۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
نامه مهم به رئیس جمهور

با گذشت ۶۰روز از تحویل ۴۶۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچ یک از وعده های مسئولین ذیربط در تامین فوری ارز این محموله ها محقق نشده است.

به گزارش صدای بورس، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای به رئیس جمهور از تأخیر در تسویه مطالبات ارزی شرکت‌های واردکننده انتقاد کرد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۱۶۰۱ مورخ ۱۱/‏۰۴/‏۱۴۰۱‬ به استحضار می‌رساند؛ بدهی ارزی دولت به تأمین کنندگان کالاهای اساسی دو ماهه شد. همانطور که قبلاً به استحضار رسیده است با وجود گذشت ۶۰ روز از تحویل ۴۶۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچیک از وعده‌های مسئولین ذیربط در تأمین فوری ارز این محموله‌ها محقق نشده است.

این تأخیر خسارت‌های جبران ناپذیر به فعالین حلقه اول زنجیره تولید پروتئین کشور ایجاد کرده و قطعاً موجبات بی اعتمادی به وعده‌های مسئولین را در پی خواهد داشت. قطعاً تصدیق خواهید فرمود که حسب فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در شرایط حاضر هیچ چیز خسارت بارتر از اقداماتی که باعث سلب اعتماد از اعتبار مسئولین باشد نیست. متأسفانه این وضعیت از جمله مصادیقی است که کاملاً با تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه جنابعالی مبنی بر اثبات صادق الوعده بودن دولت سیزدهم در تعارض است.


بیشتر بخوانید :رخدادی غیرمعمول در واردات نهاده‌های دامی


متأسفانه به استحضار می‌رساند کلیه مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده تاکنون نیز بی نتیجه و بی پاسخ مانده است. لذا تنها امید ما دستور صریح و عاجل شخص ریاست محترم جمهور در پاسخ به درخواست استمداد ۲۰ شرکتی هست که به معنی واقعی کلمه گرفتار شده‌اند. جناب آقای رئیس جمهور، در حالی که قرار بود دولت برای تأمین کسری نقدینگی واردکنندگان پس از آزادسازی نرخ ارز، منابع ریالی به این بخش تخصیص دهد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با بلوکه شدن ۲۷۰ میلیون یورو منابع این بخش در این شرایط ویژه اقتصادی و بین المللی روند تأمین به موقع و مکفی نهاده‌های دامی با چالش نیز مواجه شده است.

بدیهی است انتظار می‌رود عملکرد دولت هم متأثر از شعارها و دستورات صریح و مؤکد جنابعالی در راستای حفظ سرمایه‌ها و پشتوانه مردمی دولت در حوزه‌های اقتصادی بوده و در این مورد خاص نیز شخص ریاست محترم جمهور دستورات لازم در این زمینه را به صورت عاجل صادر فرمایند.
به گزارش مهر ، امیدواریم دولتی که صادق الوعده بودن و حق طلبی را سرلوحه شعارهای خود می‌داند، در ایفای حقوق و مطالبات فعالین اقتصادی در این شرایط سخت اسباب دلگرمی و اعتماد به وعده‌های مسئولین را بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر 455506

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت ۱۰۰ هزار تومانی تخم مرغ برای مصرف کننده منطقی است!

    رییس اتحادیه مرغ تخم گزار:

    قیمت ۱۰۰ هزار تومانی تخم مرغ برای مصرف کننده منطقی است!

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

  • ‌رئیسی:گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود

    ‌رئیسی:گرانی کالاها در سال آینده حرف من نبود

    رییس جمهور گفت: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

  • گندم تولیدی خوراک دام شد

    گندم تولیدی خوراک دام شد

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث شد حجمی از گندم تولیدشده برای مصارف خوراک دام مصرف شود

  • کاهش ۵۰ درصدی خرید گوسفند در عید قربان

    کاهش ۵۰ درصدی خرید گوسفند در عید قربان

    عید قربان هم نتوانست منجی بازار دام در روزهای رکودزده باشد. بر اساس اعلام مجتبی عالیان، مدیرعامل اتحادیه دامداران، در عید قربان امسال تقاضا برای خرید دام ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

  • عرضه کالا بدون شناسه، قاچاق محسوب می‌شود

    عرضه کالا بدون شناسه، قاچاق محسوب می‌شود

     اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه درج شناسه کالا بر روی اقلام فروشگاه‌های مجازی الزامی است، اعلام کرد: در صورت عرضه و یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

  • تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومانی با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد

    تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومانی با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: حدود ۱۲۰۰ تن تخم مرغ به افغانستان صادر شد اما هنوز مرزهای عراق بر روی تخم‌مرغ‌های ایرانی باز نشده است. خبر فشار ترکیه بر عراق برای وارد نکردن تخم‌مرغ از ایران از سوی مسئولان وزارت کشاورزی تکذیب شد اما این سخن از سوی صادرکنندگان تخم‌مرغ تایید شده و واقعیت دارد.

  • تذکر نماینده مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان

    تذکر نماینده مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:هنوز افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری که قشر زحمتکشی هستند محقق نشده است، دولت باید در رابطه با این مسائل تصمیم گیری کند.

  • دستور رئیسی درباره حقوق بازنشستگان

    دستور رئیسی درباره حقوق بازنشستگان

    نارضایتی عمومی کارگران شاغل و بازنشسته از نحوه افزایش دستمزد و حقوق بازنشستگی، دولت را به عقب‌نشینی از مواضع اخیر واداشت. آیا احتمال تغییر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد؟

  • نجات بازار با تک نرخی شدن ارز

    نجات بازار با تک نرخی شدن ارز

    یکی از اثرات ارز ۴۲۰۰ تومانی بر اقتصاد، شامل تشدید مقوله نرخ‌گذاری دستوری در صنایع و به دنبال آن برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های بورسی است، همانگونه که اغلب فعالان اقتصادی مطلع هستند این مقوله به بلایی برای جان بازار تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =