار بیش از حد توانشان هستن
  • رزمنده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    دولت لطف کند برابر مصوب مجلس شورای اسلامی در دهه ۸۰ میزان افزایش حقوق ها باید برابر نرخ تورم در کشور محاسبه و پرداخت گردد.
  • بازنشستگان تامین اجتماعی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    تمام بازنشستگان بدبخت فهمیده اند که مانع اصلی و سد راه افزایش حقوق حقه 38 /. بازنشستگان خود شخص ( رییسی ) است و این کارها فقط برای مظلوم نمایی خودش برای دور بعد انتخاباتش است . وگرنه یک دستور دادن ساده برای اجرای : قانون مصوب شورای عالی کار مگر پاس دادن به این و آن را دارد !!!!؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    دستور داده نه دستور بده اجرا بشه معاون اول الان 2ماه میخواد مشکل حل کن به میش میگن بدو. به گرگ میگن بگیر
  • بازنشته IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    ریسی خودش میدانددراین مورداشتباه کرده نبایدافزایش هارا۱۰درصدمی کردچون بااین کرانیهای که خودش به باراورده میداندهیچ بازنشسته ای توان چرخاتدن زندگی خودش نخواهدشدیانبایدمی گذاشت کرانی شودیاباتورم افزایش میدادوضمن نبایددرموردافزایش مداخله می کردچون صندوق بازنشستگی هیچ مربوطی به دولت نداشت خودشوبدجوری خراب کردیانبایدازاول درزمان تبلیغات وعده های دورغین میدادهیچ وبه هیچکدام اروعده هایش عمل هم نکردانتظارنداشته باشدبه دوری دوم راه یابد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    خدایا خودت نظری کن نگذار حق ما پایمال شود
  • عبدالله IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    تازمانی که دولت در بورس دست اندازی می‌کنه وضعیت بورس هرروزه خراب است خدا مقصرین را مکافات کنه
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    تا سال دیگه درست میشه!!!!!!!!!
  • مهران هستم US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    برای یک مملکت باعث ننگ است خودم فلج وزنم روزها میرود دسکنه یعنی نخود جمع کردن برای اینو اون این تعامین اجتماعی کجاست اگر یک روز دیرپول بیمه پرداخت میکردیم می‌گفت باید. دوبرابر پرداخت کنی همه تا روز قیامت اگر وجود داشته باشد باید جوابگو باشند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    ۳۲سال وشش ماه بیمه پرداخت کردم امسال حقوقم شده پنج میلیون و نهصد هزار تومان . کارشناسان آیا درست است؟